|
|
pl:mindstorms:lab:lab3 [2008/12/17 08:59] holownia |
pl:mindstorms:lab:lab3 [2019/06/27 15:50] |
====== Laboratorium 3 ====== | |
| |
Cel: zaawansowane programowanie w LEGO | |
| |
Środki: | |
| |
===== Opis ===== | |
Przebieg lab: | |
- zapoznanie się z budową robota UG (robot zożony, instrukcja budowy znajduje sie w Users Guide) | |
- uruchomienie przygototowanego programu ''Robo3'' //na sucho// | |
- unieś robota tak aby nie dotykal kolami podloża, | |
- uruchom program -- kola zaczną się obracać | |
- aktywuj sensor dotyku -- kola powinny się zatrzymać | |
- aktywuj sensor dźwieku (gwizdnij, klaśnij, dmuchnij...) -- kola zaczną sie obracać, szczęki zostaną rozwarte | |
- uruchomienie ''Robo3'' | |
- ustaw robota na plaskiej powierzchni na przeciwko koszyka z kulką | |
- uruchom program ''Robo3'' | |
- co zrobil robot? | |
- projektowanie algorytmu sterowania, | |
- integracja i testowanie, | |
- ewaluacja i wnioski. | |
| |
===== Tworzenie algorytmu ===== | |
* stworzyć algorytm sterowania, | |
* założyć użycie wielu sensorów | |
* zapisać pliki projektów | |
| |
===== Algorytmy ===== | |
| |
Poniżej znajdują się przykladowe algorytmy. Zaimplementuj przynajmniej jeden z nich. Oczywiście można zaproponować swój wlasny algorytm. | |
| |
| |
==== Magazynier ==== | |
* podnieś kulkę (użyj sensora dotyku) | |
* wykonaj zwrot o 180 stopni | |
* przenieś kulkę pod ścianę (użyj sonaru do określenia co jest ścianą) | |
* wylacznik awaryjny: klaśniecie | |
| |
| |
==== Magazynier 2 ==== | |
* podnieś kulkę (użyj sensora dotyku) | |
* wykonaj zwrot o 180 stopni | |
* przenieś kulkę w miejsce oznaczone innym kolorem (np. biala kartka), wykorzystaj sensor światla | |
* wylacznik awaryjny: klaśniecie | |
| |
| |
==== Zlodziej ==== | |
* zlap kulke gdy znajdzie się z odpowiedniej odleglości od szczęk | |
* cofnij | |
* wykonaj zwrot np. o 180 stopni | |
* jedź tak dlugo az ktoś krzyknie: 'Stać, policja!' ;-) | |
| |
==== Zlodziej 2 ==== | |
* tak jak Zlodziej, ale przyspiesza i/lub zaczyna kluczyć na wiadomośc o policji | |
| |
===== Integracja ===== | |
Algorytm należy przetestować na robocie UG | |
| |
Proszę pamiętać, że po wgraniu do robota programu sterującego, można odlączyć kabel USB i puścić go na podlodze. | |
| |
===== Zakończenie ===== | |
* Proszę rozmontować robota, wkladając wszystkie części do [[pl:mindstorms:lab:wyposazenie#rozlozenie_klockow_w_przegrodach|odpowiednich przegródek w pudełku]] | |
__UWAGA__: należy to robić powoli i ostrożnie - polamanie klocków przy rozmontowaniu jest latwiejsze niż przy montażu. :-( | |
| |
===== Sprawozdanie ===== | |
| |
W przypisanej grupie przestrzeni nazw stworzyć stronę, na której: | |
* opisać krótko działanie algorytmu | |
* uploadować pliki projektów, ewentualnie zdjęcia, filmiki | |
* zapisać spostrzeżenia, napotkane problemy, wnioski | |
[[https://ai.ia.agh.edu.pl/wiki/pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:sprawozdania2008|Wykaz sprawozdań]] | |
| |