Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

pl:mindstorms:lab:lab1 [2008/11/27 15:39]
holownia
pl:mindstorms:lab:lab1 [2019/06/27 15:50]
Linia 1: Linia 1:
-====== Laboratorium 1 ====== 
- 
- 
-===== Opis ===== 
-Cel: 
-  * Zapoznać się z elementami sprzętowymi zestawu NXT: NXTbrick, sensorami i silnikami. 
-  * Zapoznać się z podstawami programowania i komunikacji w.w. przy pomocy środowiska LEGO. 
- 
-Środki: 
-  * Sprzęt: NXTbrick, 3 silniki, 4 sensory, kable łączące, kabel USB, ew. adapter BT. 
-  * Software: środowisko LEGO. 
- 
-===== Przygotowanie ===== 
-Ważne jest przemyślane zagospodarowanie przestrzeni. 
-Każda grupa ma obok swojego stołu inny, wolny. 
-Należy mieć na tyle przestrzeni,​ żeby klocki nie leżały na klawiaturze,​ nic nie spadlo na podlogę, etc. 
- 
-**Należy zwrócić szczególną uwagę na sposób rozlokowania kloców w poszczególnych przegródkach w pudełku i zachować ten układ!!**\\ 
-[[pl:​mindstorms:​lab:​wyposazenie#​rozlozenie_klockow_w_przegrodach|Wzór rozmieszczenia klocków w przegrodach.]]\\ 
-**Prosimy o przestrzeganie powyższego wzoru, w celu ułatwienia pracy sobie i innym!** 
- 
-Istotny jest podzial ról w zespole: należy wybrać osobę obslugującą:​ 
-  * komputer (wiki, instrukcja),​ 
-  * pudelko (wyciąganie i podawanie elementów),​ 
-  * klocki (składanie,​ podlączanie elementów). 
- 
-===== Wstęp ===== 
- 
-Należy zidentyfikować:​ 
-  * opisy //​Quickstart//​ (**QS**) i //User Guide// (**UG**) (wersja elektroniczna UG: {{:​pl:​mindstorms:​dokumentacja:​nxtuserguide_pl_.pdf|User Guide (PL)}}), 
-  * podzespoły:​ 
-    * Brick (komputer) - przegródka D2, 
-    * sensory x4 - przegródka D2, 
-    * silniki x2 - przegródka D1, 
-    * kable 2+4+1- przegródka A4. 
- 
-**Przed zakończeniem zajęć należy wszystko spakować tak, jak się zastało!** 
- 
-===== Podłączenie Zmysłów ===== 
-  * Włożyć baterie do Brick. 
-  * Podłączyć silniki i sensory ​ (QS:2, UG:7) __zgodnie__ z numerami portów. 
-  * Włączyć Brick . 
- 
-===== I'm alive! ===== 
-Przetestować UI Brick. 
-  * uruchomić testowe programy UG:14--16 ("Try Me") 
-  * pełny opis UI w UG:20--21 
-  * oglądnąć dane ze zmysłów przez "​View"​ UG:17 
- 
-===== Podłączenie do komputera ===== 
-  * uruchomić aplikację LEGO 
-  * podłączyć Brick przez USB do komputera 
-  * utworzyć nowy projekt 
-  * nawiązać połączenie 
-  * nawiązać połączenie Bluetooth 
- 
-===== Programowanie ===== 
-  * skonstruować trywialny program składający się z 2 elementów w sekwencji sensor/​motor 
-  * przesłać program do Brick i przetestować 
-  * powyższe 2 kroki powtórzyć dla kilku sensorów 
- 
-===== Logika ===== 
-Użycie podstawowych konstrukcji sterujących (np. warunkowych) do budowania trywialnych miniprogramów. 
-  * zaprogramować algorytmy typu: jeżeli jakieś zdarzenie sensoryczne,​ wtedy, jeżeli inne coś innego, etc. 
- 
-===== Koniec ===== 
-Po zakończeniu laboratorium a __przed__ wyjściem z sali należy: 
-  * wyłączyć Brick i odłączyć USB 
-  * wylogować się 
-  * rozłączyć elementy 
-  * schować brick, silniki i sensory do pudełka 
  
pl/mindstorms/lab/lab1.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0