====== Prolog ====== Celem naszym było zapoznanie z interfejsem programistycznym PLNXT i budowa prostych algorytmów. ====== Epejsodion I ====== Jako pierwsza grupa mieliśmy dość skomplikowane zadanie, gdyż poza napisaniem algorytmów musieliśmy dodatkowo zbudować robota zgodnie z instrukcją. W związku z tym, że była to sprawa sprzętowa, zajęło nam to dość dużo czasu. W trakcie budowy szef zespołu próbował połączyć komputer z lego przez bluetooth. Niestety próby sparowania urządzenia i użycia wiedzy na temat połączenia przez bluetooth pod linuksem nie przyniosły rezultatu. Po dłuższej chwili dzielny zespół zauważył instrukcję jak należy komunikować urządzenie z komputerem i przystąpił do pracy. Budowa robota dobiegała końca, gdy szef zespołu wraz ze swym pomocnikiem testowali pracę w powłoce SWIPL. Wszystko przebiegało dobrze. Następnie grupa przystąpiła do testowania prostych programów. Waleczny robot Agatka zaczął poruszać się o własnych siłach, a zespół dzielnie go wspierał. Po napisaniu kilku prostych programów przystąpiliśmy do pisania algorytmu. Długie zmagania z konstrukcją robota pożarły nasz cenny czas i nie pozwoliły nam zrealizować obu algorytmów. Udało nam się zaimplementować tylko drugi algorytm. ====== - Stasimon I ====== kod programu prezentuję się następująco: ''Code Text'' :- consult('plnxt/plnxt.pl'). start :- nxt_open, go. go :- trigger_create(_,check_distance,[dist_event]), nxt_go(300). check_distance :- nxt_ultrasonic(Distance,force), Distance < 15. dist_event :- nxt_stop, nxt_rotate(500,100 - random(300)), go. stop :- nxt_stop, nxt_close. A to nasz waleczny żołnierz Agatka: {{:pl:dydaktyka:piw2009:sprawozdania:img_0180.jpg|}} {{:pl:dydaktyka:piw2009:sprawozdania:img_0179.jpg|}} {{:pl:dydaktyka:piw2009:sprawozdania:img_0178.jpg|}} {{:pl:dydaktyka:piw2009:sprawozdania:img_0177.jpg|}} ====== Epejsodion II ====== Nie tylko w pełni zaimplementowaliśmy algorytm, ale również dodaliśmy również możliwość zatrzymania szalonego robota po wpisaniu w konsoli stop. ====== Eksodos ====== Udało nam się zrealizować zamierzenie, a przy tym bawić. Nawet Prolog okazał się nie taki straszny jak się wydawał. Niestety na około 10 testów robota raz zdarzyło się, że nie zauważył przeszkody i postanowił staranować monitor. Na szczęście nie udało mu się to, gdyż na czas wpisaliśmy stop. ====== Uwagi ====== Jak do tej pory nie mieliśmy żadnych problemów z PLNXT za wyjątkiem połączenia z robotem. Praca z nim wydawała się łatwa i przyjemna. Niewątpliwie dużym plusem byłaby większa liczba prostych i mniej prostych programów, dzięki którym łatwiej byłoby zapoznać się ze składnią i sposobem rozwiązywania problemów.