Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

pl:miw:2009:piw09_nxtcases_2 [2009/06/13 15:08]
piw09
pl:miw:2009:piw09_nxtcases_2 [2019/06/27 15:50]
Linia 1: Linia 1:
-====== NXT Cases ====== 
- 
-Autorzy: 
-  * Bartosz Beza (bartekbeza@gmail.com) 
-  * Błażej Biesiada (bejo@student.agh.edu.pl) 
- 
-Temat: 
-  * Problem wież Hanoi 
- 
-====== WSTĘP ====== 
- 
-  * //**Wieże Hanoi** – problem polegający na odbudowaniu,​ z zachowaniem kształtu, wieży z krążków o różnych średnicach (popularna dziecięca zabawka), przy czym podczas przekładania wolno się posługiwać buforem, reprezentowanym w tym przypadku przez dodatkowy słupek, jednak przy ogólnym założeniu,​ że nie można kłaść krążka o większej ​ średnicy na mniejszy ani przekładać kilku krążków jednocześnie. Jest to przykład zadania, którego złożoność obliczeniowa wzrasta niezwykle szybko w miarę zwiększania parametru wejściowego,​ tj. liczby elementów wieży.// 
- 
- 
-  * Przed przystąpieniem do realizacji projektu postawiliśmy sobie na celu pewne założenia - w poszukiwaniu ciekawych przypadków użycia biblioteki PlNXT postanowiliśmy odejść od popularnego robota TriBot i zaprojektować zupełnie nową konstrukcję. Kolejnym założeniem naszego projektu było użycie w nim klocków z tylko jednego zestawu LEGO Mindstorms NXT. Ostatnią i prawdopodobnie najistotniejszą kwestią było, aby logika sterująca robotem realizowała problem, który można łatwo i wydajnie rozwiązać za pomocą języka Prolog. Z połączenia tych wszystkich założeń zrodził się pomysł zbudowania robota-ramienia przenoszącego wieże Hanoi. Zadanie to okazało się w praktyce dość trudne w realizacji z powodu bardzo ograniczonej ilości klocków dostępnych w jednym zestawie Mindstorms NXT oraz stosunkowo dużej wadze silników. W dalszej części projektu opisujemy, w jaki sposób poradziliśmy sobie ze wszystkimi tymi problemami. Projektu niestety nie udało się w pełni zakończyć. Pomimo iż wszystkie elementy (robot, kod, krążki) są już gotowe to przetestowanie działania całości okazało się niemożliwe ze względu bug-i w bibliotece PlNXT, które napotkaliśmy w trakcie prób testowania robota. Pojawił się problem z obracaniem pojedynczych silników o żądaną liczbę stopni. 
- 
-====== OPIS ROBOTA ====== 
- 
-{{:​pl:​miw:​2009:​robot-caosc-final.png|}} 
- 
  
pl/miw/2009/piw09_nxtcases_2.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0