Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:dydaktyka:ggp:game_tree [2016/05/11 08:31]
msl [Ćwiczenia]
pl:dydaktyka:ggp:game_tree [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 65: Linia 65:
   jeżeli ruch kończy grę porażką:   jeżeli ruch kończy grę porażką:
     nie analizuj tego ruchu dalej     nie analizuj tego ruchu dalej
-  jeżeli ruch daje gorze wyniki niż aktualny kandydat:+  jeżeli ruch daje gorsze ​wyniki niż aktualny kandydat:
     nie analizuj tego ruchu dalej     nie analizuj tego ruchu dalej
   ​   ​
Linia 102: Linia 102:
  
 <WRAP center round tip 60%> <WRAP center round tip 60%>
-Interaktywna wizualizacja algorytmu jest [[http://sandbox.thimbleby.net/algorithms/doku.php?​id=minimax_search|dostępna tutaj]].+Interaktywna wizualizacja algorytmu jest [[https://​thimbleby.gitlab.io/algorithm-wiki-site/​wiki/​minimax_search/|dostępna tutaj]].
 </​WRAP>​ </​WRAP>​
  
Linia 183: Linia 183:
 ===== Alpha-Beta Pruning ===== ===== Alpha-Beta Pruning =====
  
-{{ :​pl:​dydaktyka:​ggp:​tree_pruning.jpg?​300|}}Algorytm MiniMax przeszukuje wszystkie węzły drzewa gry, to poważny błąd. W prawdziwych grach jest to najczęściej niemożliwe. Dużym usprawnieniem algorytmu są tak zwane cięcia [[https://​en.wikipedia.org/​wiki/​Alpha%E2%80%93beta_pruning|Alpha-Beta]]. Idea tego usprawnienia polega na tym, że MiniMax nie musi przeszukiwać węzłów, co do których jest pewien, że nie zawierają one rozwiązania lepszego od tego, który już posiada. ​+{{ :​pl:​dydaktyka:​ggp:​tree_pruning.jpg?​200|}} 
 +Algorytm MiniMax przeszukuje wszystkie węzły drzewa gry, to poważny błąd. W prawdziwych grach jest to najczęściej niemożliwe. Dużym usprawnieniem algorytmu są tak zwane cięcia [[https://​en.wikipedia.org/​wiki/​Alpha%E2%80%93beta_pruning|Alpha-Beta]]. Idea tego usprawnienia polega na tym, że MiniMax nie musi przeszukiwać węzłów, co do których jest pewien, że nie zawierają one rozwiązania lepszego od tego, który już posiada. ​
  
 Więcej szczegółów na końcówkach materiałów o MiniMax. [[https://​www.youtube.com/​watch?​v=Ewh-rF7KSEg|Ten filmik]] pokazuje przykład zastosowania algorytmu Alpha-Beta. Więcej szczegółów na końcówkach materiałów o MiniMax. [[https://​www.youtube.com/​watch?​v=Ewh-rF7KSEg|Ten filmik]] pokazuje przykład zastosowania algorytmu Alpha-Beta.
  
 <WRAP center round tip 60%> <WRAP center round tip 60%>
-Interaktywna wizualizacja algorytmu jest [[http://will.thimbleby.net/algorithms/doku.php?​id=minimax_search_with_alpha-beta_pruning|dostępna tutaj]].+Interaktywna wizualizacja algorytmu jest [[https://​thimbleby.gitlab.io/algorithm-wiki-site/​wiki/​minimax_search_with_alpha-beta_pruning/|dostępna tutaj]].
 </​WRAP>​ </​WRAP>​
    
-Proszę się upewnić, że rozumieją Państwo działanie cięć Alpha-Beta. ​Prunning drzew jest bardzo popularną metodą ograniczania przestrzeni przeszukiwania ​problemach optymalizacyjnych.+Proszę się upewnić, że rozumieją Państwo działanie cięć Alpha-Beta. ​Należą one do szerokiej rodziny algorytmów [[https://​en.wikipedia.org/​wiki/​Branch_and_bound|branch and bound]], używanych w szczególności ​optymalizacji.
  
 ==== Ćwiczenia ==== ==== Ćwiczenia ====
pl/dydaktyka/ggp/game_tree.1462948317.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:52 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0