====== MVC w Androidzie ====== ===== Widoki i Lokalizacja ===== Sprawdź jak aplikacja prezentuje się na tablecie 10'' a jak na telefonie. Dostosuj jej wygląd (i być może interfejs) do rozmiarów i orientacji ekranu. {{:pl:dydaktyka:aml:land-ok.png?300|}} Dodaj do aplikacji Quiz obsługę języka **niemieckiego** (lub dowolnego innego) :) ===== Style ===== Wygeneruj dodatkowy styl dla elementu Button i zaadaptuj go do aplikacji Quiz, którą pisałeś na poprzednich zajęciach. Możesz użyć [[https://romannurik.github.io/AndroidAssetStudio/|Asset studio]], lub możesz uzyć programu graficznego do edycji istniejącego przycisku i dodania elementów odpowiedzialnych za poszczególne stany guzika. {{:pl:dydaktyka:aml:button-states.png|}} ===== Fragmenty i nawigacja ===== Dodaj ViewPagera do layoutu aplikacji Quiz tak, aby można było pytania przesuwać gestem swipe. (pamiętaj, że każde pytanie powinno być zaimplementowane jako Fragment). **Uwaga** Możesz posiłkować się kodem z projektu [[https://bitbucket.org/sbobek/aml_ambientprofile|Ambient Profile]] {{:pl:dydaktyka:aml:swipe.png?500|}} Możesz pomyśleć nad wykorzystaniem dodatkowej przestrzeni tabletu w orientacji landscape do tego, żeby po lewej stronie wyświetlać listę pytań. **Uwaga** Możesz wykorzystać wizarda tworzenia nowej aktywności ;) ===== Optymalizacja interfejsu ===== Zbadaj swoje aplikacje przy użyciu HierarchyViewera i Linta. Jeśli nie udało Ci się ukończyć aplikacji Quiz, możesz wykorzystać [[https://bitbucket.org/sbobek/aml_ambientprofile|Ambient Profile]] {{:pl:dydaktyka:aml:hierarchy-viewer.png?400|}} W przypadku Linta w szczególności zwróć uwagę na: * Zagnieżdżenia layoutów i możliwość zastąpienia ich RelativeLayout * Wykorzystanie parametru compoundDrawable zamiast TextView i ImageView (patrz [[https://bitbucket.org/sbobek/aml_ambientprofile|Ambient Profile]]) * Ustawienia wysokości lub szerokości niektórych komponentów na 0dp w wagą 1.