To jest stara wersja strony!
Semantic Web Technologies - EIS 2014
Lectures
-
-
-
-
25.11.2014
02.12.2014
09.12.2014
Labs
Organization
Please work alone or in pairs.
After each class, please prepare a report (see
reports).
Use login and password given in class.
Write the report in English or Polish.
Be concise and specific.
Name the file as follows: semweb2014_labN_surname1[_surname2].pdf
, using your name(s) and the number of the lab e.g., semweb2014_lab1_hewlett_packard.pdf
To upload the report, edit appropriate page (see
schedule), add a row in a table and select „Add images or other files”.
If you need to upload additional files (besides the report in pdf), zip them into a *.zip or *.tar.gz file and name accordingly.
DEADLINE for the reports: a minute before the next lab.
If you submit the report after the deadline you will get -1 point for each started day.
You may get 0-2 points for each report.
If you get at least 80%, you will be exempt from Test (and get as many points as you earned from the reports).
Reports
Answer the questions marked
in lab instructions.
(Optionally) Add extra feedback section in the report to earn extra credit.
Schedule
Reports results
ID | Lab1 | Lab2 | Lab3 | Lab4 | Lab5 | Lab6 | Lab7 | SUM | % | Exemption from TEST |
241154 | 2.5 | 2.5 | 2.25 | 2.5 | 2.25 | 2.25 | | 14.25 | 101.8% | YES |
243108 | 2.25 | 2.0 | 2.0 | 2.5 | 2.0 | 1.0 | | 11.75 | 83.9% | YES |
241159 | 2.5 | 2.5 | 2.25 | 2.5 | 2.25 | 2.25 | | 14.25 | 101.8% | YES |
243109 | 2.0 | 2.0 | 2.5 | 2.0 | 2.25 | 2.25 | | 13.0 | 92.9% | YES |
228950 | 2.0 | 1.75 | 2.25 | 2.0 | 2.0 | 1.5 | | 11.5 | 82.1% | YES |
274512 | 2.5 | 1.5 | 2.25 | 2.25 | 2.0 | 1.75 | | 12.25 | 87.5% | YES |
243131 | 2.0 | 1.75 | 2.25 | 2.0 | 2.0 | 1.5 | | 11.5 | 82.1% | YES |
274547 | 2.0 | 2.0 | 1.75 | 2.25 | 2.0 | 2.25 | | 12.25 | 87.5% | YES |
243142 | 2.5 | 2.0 | 2.0 | 2.5 | 2.0 | 2.0 | | 13.0 | 92.9% | YES |
229157 | 2.0 | 1.5 | 2.5 | 2.25 | 2.0 | 2.25 | | 12.5 | 89.3% | YES |
228532 | 2.0 | 2.0 | 2.0 | 2.5 | 2.0 | 2.0 | | 12.5 | 89.3% | YES |
243168 | 2.25 | 2.0 | 2.0 | 2.5 | 2.0 | 1.0 | | 11.75 | 83.9% | YES |
243179 | 2.0 | 2.0 | 1.75 | 2.25 | 2.0 | 2.25 | | 12.25 | 87.5% | YES |
| | | | | | | | | | |
241311 | 2.25 | 1.5 | 1.75 | 1.5 | 2.5 | 2.0 | | 11.5 | 82.1% | YES |
241661 | 2.25 | 1.5 | 1.75 | 1.5 | 2.5 | 2.0 | | 11.5 | 82.1% | YES |
243086 | 2.25 | 2.0 | 1.75 | 2.0 | 2.25 | 1.75 | | 12.0 | 85.7% | YES |
243090 | 2.0 | 1.75 | 1.5 | 1.75 | 2.25 | 2.0 | | 11.25 | 80.4% | YES |
243101 | 2.5 | 2.0 | 2.5 | 2.5 | 2.25 | 1.75 | | 13.5 | 96.4% | YES |
243116 | 2.0 | 2.0 | 3.0 | 2.5 | 2.0 | 2.0 | | 13.5 | 96.4% | YES |
243118 | 2.5 | 2.5 | 2.25 | 1.5 | 2.25 | 0.75 | | 11.75 | 83.9% | YES |
243124 | 2.0 | 2.0 | 1.75 | 1.25 | 2.0 | 1.75 | | 10.75 | 76.8% | |
243125 | 2.0 | 2.0 | 2.0 | 2.0 | 1.75 | 1.75 | | 11.5 | 82.1% | YES |
243144 | 2.0 | 1.75 | 1.5 | 1.75 | 2.25 | 2.0 | | 11.25 | 80.4% | YES |
228994 | 2.25 | 2.0 | 2.5 | 2.25 | 2.25 | 2.25 | | 13.5 | 96.4% | YES |
243150 | 2.25 | 2.0 | 2.5 | 2.25 | 2.25 | 2.25 | | 13.5 | 96.4% | YES |
243159 | 2.0 | 2.0 | 3.0 | 2.5 | 2.0 | 2.0 | | 13.5 | 96.4% | YES |
274583 | 2.5 | 2.0 | 2.5 | 1.75 | 2.25 | 2.0 | | 13.0 | 92.9% | YES |
Projects
[Eksperyment] Przygotowanie tematycznej wiki. Trzy zespoły i trzy fazy: Tworzenie, Edycja, Walidacja. Tworzenie: zbieranie materiałów na zadany temat. Edycja: uporządkowanie materiałów zebranych przez inny zespół. Walidacja: ocena prac poprzedników, doprowadzenie do postaci finalnej.
-
BCI: Osoba1, Osoba2(, Osoba3)
EyeTracking: Osoba1, Osoba2(, Osoba3)
Augmented Reality+Ambient Intelligence: Osoba1, Osoba2(, Osoba3)
[Loki] Monitorowanie interakcji użytkowników Loki. W jaki sposób można monitorować interakcję użytkowników Loki (DokuWiki)? Pluginy / co można wyciągnąć z change loga?
[Loki] SPARQL Endpoint w Loki. Studium wykonalności (+prototyp).
[Ontologie] Metryki jakości ontologii. Jak mierzyć jakość ontologii? Mamy ontologię A1, wprowadziliśmy do niej jakieś zmiany i powstała ontologia A2. W jaki sposób ocenić czy zmiany wyszły na korzyść czy wręcz przeciwnie?
[Narzędzia] Analiza dostępnych wizualizatorów RDF. Znaleźć narzędzia do wizualizacji RDF, zrobić zestawienie dostępnych opcji (wyświetlania i edycji), przetestować na mniejszych i większych plikach RDF.
[Narzędzia]
Analiza dostępnych implementacji silnika SPARQL. Przegląd (możliwości i ograniczenia), ogólna ocena i przykłady użycia różnych implementacji silników SPARQL (np. z
listy)
[Narzędzia] Analiza dostępnych triplestores. Porównanie wydajności, zasobożerności, łatwości obsługi, etc.
[General]
Narzędzia do dodawania adnotacji semantycznych. Poszukać narzędzi pozwalających na dodawanie adnotacji semantycznych (przykład
Image Annotator z zajęć). Opisać funkcjonalność, przedstawić przykłady użycia.
[General] Linked Open Data - demo. Co możemy ciekawego znaleźć w Linked Open Data? Jak te dane się ze sobą łączą? Kilkanaście przypadków użycia (zapytania SPARQL) łączących różne zbiory danych.