To jest stara wersja strony!


**STRONA PROJEKTU Z_IMPETEM_PRZEZ_SWIAT**

Wprowadzenie

Projekt ten jest częścią bazodanową projektu gry internetowej, który realizujemy na przedmiocie Technologie i Programowanie WWW.

Przedstawienie zadania projektowego

Celem pracy jest zaprojektowanie oraz zaimplementowanie gry internetowej wraz z wszystkimi potrzebnymi systemami oraz jego prezentacja. W rzeczywistości oznacza to zaprogramowanie wszystkich systemów gry internetowej w oparciu o wybrane technologie.

Wybór technologii dokonany został na podstawie:

  • Wymagań postawionych przed systemem
  • Popularności
  • Prostocie interfejsu
  • Możliwości rozwoju

Poprzez cały system gry internetowej rozumiane jest:

  • baza danych (SQL)
  • interfejs do bazy danych
  • silnik gry (Java)
  • szata graficzna
  • aplety interaktywne

Każdy z podsystemów będzie stworzony do formy, w której umożliwi podstawowe operacje na systemie. Wynikiem nie będzie pełna gra internetowa, a jedynie przykład możliwości pisanego silnika i systemów pomocniczych.

Analiza stanu wyjściowego

Współczesny rynek gier internetowych jest prężnie rozwijającą się gałęzią przemysły internetowego. Z tego powodu powstało dużo nowych portali związanych z grami internetowymi. Mimo istnienia dużej ilości tego typu stron, rynek nie został w pełni nasycony co daje dużą szansę na sukces nowo powstałego portalu. Odpowiednia reklama oraz ciekawa fabuła gry wraz z innowacyjnością produktu powinna zagwarentować zdobycie odpowiedniej ilości użytkowników co jest bezpośrednio związane z osiągnięciem sukcesu na tym rynku.

Analiza wymagań użytkownika

Główne funkcjonalności (Must have):

  • rejestracja oraz logowanie do serwisu
  • niezalogowany użytkownik będzie miał dostępne informacje o grze oraz możliwościach rejestracji
  • zalogowany użytkownik będzie miał możliwość zagrania w grze
  • wybór bota oraz jego parametrów
  • możliwość zmiany ustawień strony
  • możliwość zarobienia pieniędzy przez klikanie na reklamy
  • gracz bedzie mógł zbierać punkty oraz tracić życia
  • archiwizacja gry
  • ranking graczy

Dodatkowe funkcjonalności (Could have):

  • stworzenie więcej niż jednego świata gry
  • stworzenie systemu płatności

Określenie scenariuszy użycia

  1. Scenariusze dla Użytkownika niezalogowanego:
    1. Dostęp do serwisu:
      • Rejestracja w systemie
    2. Przeglądanie treści serwisu:
      • Zapoznanie się z zasadami serwisu
      • Zapoznanie się z zasadami gry
      • Możliwość oglądnięcia screenów z gry
      • Mozliwość nawiązania kontakru z serwisu
    3. Główne funkcjonalności:
      • Jeszcze się określi
  2. Scenariusze dla Użytkownika zarejestrowanego:
    1. Dostęp do serwisu:
      • Zalogowanie do systemu
      • Przypomnienie hasła użytkownika
    2. Zarządzanie kontem:
      • Zmiana danych użytkownika
      • Zmiana ustawień strony
      • Usuwanie konta
    3. Główne funkcjonalności:
      • Możliwość gry
      • Mozliwość zarobienia pieniędzy
  3. Scenariusze dla Administratora:
    1. Zarządzanie użytkownikami:
      • Zmiana danych użytkownika
      • Usuwanie użytkownika
      • Zmiana uprawnień użytkownika
    2. Zarządzanie treścią serwisu:
      • Moderacja serwisu

Studium wykonalności

Studium wykonalności składa się z szeregu analiz, mianowicie: analizy rynku, analizy ekonomicznej, analizy technicznej i analizy strategicznej. Pozwala ono na oszacowanie kosztów i prawdopodobieństwa powodzenia projektu. Analiza rynku polega na zbadaniu zapotrzebowania, osiągnięć konkurencji i prognozy sprzedaży (analiza marketingowa). Poniżej zamieszczony został opis konkurencyjnych portali.

