Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:prolog:prolog_lab:reprezentacja_wiedzy [2014/04/01 13:35]
msl [Prostopadłościan] -> [Tetris]
pl:prolog:prolog_lab:reprezentacja_wiedzy [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 333: Linia 333:
 Proszę przeanalizować poniższe problemy, w miarę czasu i możliwości. Proszę przeanalizować poniższe problemy, w miarę czasu i możliwości.
  
-==== Tetris ​==== +==== Minecraft ​==== 
-Zastanówmy się nad próbą implementacji prostej gry typu Tetris. Zaczniemy od rysowania ​prostopadłościanu. Proszę uruchomić program {{:​pl:​prolog:​prolog_lab:​cuboid.pl|}} (wymagane XPCE) i przeanalizować jego działanie.+Zastanówmy się nad próbą implementacji prostej gry typu [[http://​pl.wikipedia.org/​wiki/​Minecraft|Minecraft]]. Kluczowym elementem gry jest silnik wokselowy, który odpowiada za renderowania ogromnego świata przy użyciu prostych klocków zwanych [[http://​pl.wikipedia.org/​wiki/​Woksel|wokselami]]. Zaczniemy od rysowania ​przykładowego woksela. Proszę uruchomić program {{:​pl:​prolog:​prolog_lab:​cuboid.pl|}} (wymagane XPCE) i przeanalizować jego działanie.
  
 <code prolog> <code prolog>
-?- cuboid(2,3,4).+?- cuboid(2,2,2).
 </​code>​ </​code>​
  
Linia 346: Linia 346:
 </​code>​ </​code>​
  
-Mając te dwa elemnt ​należy ​spróbować zaimplementować prosty pseudotrójwymiarowy wariant gry {{http://pl.wikipedia.org/wiki/Tetris|Tetris}} lub jej sławną trójwymiarową (i polską!) wariację {{http://pl.wikipedia.org/wiki/Blockout|Blockout}}+Zadania: 
 +  - Przerobić predykat ''​cuboid''​ tak, żeby można było sprecyzować jego pozycję w przestrzeni 
 +  - Napisać predykat ''​cuboids'',​ który przyjmuje listę współrzędnych i rysuje w nich sześciany o zadanej długości boku 
 +  - Przy pomocy predykatu ''​cuboids'' ​należy ​zamodelować [[http://i.ytimg.com/vi/u1bX8kEy0pg/​maxresdefault.jpg?​|złożony obiekt ze świata Minecraft]] 
 +  - Bazując na kodzie z ''​animation.pl''​ należy wprawić krowę w ruch sinusoidalny,​ imitujący [[https://​www.youtube.com/​watch?​v=QH2-TGUlwu4|kota z filmu]] 
 +  - [Dla odważnych] dodać do animacji [[https://​archive.org/​details/​nyannyannyan|dźwięk]] podobny do tego z [[https://​www.youtube.com/​watch?​v=QH2-TGUlwu4|filmu]] 
 + 
 +Pytania: 
 +  - Czy rozsądne jest rysowanie wszystkich klocków? Jak wykryć, które klocki są widoczne z perspektywy gracza? Pomocny może okazać się [[http://et1337.com/2015/02/​18/​the-poor-mans-voxel-engine/#​|link]] 
 +  - Czy możliwe jest zrobienie w podobny sposób imitacji poniższego [[http://​goo.gl/​YroZm|filmu]]?​ 
 ==== Zaawansowana Mapa ==== ==== Zaawansowana Mapa ====
  
pl/prolog/prolog_lab/reprezentacja_wiedzy.1396352124.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:59 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0