Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

pl:mindstorms:lab:lab3 [2008/12/17 08:59]
holownia
pl:mindstorms:lab:lab3 [2019/06/27 15:50]
Linia 1: Linia 1:
-====== Laboratorium 3 ====== 
- 
-Cel: zaawansowane programowanie w LEGO 
- 
-Środki: 
- 
-===== Opis ===== 
-Przebieg lab: 
-  - zapoznanie się z budową robota UG (robot zożony, instrukcja budowy znajduje sie w Users Guide) 
-  - uruchomienie przygototowanego programu ''​Robo3''​ //na sucho// 
-    - unieś robota tak aby nie dotykal kolami podloża, 
-    - uruchom program -- kola zaczną się obracać 
-    - aktywuj sensor dotyku -- kola powinny się zatrzymać 
-    - aktywuj sensor dźwieku (gwizdnij, klaśnij, dmuchnij...) -- kola zaczną sie obracać, szczęki zostaną rozwarte 
-  - uruchomienie ''​Robo3''​ 
-    - ustaw robota na plaskiej powierzchni na przeciwko koszyka z kulką 
-    - uruchom program ''​Robo3''​ 
-    - co zrobil robot? 
-  - projektowanie algorytmu sterowania, 
-  - integracja i testowanie, 
-  - ewaluacja i wnioski. 
- 
-===== Tworzenie algorytmu ===== 
-  * stworzyć algorytm sterowania, ​ 
-  * założyć użycie wielu sensorów 
-  * zapisać pliki projektów 
- 
-===== Algorytmy ===== 
- 
-Poniżej znajdują się przykladowe algorytmy. Zaimplementuj przynajmniej jeden z nich. Oczywiście można zaproponować swój wlasny algorytm. 
- 
- 
-==== Magazynier ==== 
-  * podnieś kulkę (użyj sensora dotyku) 
-  * wykonaj zwrot o 180 stopni 
-  * przenieś kulkę pod ścianę (użyj sonaru do określenia co jest ścianą) 
-  * wylacznik awaryjny: klaśniecie 
- 
- 
-==== Magazynier 2 ==== 
-  * podnieś kulkę (użyj sensora dotyku) 
-  * wykonaj zwrot o 180 stopni 
-  * przenieś kulkę w miejsce oznaczone innym kolorem (np. biala kartka), wykorzystaj sensor światla 
-  * wylacznik awaryjny: klaśniecie 
- 
- 
-==== Zlodziej ==== 
-  * zlap kulke gdy znajdzie się z odpowiedniej odleglości od szczęk 
-  * cofnij 
-  * wykonaj zwrot np. o 180 stopni 
-  * jedź tak dlugo az ktoś krzyknie: '​Stać,​ policja!'​ ;-) 
- 
-==== Zlodziej 2 ==== 
-  * tak jak Zlodziej, ale przyspiesza i/lub zaczyna kluczyć na wiadomośc o policji 
- 
-===== Integracja ===== 
-Algorytm należy przetestować na robocie UG 
- 
-Proszę pamiętać, że po wgraniu do robota programu sterującego,​ można odlączyć kabel USB i puścić go na podlodze. 
- 
-===== Zakończenie ===== 
-  * Proszę rozmontować robota, wkladając wszystkie części do  [[pl:​mindstorms:​lab:​wyposazenie#​rozlozenie_klockow_w_przegrodach|odpowiednich przegródek w pudełku]] 
-__UWAGA__: należy to robić powoli i ostrożnie - polamanie klocków przy rozmontowaniu jest latwiejsze niż przy montażu. :-( 
- 
-===== Sprawozdanie ===== 
- 
-W przypisanej grupie przestrzeni nazw stworzyć stronę, na której: 
-  * opisać krótko działanie algorytmu 
-  * uploadować pliki projektów, ewentualnie zdjęcia, filmiki 
-  * zapisać spostrzeżenia,​ napotkane problemy, wnioski 
-[[https://​ai.ia.agh.edu.pl/​wiki/​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​sprawozdania2008|Wykaz sprawozdań]] 
  
pl/mindstorms/lab/lab3.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0