====== Sprawozdanie z laboratorium 2 ====== ===== 1. Wstęp ===== Celem Laboratorium nr 2 była budowa prostych algorytmów sterowania w środowisku LEGO oraz skonstruowanie robota mobilnego. Dzięki temu mieliśmy zaznajomić się z możliwościami jak i ograniczeniami tego środowiska. ===== 2. Przebieg ===== Robot, którego otrzymaliśmy wymagał dużego wkładu czasowego żeby doprowadzić go do stanu użytkowego. Zajęło nam to większą część laboratorium. Praktycznie cały mechanizm ruchomy przedni został przez nas złożony od podstaw. Po całkowitym złożeniu robota wyglądał on tak: {{:pl:dydaktyka:jsi:2009:sprawozdania:drugie.jpg|}} {{:pl:dydaktyka:jsi:2009:sprawozdania:trzecie.jpg|}} === 2.1 Patrol po trajektorii kwadratowej === Pierwszy algorytm jaki udało nam się zaprojektować to "Patrol". Irek poruszał się po trajektorii kwadratu. Jechał do przodu kilka sekund, następnie skręcał o 90 stopni w lewo. Jeżeli w odległości kilkunastu centymetrów pojawiła się przeszkoda (sygnał z czujnika odległości) wtedy skręcał w lewo o 90 stopni. {{:pl:dydaktyka:jsi:2009:sprawozdania:pierwsze.jpg|}} === 2.2 Patrol po trajektorii koła === Poprzez zmianę ustawień silników w pierwszym bloczku uzyskaliśmy ruch po trajektorii kołowej ===== 3. Podsumowanie ===== Kwestią czasu było ukończenie przez nas kolejnych etapów laboratorium. Niestety, nie zdążyliśmy zaprojektować wszyskich algorytmów. Pomimo zbyt długiego okresu czasu poświęconego na konstruowanie robota mobilnego oceniamy rezultaty naszej pracy pozytywnie. Pomimo braku kabelka USB do ładowania nowo tworzonych algorytmów zdołaliśmy stworzyć procedury, które, ku naszemu niejednokrotnemu zdziwieniu, działały "od kopa". Próbowaliśmy użyć połączenia Bluetooth do komunikacji z Irkiem, nie jestem pewien czy jest taka możliwość, gdyż ostatecznie nie udało się nam skonfigurować tego połączenia. ===== 4. Komentarze ===== Jeżeli chodzi o trudność zadań to przydołyby się małe wskazówki już w instrukcji podpowiadające lub chociaż nakierowujące na rozwiązanie. W naszej opini, w niektórych przypadkach Soft Lego jest lekko nieintuicyjny. Wiele razy musieliśmy się zastanawiać, co który bloczek realizuje zanim udało się nam przetestowac go "na żywo".