==== ===== LABORATORIUM 2 ===== ==== ---- ===== OPIS ROBOTA i ALGORYTMU ===== * Zadaniem naszym było zbudować i zaprogramować robota tak żeby wykonywał określone zadania.\\ * Zbudowaliśmy robota w oparciu o instrukcje umieszczając na jego przedzie czujnik\\ odległości od przeszkody (sonar).\\ * Zaprogramowany robot jedzie do przodu do momentu napotkania na przeszkodę (sonar wykrywa przeszkodę\\ w odległości 25cm). W tym momencie robot zatrzymuje się, wydaje sygnał dźwiękowy i jedzie 20cm do tyłu\\ po czym cofa w jego prawą stronę tak żeby znaleźć inną możliwą trasę przejazdu. \\ ===== ALGORYTM ===== * Na poniższym obrazku widać zaprogramowany algorytm. Pętla loop obejmuje switch na bazie detekcji sonaru. \\ \\ {{:pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi1_kpt.jpg|}} \\ \\ ===== DZIAŁANIE ALGORYTMU ===== * Robot w trakcie starć z innymi pojazdami nie wykazywał serca do walki ale jak widać na zamieszczonym poniżej filmiku zapędzony w kozi róg potrafił znaleźć wyjście z sytuacji. \\ \\ {{:pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi_kpt.swf|}} \\ \\ ===== NAPOTKANE PROBLEMY I WNIOSKI ===== * Nie napotkaliśmy większych problemów w trakcie składania i programowania robota. Nie było problemu z doczepieniem sonaru do konstrukcji tak żeby był stabilny i prawidłowo odczytywał odległości. Programowanie algorytmów wydawało się jednak momentami mało intuicyjne zwłaszcza przy równoległym użytkowaniu kilku czujników.\\ * Czas nie pozwolił na dokończenie pozostałych algorytmów, na przyszłość na pewno sporym ułatwieniem przy tym ćwiczeniu byłoby umieszczenie małego poradnika jak używać bloczków w programie do realizowania najbardziej podstawowych funkcji. ===== PLIKI PROJEKTÓW ===== \\ {{:pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:patrol.rar|}}