Ogame:

OGame jest kosmiczną grą strategiczną. Tysiące graczy zbiera się jednocześnie, by grać ze sobą lub przeciw sobie. Aby zagrać użytkownik potrzebuje tylko zwykłej przeglądarki internetowej. Międzygalaktyczny podbój polega na zbudowaniu własnej potężnej kolonii, która później umożliwi najazd i zagrabienie klonii innych graczy. Użytkownicy również muszą się bronić przed najazdami innych graczy oraz gromadzić materiały do dalszej rozbudowy. Dochody gry pochodzą głownie z reklam oraz płatnych opcji, które pozwalają zautomatyzować niektóre fragmenty gry co znacznie ułatwia graczom zarządzanie wirtualnym światem. Na obecną chwilę polska wersja OGame skupia ponad 1 milion graczy co przekłada się na kolosalne zyski.

Plemiona:

Plemiona to przeglądarko wa gra online, której akcja osadzona została w średniowieczu. Każdy gracz posiada małą wioskę, którą ma doprowadzić do władzy i chwały. Na dzień pisania dokumentu na portalu jest zarejestrowanych ponad 500 tys. graczy, którzy codziennie odwiedzają stronę by móc bardziej rozwinąć swoje „posiadłości”, co da im większy prestiż wśród innych użytkowników. Podobnie jak OGame zyski pochodzą z reklam i dodatkowych opcji ułatwiających grę, które można wykupić płacąc kartą kredytową lub wysyłając SMS.

Eurobarre:

Eurobarre jest aplikacją internetową francuskiej firmy o takiej samej nazwie. Program służy do zarabiania poprzez internet bez wychodzenia z domu. Program działa na zasadzie wypożyczania naszego ekranu komputera w celu reklam. Użytkownikowi programu otwiera się malutkie okno, które zawsze jest na wierzchu i są na nim wyświetlane różne reklamy. Użytkownik dostaje odpowiednią kwotę w euro za odpowiedni czas wyświetlania.

System umożliwia jeszcze dwa sposoby zwiększenia swoich zarobków. Pierwszy z nich polega na klikaniu w wyświetlane reklamy, za co dostajemy dodatkowe eurocenty. Drugi system wymaga głębszego zapoznania się z wyświetloną stroną ponieważ po przeczytaniu reklamy jesteśmy zobligowani do uzupełniania krótkiej ankiety internetowej w której zadane zostały pytania odnośnie reklamowanego produktu. Jeżeli odpowiedzi są poprawne, to na nasze konto zostanie przelana odpowiednia kwota euro.

Wnioski:

Zważając na fakt istnienia wielu książek opisujących problemy wchodzące w zakres tematu niniejszej pracy, wiedzę uzyskaną poprzez studia oraz własne zainteresowania możemy stwierdzić, iż temat pracy jest możliwy do realizacji i w pełni wykonywalny. Ostatnio nastąpił bardzo dynamiczny rozwój gier on-line przez przeglądarkę internetową, które skupiają coraz więcej graczy. Duża ilość graczy pozwala twórcom czerpać adekwatne korzyści majątkowe z reklam oraz udostępniania płatnych usług. Biorąc pod uwagę powyższe dane i argumenty, zasadnym jest stwierdzenie, że temat niniejszej pracy jest w pełni wykonywalny i prawdopodobnie opłacalny. Jedynym pytaniem o studium wykonalności jest pytanie: „Jak bardzo posuną się prace nad rozwojem tematu, którego opracowanie ogranicza czas?” Odpowiedź na nie zostanie zamieszczone w końcowej części niniejszego studium. W celu ograniczenia ryzyka przyjęte zostaje założenie, że na początku każdy z podsystemów będzie swoją podstawową wersją. Kolejnym etapem pracy będzie rozbudowany opis odpowiednich systemów. Ostatnim etapem konstruowania treści studium będzie poddanie projektowanego systemu szacowaniu dwoma najpopularniejszymi metodami. Zatem początkowe ryzyko zostanie obniżone do minimum, a pewność ukończenia pracy w zadanym terminie osiągnie swój maksymalny poziom.

