Grupa Maciej Dudek, Grzegorz Stopa.\\ Zestaw Henio. ====== Algorytm ====== Henio był gotów do pracy. Został zbudowany w jeżdzącego zbieracza kulek. ===== Kulkomania ===== ==== Opis algorytmu ==== Henio jak ma kulke przed sobą, to podjeżdza do niej i zatrzymuje gdy zawadzi o podstawke. Po klaśnięciu łapie kulke, odjeżdza, robi obrót o 180o. Następnie jedzie aż zawadzi o podstawke, na której kładzie kulke, znowu odjeżdza po czym próbuje się obrócić o 360o. No i próbuje powtórzyć to samo po raz drugi. ==== Wykonanie ==== {{http://student.agh.edu.pl/~gregor/JSI/lab3/l3_henio_jazda_pocz_z.JPG}} {{http://student.agh.edu.pl/~gregor/JSI/lab3/l3_henio_jazda_srod_z.JPG}} {{http://student.agh.edu.pl/~gregor/JSI/lab3/l3_henio_jazda_koni_z.JPG}} Pętla jest ustawiona na wykonanie się dwa razy, aby podczas testowania Henia, nie trzeba było za nim biegać. Można swobodnie przestawić w projekcie na ciągłe działanie. ==== Ciekawostki ==== Podstawka pod kulke stworzona zgodnie z instrukcją lego okazała się niewypałem. Problem polegał na tym, że podstawka była za wysoka. Gdy powoli zamykaliśmy chwytak, to blokował się on o podstawkę, a gdy zwiększyliśmy prędkość to szczęki odbijały się od kulki i chwytak jej nie łapał.\\ Dlatego stworzyliśmy własne podstawki pod kulke, które mieściły się pod chwytakiem i włączały czujnik dotykowy. ==== Problem ==== Stworzone przez nas podstawki niestety okazały się zbyt lekkie i zastosowanie gumowych elementów było nie wystarczające, aby podstawki stawiały wystarczający opór dla czujnika dotykowego.\\ Nie powiodła się próba obrócenia Henia o 360o. ====== Plik algorytmu ====== [[http://student.agh.edu.pl/~gregor/JSI/lab3/l3_henio_jazda.rbt|Plik algorytmu]]