====== AI Games ====== ===== 2017/2018 ===== ==== Ćwiczenia ==== === Ćwiczenia #7 - SI w grach === Literatura (do wglądu tylko w trakcie ćwiczeń! potem linki wygasną) * [[https://drive.google.com/open?id=1GSFv-lvtDOZDIuvq35m2aUUEq1BslTjR|Artificial Intelligence for Games]] * [[https://drive.google.com/open?id=1O35diEd5ZYEPHNxN-xGtH6vxfNVL0oxs|Artificial Intelligence - a Modern Approach]] * [[https://drive.google.com/open?id=1CVD2uzTULFQ7dZ_BDbIdjrggTDXtBhTN|Programming Game AI by Example]] * [[https://drive.google.com/open?id=17Qfbz4ZQ2EHpSFdcKBSSRvhoW6h9aTDW|AI Game Programming Wisdom]] * [[https://drive.google.com/open?id=13CDvus4FoHCH-tUOY5cs8XgaafBqaf_A|Unity proste AI - paczka z assetami]] === Ćwiczenia #6 - Unity - level design === * [[https://drive.google.com/open?id=1dpjNgd-q9U0-9z7dwVRqyTN-xEI9zKni|Standard Assets Package]] * [[https://drive.google.com/open?id=1PtVQciurcpmTuKWjZHTE5hJ_CPUNpW2R|H. P. Lovecraft - "Pełzający Chaos"]] * inne przydatne, darmowe pakiety: Low Poly: Free Pack, Mega Fantasy Props Pack * potrzebujesz powtórki? zapisz się na [[https://www.udemy.com/learn-level-design-unity-basics-in-under-2-hours|darmowy kurs Level Design w Unity w mniej niż 2 godziny]] === Ćwiczenia #5 - Game Design Patterns === * [[https://drive.google.com/open?id=1mVv8pYb9ysXYNofvkk1wsuNsSNuGKTsB|Kolekcja Game Design Patterns]] === Ćwiczenia #4 - Unity 2D/3D === * Piekiełko do 2D Platformera {{:pl:dydaktyka:games:hell.png?linkonly|}} * [[https://drive.google.com/open?id=1xdGsa3AuNNYsdfcSdiiSiVZ1_HIml8ew|Projekt w Unity - tyle udało nam się zrobić na ćwiczeniach]] === Ćwiczenia #3 - Gry w perspektywie komunikacyjnej - analiza Bioshocka i tekstu Gallowaya === * [[https://www.youtube.com/watch?v=SRQqvlUpC-k|5-minutowe Streszczenie Bioshocka - YouTube]] * Tu pojawią się notatki z tekstu Gallowaya "Język nie chce, aby go dostrzegano" === Ćwiczenia #2 - Silniki gry === * Czym są silniki gry i jak działają - Co potrzebujemy do zrobienia gry? - Czym zajmuje się silnik gry? Architektura silnika gry * Ćwiczenie: podział na grupy i zidentyfikowanie głównych funkcji silnika względem różnych gatunków gier (FPS, bijatyka, wyścigi, ...) * Prezentacja różnych silników gier: Unity, Unreal, GameMaker, Godot, Pico-8 - Brainstorming w grupach - Techniczne wymagania względem silnika gier w kontekście różnych gatunków gier - Przegląd dostępnych silników - Unity: - [[https://unity3d.com/learn/tutorials/topics/2d-game-creation/intro-2d-world-building-w-tilemap?playlist=17093|Penny Pixel Platformer - Tilemap]] - [[http://www.flipwebapps.com/unity-assets/game-framework/tutorials/penny-pixel-platformer-part-1-winning-and-losing/|Penny Pixel Platformer - Unity Game Framework]] - [[https://unity3d.com/learn/tutorials/s/roll-ball-tutorial|Roll-a-ball]] - Game Maker Studio: - [[https://www.yoyogames.com/download/studio/free|Game Maker Studio v. 1.4 (free)]] - [[https://www.youtube.com/watch?v=IysShLIaosk&list=PLPRT_JORnIur3eKIaD-IayrdEt8pOor18|Kanał Shauna Spaldinga - Platformer Tutorial]] === Ćwiczenia #1: 28.02.2018. - Wstęp === - Wprowadzenie: przykładowe gry planszowe - krótka sesja grania - Dyskusja: mechaniki i estetyki gier, gatunki gier, modowanie ===== Poprzednio ===== ==== 1) Gry, zabawa, growość granie ==== **Bibliografia:** * Filiciak „Światy z pikseli” : szczególnie teksty Juula „Gra, gracz, świat”, * Frasca „Ludolodzy też kochają opowiadania”, Bartle „Gracze, którzy pasują do MUD-ów” ==== 2) Anatomia gry ==== **Bibliografia:** * Dovey, Kennedy „Kultura gier komputerowych” * Aarseth, „Wywrotowa gra i gracz implikowany” (artykuł) : [[http://www.kulturaihistoria.umcs.lublin.pl/archives/884]] ==== 3) Mechaniki ==== **Bibliografia:** * Sicart, „Defining Game Mechanics” (artykuł) : [[http://gamestudies.org/0802/articles/sicart]] * Holopainen, Bjork, „Game Design Patterns” * Wzorce: [[http://gdp2.tii.se/index.php/Category:Patterns]] **Prezentacje i wzorce** {{:pl:dydaktyka:games:overview.ppt|}} {{:pl:dydaktyka:games:framework.ppt|}} {{:pl:dydaktyka:games:gamedesignpatterns.pdf|}} **Zadanie domowe** * proszę zebrać się w grupy * proszę przejrzeć wzorce z pliku pdf oraz linku z bibliografii * proszę zastanowić się nad wstępną koncepcją gry (wychodzimy od mechaniki)