Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20081210-09e [2008/12/10 13:56]
jsi08 Tekst sprawozdania
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20081210-09e [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 21: Linia 21:
   - Pojawił się też problem z ustawieniem odpowiedniej wartości granicznej dźwięku dla mikrofonu - przy zbyt małej dźwięk pracujących silniczków powodował, że robot jechał cały czas do tyłu. ​   - Pojawił się też problem z ustawieniem odpowiedniej wartości granicznej dźwięku dla mikrofonu - przy zbyt małej dźwięk pracujących silniczków powodował, że robot jechał cały czas do tyłu. ​
   - Ponadto był problem z wagą robota - ciężar powodował, że ślimak wyskakiwał z zębatki (ślizgał się po niej) - konieczne było usztywnienie (dociśnięcie) konstrukcji dodatkowymi elementami.   - Ponadto był problem z wagą robota - ciężar powodował, że ślimak wyskakiwał z zębatki (ślizgał się po niej) - konieczne było usztywnienie (dociśnięcie) konstrukcji dodatkowymi elementami.
-  - Ostatecznie chcieliśmy wykrywać przeszkody za robotem by nie doszło do kolizji przy cofaniu - zastosowaliśmy w tym celu czujnik światła. Jednak jego dokładność pozostawała wiele do życzenia. ​+  - Ostatecznie chcieliśmy wykrywać przeszkody za robotem by nie doszło do kolizji przy cofaniu - zastosowaliśmy w tym celu czujnik światła. Jednak jego dokładność pozostawała wiele do życzenia. ​Zarówno przy włączonym jak i wyłączonym generowaniu światła przez czujnik, wartość mierzona zmieniała się dopiero przy całkowitym zasłonięciu czujnika palcem. 
 + 
 + 
 +**Propozycje zmian w Wiki/​laboratoriach:​** 
 +Można by się zastanowić nad umożliwieniem studentom konstruowania bardziej widowiskowych robotów - np. lansowanego przez LEGO spike'​a (skorpion), czy AlphaRex'​a (humanoid). Programowanie takich robotów daje dużo więcej frajdy i stawia przed studentem nowe wyzwania. 
 +Dokładne schematy konstrukcji tych robotów w .pdf można np. znaleźć [[http://​www.active-robots.com/​products/​mindstorms4schools/​building-instructions.shtml|TUTAJ]]. Ponadto można na tej stronie znaleźć sporo ciekawych informacji dotyczących ogólnie rozumianej robotyki. 
 + 
 +**Plik z programem:​** 
 + 
 +{{program.zip}}
  
pl/mindstorms/studenci/przedmioty/jsi/jsi2008/jsi20081210-09e.1228913807.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:57 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0