Grupa Maciej Dudek, Grzegorz Stopa i gościnnie Grzegorz Dydo-Rożniecki. Zestaw Gienek ====== Algorytmy ====== W czasie zajęć zbudowaliśmy robota według instrukcji oraz wykonaliśmy 2 algorytmy poruszania się. ===== 1. Ucieczka od problemów ===== ==== Opis algorytmu ==== Najpierw stworzyliśmy prosty program z czujnikiem zbliżeniowym. Gienek po zbliżeniu się do przeszkody na odległość 15cm, skrecał w prawo o 90º. ==== Wykonanie ==== {{http://dudek.best.krakow.pl/AiR/JSI/lab2_alg.png}} ===== 2. Szał ===== ==== Opis algorytmu ==== Drugi program był już bardziej skomplikowany. Oprócz skręcania przy zbliżeniu do przeszkody, Gienek na klaśnięcie zaczynał jeździć do tyłu, Czujnik dotykowy na wysięgniku zamontowanym z tyłu po zarejestrowaniu dotknięcia zaczynał jazdę do przodu. ==== Wykonanie ==== {{http://dudek.best.krakow.pl/AiR/JSI/lab2_alg2.png}} == Ciekawostki == Gienek zyskał miano Gienka pogromcy, który siał postrach w śród innych Mindstormsów. ====== Spostrzeżenia ====== ===== Korzystanie z czujników ===== Przy korzystaniu z algorytmu "Szał" Gienek chwilami zachowywał się nieprzewidywalnie. Było to spowodowane sposobem obsługi czujnika dźwięku i dotykowego (sekwencyjne, najpierw czekamy na obsługę dźwięku, a później czekamy na obsługę dotyku). ====== Problemy ====== ===== GUI ===== Jedynym problemem, na który natrafiliśmy, to tworzenie równoległych ścieżek algorytmu w LEGO MINDSTORMS NXT. ====== Wnioski ====== ===== Czujniki ===== Każdy czujnik obsługiwać równolegle z innymi, szczególnie czujniki zapewniające bezpieczeństwo naszego podopiecznego Gienka. ====== Pliki algorytmów ====== [[http://student.agh.edu.pl/~gregor/JSI/lab2/jsi_lab20081210_11b.zip|Zip plików algorytmów]]