====== Sprawozdanie - laboratorium 2 ====== ===== Wstęp ===== Naszym zadaniem na drugim laboratorium była dalsza praca z robotem LEGO Mindstorm i dostarczonym środowiskiem programowania. Ponieważ robot był już złożony, od razu przystąpiliśmy do programowania. ===== Programy ===== ==== Patrol ==== Celem tego algorytmu było kilkukrotne pokonanie zadanej trajektorii przez robota (u nas była to jazda po kwadracie), przy czym po napotkaniu przeszkody robot miał się cofnąć się, wydać dźwięk i zakończyć swój patrol. {{:pl:dydaktyka:jsi:2009:sprawozdania:patrol.png|}} Chcieliśmy, aby robot reagował również na skutek aktywowania czujnika dotyku (np. dla niskiej przeszkody). W tym celu zmodyfikowaliśmy algorytm następująco: {{:pl:dydaktyka:jsi:2009:sprawozdania:patrol2.png|}} ==== Unik ==== Celem tego algorytmu było unikanie przeszkód. Robot miał jechać na wprost aż do napotkania czegoś na swojej drodze, a następnie skręcić i jechać dalej. {{:pl:dydaktyka:jsi:2009:sprawozdania:unik.png|}} ===== Podsumowanie ===== Laboratorium sprawiło nam sporo problemów - pomimo tego, że zadane algorytmy były bardzo proste, nie byliśmy w stanie szybko wykonać ich w środowisku dostarczonym przez LEGO, zapewne przez nasze dotychczasowe doświadczenia z językami programowania i związanym z nimi sposobem rozumowania. Według nas bardziej celowe byłoby programowanie w jakimś języku, np. Python. ===== Spakowane pliki ===== {{:pl:dydaktyka:jsi:2009:sprawozdania:gim2.zip|}}