Na kolejnych rysunkach przedstawione są formularze umożliwiające obsługę serwisu: rejestrację, logowanie, dodawanie, edytowanie i usuwanie treści – zagadek i komentarzy.
Użytkownik musi podać nazwę, adres e-mail oraz co najmniej 4-literowe hasło, które wymaga potwierdzenia.
Zalogowany użytkownik musi wprowadzić tytuł zagadki, ewentualny opis oraz wskazać plik do załadowania na serwer.
Zalogowany użytkownik może dodać odpowiedź wprowadzając jej treść oraz opcjonalnie wskazać plik graficzny do załadowania na serwer.
Analogicznie można edytować zagadki lub komentarze, nie można jednak zmienić pliku powiązanego z daną treścią serwisu.
Pod każdą zagadką jest przycisk, który powoduje przejście do okienka wymagającego potwierdzenie chęci usunięcia zagadki.
Pozycja „Zagadki” w panelu menu powoduje przejście do listy istniejących w serwisie zagadek.
Ponadto na stronie tytułowej znajduje się interaktywna przeglądarka ostatnio dodanych zagadek.
Klikając na dowolnej zagadce (zdjęciu bądź tytule) użytkownik przechodzi do strony zagadki,
przedstawiającej szczegóły – zdjęcie, opis oraz listę dodanych odpowiedzi.
Każdy użytkownik może po zalogowaniu edytować lub usuwać dane dodane przez siebie – zagadki i odpowiedzi.
Autor zagadek może dodatkowo weryfikować dodane odpowiedzi, oznaczając je jako prawidłowe lub nieprawidłowe.
Każdy użytkownik ma też możliwość zmiany hasła.
W systemie istnieje też możliwość nadawania roli administratora, który może edytować i usuwać wszystkie treści serwisu.
Korzystaliśmy z biblioteki NHibernate, która ułatwia komunikację warstwy logiki biznesowej z bazą danych,
tworząc automatycznie obiekty na bazie. Dodatkowo zastosowaliśmy rozszerzenie Fluent NHibernate,
dzięki któremu można uniknąć tworzenia plików xml opisujących reguły mapowania relacyjno – obiektowego dla każdego obiektu.
Aplikacja była testowana przez nas samych w środowisku lokalnym.
Testy polegały na weryfikacji wymagań sprecyzowanych na początku projektu.
Wszystkie dane są wprowadzane do bazy za pośrednictwem formularzy opisanych w punkcie 3 niniejszego dokumentu.
System może zostać wdrożony, poprzez umieszczenie aplikacji na zewnętrznym serwerze.
Dzięki prostocie serwisu, nie jest wymagane przeprowadzanie szkoleń dla jego użytkowników.
Nie zapewniamy dokumentacji użytkowej, ze względu na intuicyjną i prostą obsługę serwisu.
Po wdrożeniu, system nie wymaga skomplikowanej obsługi – potrzebuje działającego serwera i bazy danych.
Aplikację można rozwijać na wiele sposobów, dodając nowe funkcjonalności :
Praca nad projektem wiele nas nauczyła – poznaliśmy i zastosowaliśmy nowe technologie
oraz nauczyliśmy się pracować w grupie wykorzystując metodykę SCRUM oraz używając systemu kontroli wersji.
Nie rejestrowaliśmy czasu spędzonego nad realizacją projektu, więc nie jesteśmy w stanie oszacować kosztu realizacji wyrażonego w mandaysach
Wykorzystane technologie:
Korzystaliśmy z tutoriali i dokumentacji zamieszczonych na stronach: