To jest stara wersja strony!


Laboratorium (zaawansowane algorytmy z PLNXT)

Wstęp

Spośród zaproponowanych czterech algorytmów wybraliśmy algorytm sprzątacz. Algorytm ten wygląda następująco:

  • Robot obraca się dookoła własnej osi wyszukując w tym czasie sensorem przeszkody w odległości 30cm
  • Gdy znajduje przeszkodę zaczyna jechać do przodu 30 cm tak aby wypchnąć ją poza zadany obszar
  • Obraca się o 180st
  • Jedzie do przodu 30cm tak aby wrócić na początkową pozycję
  • Po powrocie algorytm zaczyna wykonywać się od nowa

Konstrukcja robota

Robot wykonany został na standardowej bazie robota jeżdżącego z dopiętym sensorem odległości z przodu oraz niewielkim zderzakiem do wypychania obiektów. Konstrukcje robota widać na krótkim filmiku który zamieszczamy wraz z tym sprawozdaniem.

Wykonanie algorytmu

:- consult('../plnxt/plnxt.pl').
 
start :-
    nxt_open,
    trigger_create(_, check_stop, [nxt_stop, nxt_close]),
    patrol.
 
check_distance :-
    nxt_ultrasonic(Distance,force),
    Distance < 40.
 
patrol :-
    trigger_create(_, check_distance, [nxt_stop, push_out, patrol]),
    nxt_rotate(250, 360).
 
push_out :-
    nxt_go_cm(450, 40),
    nxt_rotate(350,180),
    nxt_go_cm(450,40).
 
check_stop :-
    nxt_touch(Stop,force),
    Stop = 1.
pl/mindstorms/studenci/przedmioty/jsi/jsi2008/jsi20090121-11a.1233007053.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:57 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0