[[
✎ pl:dydaktyka:mgr:proposals:2019
]]
aiWiki
Pokaż stronę
Ostatnie zmiany
Indeks
Zaloguj
Ta strona jest tylko do odczytu. Możesz wyświetlić źródła tej strony ale nie możesz ich zmienić.
====== Planowane prace dyplomowe na rok akademicki 2018/2019 ====== Można również wziąć udział w **[[https://www.eaiib.agh.edu.pl/aktualnosci,praktyki-staze-oferty-pracy,artykul.html&id=2693&pg=0|STAŻU ASYSTENCKIM]]** na ostatnim roku studiów! :) ===== KKT ===== :!: Poniższa lista jest bytem żywym, który może się zmieniać w czasie, np. mogą pojawić się nowe tematy :-) Wszystkie tematy mogą być realizowane zarówno jako prace inżynierskie jak i prace magisterskie (zakres pracy zostanie odpowiednio dostosowany). <WRAP center round important 60%> W związku z wyczerpaniem się limitu prac **inżynierskich**, których mogę być promotorem, jestem w stanie przyjąć jeszcze tylko jedną osobę zainteresowaną pracą inżynierską -- praca ta musi realizować temat **Przeniesienie Loki z Prologa na wybrany Triplestore**. //Limit nie dotyczy prac magisterskich. Tutaj ciągle zapraszam wszystkich zainteresowanych :-)// </WRAP> Tematy związane z Collaborative Knowledge Engineering: * [[..:eng2019:temat:start|Wolny]] **Przeniesienie Loki z Prologa na wybrany Triplestore** * Loki to semantyczna wiki bazująca na systemie DokuWiki. Więcej szczegółów [[http://loki.ia.agh.edu.pl/wiki/|na stronie projektu]] * Rozwiązanie ma działać tak, że nie będzie potrzeby nic dodatkowego instalować na serwerze (można założyć, że na serwerze jest Java). Mile widziane rozwiązanie a'la SQLite dla RDF (do sprawdzenia np. [[https://github.com/mro/librdf.sqlite]]) * Dodatkowy pomysł: Tak naprawdę wtedy w ten sam sposób w sąsiedniej bazie można by trzymać PROV i go sprawniej przetwarzać (np. do grywalizacji) * <del>[[..:eng2019:wikiui1:start|Natalia Materek]], [[..:eng2019:wikiui2:start|Izabela Adamska]] **Adaptacja interfejsu użytkownika na podstawie wykonywanych przez niego działań**</del> * <del>Został stworzony plugin [[http://loki.ia.agh.edu.pl/wiki/docs:prov|rozszerzonego changeloga]] dla Loki -- zapisuje on bardzo dużo informacji o przebiegu procesu tworzenia bazy wiedzy w wiki w notacji RDF (dzięki czemu tę metawiedzę da się łatwo przetwarzać). W szczególności na podstawie logów możemy podzielić użytkowników na klika grup, np. na //Adders// (tych, którzy dodają dużo nowych danych do wiki) i //Synthesizers// (tych, którzy integrują istniejące dane, robią linki, dodają adnotacje, dbają o spójność wiedzy)</del> * <del>W ramach pracy należy rozważyć sposoby dostosowywania interfejsu użytkownika w zależności od przynależności do grupy, czyli np. dla //Synthesizers// stworzymy boczny panel, gdzie będą mogli łatwo przeszukiwać wiki pod kątem słów kluczowych ("Te strony zawierają podobne informacje i mogą cię zainteresować")</del> * <del>[[..:eng2019:gameloki:start|Maciej Prażuch]] **Grywalizacja w Loki**</del> * <del>Praca polegająca na wprowadzeniu grywalizacji (gamification; elementy mechaniki gier przeniesione do czegoś co nie jest grą) do systemu wiki. Proponowane są: lista TOP 10, odznaki (badges), natural tests (otworzę ci losową stronę - oceń czy jest w porządku) czy bounty system (potrzebuję aby ktoś poprawił stronę o Sieciach Bayesowskich, bo nie znam się na temacie -- przyznam 100 punktów osobie, która to zrobi)</del> Tematy związane z Affective Computing: * [[..:eng2019:temat:start|Wolny]] **Rozpoznawanie emocji z wykorzystaniem Emotiv EPOC+** * Hełm Emotiv EPOC+ to mobilny sprzęt do zbierania danych EEG (aktywność mózgu). Pracę można rozpocząć od replikacji rozwiązania z [[https://www.researchgate.net/publication/262288467_Detecting_Emotion_from_EEG_Signals_Using_the_Emotive_Epoc_Device|artykułu]]) * [[..:eng2019:data2018analysis:start|Agnieszka Barszcz]], [[..:eng2019:temat:start|Wolny]] **Analiza danych z eksperymentu przeprowadzonego na wiosnę 2018 na AGH** * Dane zebrano w ramach eksperymentu na Podstawach Sztucznej Inteligencji w marcu 2018 * Analiza statystyczna, przygotowanie modeli uczenia maszynowego * //W przeciwieństwie do projektu zaliczeniowego z PSI, tutaj dążymy do przygotowania dobrze działających modeli predykcji emocji!