=== Sprawozdanie === ---- **Autorzy:** Joanna Marta Hryńczak, Klaudia Izabela Tondos, Paula Ciuraszkiewicz **Robot:** Czesław {{:pl:dydaktyka:wdk:2010:sprawozdania:czesio.jpg|}} ---- __Zapoznanie się z zestawem:__ Pierwsze zajęcia rozpoczęły się merytorycznym wstępem na temat zasad korzystania z zestawów Lego Mindstorms. Następnie zapoznałyśmy się z poszczególnymi elementami zestawu (komputer sterujący, silniki, sensory, okablowanie robota, łączenia) oraz instrukcją //User Guide//. Za pomocą aplikacji //Try Me// sprawdziłyśmy działanie sensorów dotyku, światła, dźwięku i odległości. Nie były one uszkodzone. ---- __Budowa robota:__ Posługując się instrukcją obsługi //QuickStart// skonstruowałyśmy naszego pierwszego robota. Z początku wyposażyłyśmy go w czujnik dźwięku - co umożliwiło mu wykonanie algorytmu śledzenia. Następnie dodawałyśmy różne czujniki w zależności od wymagań wybranego programu. ---- __Wykorzystane algorytmy:__ **Śledzenie:** Robot poruszał się w kierunku źródła dźwięku (tj. osoby klaskającej w ręce). **Patrol:** Czesio poruszał się po okręgu, a w reakcji na klaśnięcie (sensor dźwięku) zmieniał kierunek ruchu, wydając z siebie złowieszczy chichot. Na wyświetlaczu pojawiała się wtedy trupia czaszka, będąca niewątpliwie omenem śmierci. Efekt był tak przerażający, iż dwie osoby z grupy nie pojawiły się na ostatnich zajęciach... **Podrygiwacz:** Czesio wykonuje skomplikowany układ taneczny: obrót w prawo, podjazd do tyłu, dwa obroty w lewo, podjazd do przodu, aż do napotkania przeszkody fizycznej (sensor dotyku). Wtedy stawał w miejscu i witał się mówiąc //"Good morning!"// ---- __Uwagi końcowe:__ xxxxxxxxxxxxxxxxxxx