[[
✎ pl:dydaktyka:wdk:2010:sprawozdania:kog20110124-17c
]]
aiWiki
Pokaż stronę
Ostatnie zmiany
Indeks
Zaloguj
Ta strona jest tylko do odczytu. Możesz wyświetlić źródła tej strony ale nie możesz ich zmienić.
SPRAWOZDANIE * Autorzy: Agnieszka Dąbal, Magdalena Ślósarz, Alicja Krzempek * Robot:Dyzio * Data laboratoriów:16.01.2011 oraz 23.01.2011 Laboratorium nr 2: Po zapoznaniu się z celem i opisem 2 laboratorium, przystąpiłyśmy do podłączenia zbudowanego przez jedna z wcześniejszych grup robota do komputera za pomocą kabla USB. Zgodnie postanowiłyśmy, że wykonamy zaproponowany w opisie lab algorytm "patrol". Już wkrótce, mimo nieznacznych problemów, zdołałyśmy poruszyć naszego robota i wstawić cały algorytm do pętli, dzięki której robot mógł powtarzać swój ruch nieskończoną ilość razy. Przetestowałyśmy działanie naszego podopiecznego, który na całe szczęście poruszał się zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Dzięki sensorowi ultradźwięku robot reagował na odległość mniejszą niż 20 centymetrów, zatrzymując się a następnie cofając, po czym wykrzykiwał głośne hurra!!! Laboratorium nr 3: Podobnie jak na poprzednich laboratoriach, rozpoczęłyśmy od zapoznania się z celem i opisem zajęć 3. Miałyśmy już skonstruowanego wcześniej robota, który miał z przodu ramiona służące do chwytania różnych obiektów, poruszane za pomocą silniczka. Niestety już na początku pojawiły się problemy gdyż robot był zdekompletowany- brakowało mu zębatki wprawiającej w ruch jedno z ramion. Dodatkowo w zestawie elementów Lego Mindstorms brakowało odpowiedniej części , dlatego też musiałyśmy wykazać się niezwykłą kreatywnością i zastąpić ten element innym rodzajem zębatki. Następnie przystąpiłyśmy do podłączenia robota za pomocą kabla USB do komputera i przetestowania czy jego udoskonalona wersja może cokolwiek uchwycić. Z przykrością muszę stwierdzić że mimo iż mechanizm działał, to nasz "podopieczny" nie dał rady chwycić piłeczki dołączonej do zestawu Lego Mindstorms.Wobec tego faktu niemożliwe stało się wykonanie jakiegokolwiek z zaproponowanych algorytmów przewidzianych na 3 laboratoria, w związku z czym postanowiłyśmy zaprogramować go tak, by cofał się i skręcał, gdy jego sensor ultradźwięku wykryje odległość większą niż 10 centymetrów od podłoża. Wnioski i spostrzeżenia: Uważam że mimo nieznacznych problemów, i nielicznych momentów kiedy nie wiedziałyśmy co zrobić, laboratoria pozwoliły nam choć częściowo zapoznać się z zasadami konstrukcji i budowy robotów. Nasza praca przebiegała raczej sprawnie, i generowała na ogół pożądane efekty.
pl/dydaktyka/wdk/2010/sprawozdania/kog20110124-17c.txt
· ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
Pokaż stronę
Poprzednie wersje
Menadżer multimediów
Do góry