[[
✎ pl:mindstorms:lab:lab1
]]
aiWiki
Pokaż stronę
Ostatnie zmiany
Indeks
Zaloguj
Ta strona jest tylko do odczytu. Możesz wyświetlić źródła tej strony ale nie możesz ich zmienić.
====== Laboratorium 1 ====== ===== Opis ===== Cel: * Zapoznać się z elementami sprzętowymi zestawu NXT: NXTbrick, sensorami i silnikami. * Zapoznać się z podstawami programowania i komunikacji w.w. przy pomocy środowiska LEGO. Środki: * Sprzęt: NXTbrick, 3 silniki, 4 sensory, kable łączące, kabel USB, ew. adapter BT. * Software: środowisko LEGO. ===== Przygotowanie ===== Ważne jest przemyślane zagospodarowanie przestrzeni. Każda grupa ma obok swojego stołu inny, wolny. Należy mieć na tyle przestrzeni, żeby klocki nie leżały na klawiaturze, nic nie spadlo na podlogę, etc. **Należy zwrócić szczególną uwagę na sposób rozlokowania kloców w poszczególnych przegródkach w pudełku i zachować ten układ!!**\\ [[pl:mindstorms:lab:wyposazenie#rozlozenie_klockow_w_przegrodach|Wzór rozmieszczenia klocków w przegrodach.]]\\ **Prosimy o przestrzeganie powyższego wzoru, w celu ułatwienia pracy sobie i innym!** Istotny jest podzial ról w zespole: należy wybrać osobę obslugującą: * komputer (wiki, instrukcja), * pudelko (wyciąganie i podawanie elementów), * klocki (składanie, podlączanie elementów). ===== Wstęp ===== Rozlokowanie klocków w pudełku i opis przegródek znajduje się tu: (Link do rysunku z podpisanymi przegródkami i zdjęciami klocków) Na początku należy zidentyfikować: * opisy //Quickstart// (**QS**) i //User Guide// (**UG**) (wersja elektroniczna UG: {{:pl:mindstorms:dokumentacja:nxtuserguide_pl_.pdf|User Guide (PL)}}) * podzespoły: * Brick (komputer) - przegródka D2 * sensory x4 - przegródka D2 * silniki x2 - przegródka D1 * kable 2+4+1- przegródka A Uwaga: przed zakończeniem zajęć należy wszystko spakować tak, jak się zastalo, więc proszę zwrócić uwagę na sposób rozlokowania klocków w pudełku! ===== Podłączenie Zmysłów ===== * włożyć baterie do Brick * podłączyć silniki i sensory (QS:2, UG:7) __zgodnie__ z numerami portów * włączyć Brick ===== I'm alive! ===== Przetestować UI Brick. * uruchomić testowe programy UG:14--16 ("Try Me") * pełny opis UI w UG:20--21 * oglądnąć dane ze zmysłów przez "View" UG:17 ===== Podłączenie do komputera ===== * uruchomić aplikację LEGO * podłączyć Brick przez USB do komputera * utworzyć nowy projekt * nawiązać połączenie * nawiązać połączenie Bluetooth ===== Programowanie ===== * skonstruować trywialny program składający się z 2 elementów w sekwencji sensor/motor * przesłać program do Brick i przetestować * powyższe 2 kroki powtórzyć dla kilku sensorów ===== Logika ===== Użycie podstawowych konstrukcji sterujących (np. warunkowych) do budowania trywialnych miniprogramów. * zaprogramować algorytmy typu: jeżeli jakieś zdarzenie sensoryczne, wtedy, jeżeli inne coś innego, etc. ===== Koniec ===== Po zakończeniu laboratorium a __przed__ wyjściem z sali należy: * wyłączyć Brick i odłączyć USB * wylogować się * rozłączyć elementy * schować brick, silniki i sensory do pudełka
pl/mindstorms/lab/lab1.1227796504.txt.gz
· ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:57 (edycja zewnętrzna)
Pokaż stronę
Poprzednie wersje
Menadżer multimediów
Do góry