Innowacyjność produktu:

Jak zostało stwierdzone w wcześniejszych punktach, na obecnym rynku istnieje dość obszerna konkurencja. W celu wejścia na planowany rynek, potrzebujemy więc jakieś nowości, oraz dobrego systemu zarobkowego aby się na nim utrzymać.

System zarabiania poprzez banery:

Wraz z popularyzacją naszego portalu oraz wzrostem ruchu na naszej stronie uważamy, iż będziemy mogli zacząć zarabiać również na reklamach. W tym celu będziemy chcieli nawiązać współpracę z portalami, które zajmują się tego typu reklamami i czerpaniem z tego profitów.

System zarabiania poprzez sms, ing itp:

W grze przewidujemy zaimplementowanie dodatkowych opcji ułatwiających zarządzanie wirtualnym światem. Uproszczenie gry polegało będzie głównie na automatyzacji niektórych opcji lub możliwości wykupienia dodatkowych wirtualnych surowców (wirtualne pieniądze, paliwo itp.). Owe dodatkowe opcje oraz surowce będzie można wykupić poprzez płatność sms lub przelew bankowy (płatność kartą).

System zarabiania poprzez reklamy użytkownika:

W systemie planujemy wprowadzenie euro Pumeksów które będzie można nabyć za pośrednictwem systemu płatności lub systemu zarobkowego. Pumeksoporyt służyć będą do wykupienia odpowiednich dodatkowych usług udostępnianiach przez portal. Użytkownik będzie mógł zakupić za euro Pumeksy jednie usługi świadczone przez nasz system. Każdy zalogowany uczestnik portalu będzie mógł zdobyć euro Pumeksy poprzez klikanie w wyświetlane reklamy. Za każde kliknięcie będzie otrzymywał odpowiednią ilość punktów, za które będzie mógł wykupić określoną usługę. Taki system zarabiania jest bardzo popularny w internecie i działa na zasadzie Google.

System zarabiania poprzez ankiety internetowe:

Euro Pumeksy będzie można zdobyć też w sposób troszkę trudniejszy aczkolwiek bardziej dochodowy z względu na punkty. Na specjalnej stronie będą umieszczone ankiety internetowe, z podanymi źródłami wiedzy jaką należy zdobyć aby otrzymać odpowiednią wiedzę. Jeżeli użytkownik wypełni poprawnie ankietę, to na jego konto zostanie przelana odpowiednia ilość punktów. Portal będzie otrzymywał zyski od odpowiednich reklamodawców którzy będą płacić od wypełnionej ankiety.

Wymagania

Wymagania po stronie serwera:

  • Co najmniej 100MB wolnej przestrzeni dyskowej
  • Co najmniej 64MB dostępnej pamięci RAM
  • serwer Tomcat lub glassfish
  • obsługa baz danych – Postgress, MySQL
  • atrakcyjna domena internetowa w formie domena
  • transfer 6Gb/ miesiąc
  • 5 kont Ftp
  • 5 kont email
  • bez limitów jednoczesnych połączeń na serwer

Wymagania po stronie użytkownika:

  • Zainstalowana paczka Java Run time environment 1.4.2
  • Procesor Pentium 166Mhz lub odpowiednik AMD
  • co najmniej 125MB wolnego miejsca na dysku twardym
  • co najmniej 32MB pamięci RAM
  • Co najmniej 32MB pamięci RAM
  • Co najmniej 100MB wolnej pamięci na dysku twardym
  • Przeglądarka internetowa(IE 5.0, Mozilla 2.0 lub nowsze
  • Aktywna obsługa cookies
  • Aktywna obsługa Javascript
pl/dydaktyka/ztb/2010/projekty/z_impetem/start.1275388309.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:56 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0