// * [[..:eng2019:emoanalysis:start|Jarosław Kilian]], [[..:eng2019:temat:start|Wolny]] **Przygotowanie modeli predykcji na podstawie ogólnodostępnych afektywnych danych sensorycznych** * Projekt podobny do powyższego, ale na danych udostępnianych przez inne ośrodki badawcze * [[..:eng2019:emovoice:start|Marcin Jakubowski]], [[..:eng2019:temat:start|Wolny]] **Analiza charakterystyk głosu @Android pod kątem wykrywania emocji** * Przeglądowe porównania różnych systemów predykcji emocji wskazują, że najlepiej rokującą modalnością do przewidywania emocji w czasie rzeczywistym mogą być charakterystyki głosu. W ramach pracy należy przygotować system, który będzie wyciągał różne charakterystki głosu i na podstawie zbudowanego w ramach pracy modelu będzie przewidywał zmiany emocji użytkownika. * <del>[[..:eng2019:mobilequest:start|Paweł Dzień]] **Opracowanie/Analiza elektronicznych (telefon, tablet) kwestionariuszy w eksperymentach afektywnych**</del> * <del>Aktualnie eksperymenty afektywne przeprowadzane są przed komputerem, z wykorzystaniem myszy i klawiatury. W ramach projektu chcielibyśmy przygotować zbiór widgetów realizujących podstawowe funkcjonalności potrzebne w eksperymentach oraz stworzyć pilotażową próbę przeniesienia wybranych eksperymentów (np. procedury wykorzystanej w badaniach na PSI w marcu 2018) na urządzenie mobilne z Androidem</del> * <del>W badaniach eksperymentalnych bardzo ważne jest dobre zarządzanie losowaniem bodźców oraz w szczególności bardzo dokładne mierzenie czasu, dlatego preferowane są rozwiązania, które wykorzystują gotowe biblioteki do przeprowadzania eksperymentów psychologicznych (ponieważ ktoś już w nich zadbał o te kwestie). Wstępny przegląd takich narzędzi zostanie udostępniony zainteresowanej osobie.</del> ===== GJN ===== ==== Prace magisterskie ==== * [[..:mgr2019:temat:start|Wolny]] //Temat// * opracowanie klasyfikatorów emocji na podstawie danych z 2017/8, binarne, wieloklasowe * [[..:mgr2019:afcfaces:start|Natalia Kuczma]]: android, affective faces + aware + multimodalne * K. Osuch: affective loop, interakcja/kontrolery w grach * :!: AWARE a niestabilnosc API * social signal processing do detekcji emocji gracza: kamera/sylwetka, interakcja-pad/myszka ==== Prace inżynierskie ==== * [[..:eng2019:temat:start|Wolny]] Pisanie botów na slacku, w szczegolnosci botow reaktywnych i afektywnych * [[..:eng2019:temat:start|Wolny]] BandReader + bitaliono * callabcki do hearta na android gui * wzorce growe - digitalizacja * modele emocji NPC, emoBDI - demo i porownanie * probablictic logic programming, usecase pod katem etyki, gier * ANT+ i bitalino :!: sprawdzic eng z schotche * bandreader + AWARE!!! * cheststraps (WBinek/August) - HR * multiopaska samsunga :?: * nevermind + 2, gra od PJM - testy * bitalino + unreal? ===== SBK ===== ==== Prace magisterskie ==== * [[..:mgr2019:temat:start|Wolny]] //Temat// ==== Prace inżynierskie ==== * [[..:eng2019:temat:start|Wolny]] //Temat// ===== MSL ===== ==== Prace magisterskie ==== * [[..:mgr2019:temat:start|Wolny]] //Temat// ==== Prace inżynierskie ==== * [[..:eng2019:temat:start|Wolny]] //Temat//
pl/dydaktyka/mgr/proposals/2019.txt
· ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
Pokaż stronę
Poprzednie wersje
Menadżer multimediów
Do góry