Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20081217-09b [2008/12/22 02:02]
jsi08
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20081217-09b [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 1: Linia 1:
 ====== Konstrukcja ====== ====== Konstrukcja ======
-Na ostatnich laboratoriach ​Hanio przybrał postać [[http://​mindstorms.lego.com/​Overview/​MTR_Tribot.aspx|TriBot]]a wyposażonego we wszystkie czujniki (niewykorzystywane jednak jednocześnie w każdym z programów). ​+Na ostatnich laboratoriach ​Henio przybrał postać [[http://​mindstorms.lego.com/​Overview/​MTR_Tribot.aspx|TriBot]]a wyposażonego we wszystkie czujniki (niewykorzystywane jednak jednocześnie w każdym z programów). Konstrukcja TriBota pozwala na łapanie przedmiotu (kulki) i przenoszenie jej, reakcję na bodźce dźwiękowe i świetlne (zmiana koloru podłoża), a także (w ostatnim algorytmie) na rozpoznawanie odległości.
  
-Po skończeniu budowy ​robota ​wyglądał ​on tak:+Po skończeniu budowy ​Henio wyglądał tak:
  
 {{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​henio2-lab3.jpg|}} {{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​henio2-lab3.jpg|}}
Linia 8: Linia 8:
 ====== Programy ====== ====== Programy ======
  
-FIXME - dokładniejsze opisy + odnośniki do filmików ​poszczególnych algorytmów.+Wszystkie poniższe programy były de facto ewolucją myśli pierwszego ​nich (Grabber), który realizował zadanie łapania przez Henryka plastikowej kulki dołączonej do zestawu klocków. W chwytaku zamontowany był czujnik dotykowy, który sygnalizował znalezienie kulki po najechaniu na nią (kulka umieszczona była w specjalnej podstawce, która nie zawsze jednak utrzymywała kulkę).
  
 ===== Algorytm 1 - Grabber ===== ===== Algorytm 1 - Grabber =====
  
-Dojazd do obiektu, złapanie i wycofanie po złapaniu.+**Zarys algorytmu:​** 
 +Dojazd do kulki umieszczonej w podstawce, złapanie ​jej i wycofanie ​od razu po złapaniu. 
 + 
 +{{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​henryk3.1-grabber.rbt.tar.gz|Źródła programu Grabber}}
  
 ===== Algorytm 2 - LightSensor ===== ===== Algorytm 2 - LightSensor =====
  
-Dojazd do obiektu, złapanie i wycofanie po złapaniu, obrót, jazda do momentu najechania nad ciemną linię, zatrzymanie,​ wypuszczenie obiektu.+**Zarys:​** 
 +Dojazd do kulki, złapanie ​jej i wycofanie po złapaniu, obrót, jazda do momentu najechania nad ciemną linię, zatrzymanie,​ wypuszczenie obiektu. 
 + 
 +Program ten posłużył jako podstawa do algorytmu 3. 
 + 
 +{{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​henryk3.2-lightsensor.rbt.tar.gz|Źródła programu LightSensor}}
  
 ===== Algorytm 3 - SoundControl ===== ===== Algorytm 3 - SoundControl =====
  
-Jak wyżej ​z tą różnicą że złapanie obiektu odbywa się po zarejestrowaniu dźwięku o natężeniu powyżej zadanego.+**Zarys:**  
 +Podobnie jak algorytm 2, z tą różnicą że złapanie obiektu odbywa się po zarejestrowaniu dźwięku o natężeniu powyżej zadanego ​(klaśnięcie lub pstryknięcie palcami). 
 + 
 +Na ten algorytm poświęciliśmy najwięcej czasu próbując znaleźć odpowiednie wartości mocy silników dla Henryka. Efekty naszej pracy można oglądnąć na poniższych filmikach (zarejestrowane telefonem komórkowym,​ niestety nie w najwyższej jakości...) 
 + 
 +  * Jazda po planszy dołączonej do zestawu - kulka została złapana i wyniesiona poza planszę, a Henio zatrzymał się w porę ;) 
 +  [[http://​student.agh.edu.pl/​~qwas/​air/​sem7/​lego/​henio-plansza1.3GP|Filmik 1]] 
 +  * Tym razem podstawka nie utrzymała kulki w miejscu, a Henio zbyt energicznie chciał ją złapać... :) 
 +  [[http://​student.agh.edu.pl/​~qwas/​air/​sem7/​lego/​henio-plansza2.3GP|Filmik 2]] 
 +  * Do testowania Henia wcale nie jest potrzebna plansza - nasz robot radzi sobie z jazdą po podłodze i rozpoznaniem ciemnej linii na powierzchni. 
 +  [[http://​student.agh.edu.pl/​~qwas/​air/​sem7/​lego/​henio-podloga.3GP|Filmik 3]] 
 + 
 +--------- 
 + 
 +{{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​henryk3.2-soundcontrol.rbt.tar.gz|Źródła programu SoundControl}}
  
 ===== Algorytm 4 - LocateObject ===== ===== Algorytm 4 - LocateObject =====
  
-Robot zaczyna jechać jeżeli znajdzie w odległości nie większej niż 4 cale obiekt (przynajmniej tak chyba jest w instrukcji).+**Zarys:​** 
 +Robot zaczyna jechać jeżeli znajdzie w odległości nie większej niż 4 cale obiekt (przynajmniej tak jest w instrukcji, przyjęliśmy wartości tam podane). 
 + 
 +Algorytm ten zrealizowaliśmy pod koniec zajęć, różni się on od poprzednich,​ gdyż korzysta z czujnika odległości. 
 + 
 +{{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​henryk3.3-locateobject.rbt.tar.gz|Źródła programu LocateObject}}
  
 ====== Uwagi do laboratorium ====== ====== Uwagi do laboratorium ======
Linia 34: Linia 61:
  
 ====== Załączniki ====== ====== Załączniki ======
-  ​[[http://​student.agh.edu.pl/​~qwas/​air/​sem7/​lego/​henryk_20081217-09b.zip|Spakowane żródła wszystkich programów]]+ 
 +  ​{{:pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​henryk_20081217-09b.zip}}
pl/mindstorms/studenci/przedmioty/jsi/jsi2008/jsi20081217-09b.1229907770.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:57 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0