Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:dydaktyka:planning:intro [2016/04/06 08:43]
msl [Rozwiązywanie problemu]
pl:dydaktyka:planning:intro [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 29: Linia 29:
 {{ :​pl:​dydaktyka:​planning:​blocks_world_state_space.png?​300 |Przykładowa przestrzeń stanów w świecie klocków}} {{ :​pl:​dydaktyka:​planning:​blocks_world_state_space.png?​300 |Przykładowa przestrzeń stanów w świecie klocków}}
  
-Podstawową metodą przeszukiwania przestrzeni stanów jest zastosowanie heurystycznych algorytmów,​ np. [[https://​en.wikipedia.org/​wiki/​A*_search_algorithm|A-star]]. Problemem tego podejścia jest zależność od heurystyki, która musi być [[https://​en.wikipedia.org/​wiki/​Admissible_heuristic|dopuszczalna]] i nie przenosi się łatwo do innych problemów tego typu. Z drugiej strony jednak to właśnie dobrze dobrana heurystyka często sprawia, że problem daje rozwiązać się w rozsądnym czasie.+Podstawową metodą przeszukiwania przestrzeni stanów jest zastosowanie heurystycznych algorytmów,​ np. [[https://​en.wikipedia.org/​wiki/​A*_search_algorithm|A-star]]. Problemem tego podejścia jest zależność od heurystyki, która musi być [[https://​en.wikipedia.org/​wiki/​Admissible_heuristic|dopuszczalna]] i nie przenosi się łatwo do innych problemów tego typu. Z drugiej strony jednak to właśnie dobrze dobrana heurystyka często sprawia, że problem daje rozwiązać się w rozsądnym czasie ​(dlatego też aktualnie jest wkładane dużo wysiłku w automatyczne odkrywanie heurystyk).
  
 == Zadania ==  ​ == Zadania ==  ​
pl/dydaktyka/planning/intro.1459924989.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:54 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0