Both sides previous revision
Poprzednia wersja
Nowa wersja
|
Poprzednia wersja
|
pl:mindstorms:lab:lab_plnxt_zapoznanie [2010/02/25 12:47] ikaf |
pl:mindstorms:lab:lab_plnxt_zapoznanie [2019/06/27 15:50] (aktualna) |
* nxt_voltage_millivolt(Voltage). % Odczyt napięcia baterii. | * nxt_voltage_millivolt(Voltage). % Odczyt napięcia baterii. |
* Zamknąć połączenie: nxt_close. | * Zamknąć połączenie: nxt_close. |
| |
===== Programy w pliku ===== | ===== Programy w pliku ===== |
| |
start :- | start :- |
nxt_open, | nxt_open, |
nxt_go_cm(400,80), % Jazda 200 cm do przodu z prędkością 400 stopni/sekundę. | nxt_go_cm(400,80), % Jazda 80 cm do przodu z prędkością 400 stopni/sekundę. |
nxt_go_cm(-400,80), % Jazda 200 cm do tyłu z prędkością 400 stopni/sekundę. | nxt_go_cm(-400,80), % Jazda 80 cm do tyłu z prędkością 400 stopni/sekundę. |
nxt_close. | nxt_close. |
| |
===== Implementacja algorytmu ===== | ===== Implementacja algorytmu ===== |
| |
Proszę zaimplementować jeden lub więcej z poniższych algorytmów: | Proszę zaimplementować poniższe algorytmy: |
| |
==== Algorytm 1 ==== | ==== Algorytm 1 ==== |
Robot porusza się dowolnie wewnątrz obszaru na planszy testowej ograniczonego czarną linią. Nie może poza niego wyjechać! Gdy najedzie na czarną linię, powinien zawrócić. Niekoniecznie o 180 stopni. Np. //Angle is 120 + random(120)// zunifikuje Angle z liczbą z przedziału od 120 do 240. Można jej użyć jako kąt obrotu robota. | Robot porusza się dowolnie wewnątrz obszaru ograniczonego czarną linią (można wykorzystać planszę testową). Nie może poza niego wyjechać! Gdy najedzie na czarną linię, powinien zawrócić -- niekoniecznie o 180 stopni, żeby było ciekawiej. Podpowiedź: można użyć formuły typu "//Angle is 120 + random(120)//". |
| |
==== Algorytm 2 ==== | ==== Algorytm 2 ==== |
Robot przemieszcza się po pomieszczeniu i zmienia kierunek poruszania się, gdy przed sobą napotka przeszkodę. | Robot podąża wzdłuż czarnej linii (można wykorzystać planszę testową). Nie może jej zgubić! Gdy napotka przeszkodę, powinien się zatrzymać i poinformować o problemie sygnałem dźwiękowym. Po usunięciu przeszkody robot powinien kontynuować jazdę. |
| |
===== Zakończenie ===== | ===== Zakończenie ===== |
* uwagi dotyczące funkcjonalności PLNXT. | * uwagi dotyczące funkcjonalności PLNXT. |
| |
[[pl:dydaktyka:piw:2009:wykaz_sprawozdan|Wykaz sprawozdań]] | [[pl:dydaktyka:piw:2010:wykaz_sprawozdan|Wykaz sprawozdań]] |
| |