Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20081217-11c [2008/12/20 23:54]
jsi08
pl:mindstorms:studenci:przedmioty:jsi:jsi2008:jsi20081217-11c [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 3: Linia 3:
 === Prezentacja robota: === === Prezentacja robota: ===
  
-W tym tygodniu mięliśmy o wiele ułatwione zadanie. Nie musieliśmy sami budować robota, bo zrobili to koledzy z wcześniejszej grupy. Nam przypadło zadanie napisania algorytmów sterowania dla Gienia. Po wejściu do sali byliśmy pod wrażeniem tworów jakie zostawili nasi koledzy. Roboty wykonane zgodnie z instrukcjami producenta Lego robiły wrażenie swoim wyglądem. Trzeba przyznać że na samodzielne wymyślenie podobnych konstrukcji należało by poświęcić bardzo dużo czasu, a na to nie pozwalają jedynie półtoragodzinne zajęcia. Czas przy robotach płynie bardzo szybko - a strasznie dużo pomysłów przychodzi do głowy i niestety tylko nieliczne można przetestować. W tym tygodniu współpracowaliśmy razem z Gieniem, który przy pomocy kolegów zamienił się w dźwig. Bardzo ciekawie został wymyślony mechanizm poruszania ramieniem i zamykania chwytaka, co przez chwilę z zainteresowaniem analizowaliśmy. Dodatkowo Gieniu miał zamontowane dwa czujniki: czujnik światła i czujnik dotyku, które ​wykorzystalismy ​w naszych algorytmach.+W tym tygodniu mięliśmy o wiele ułatwione zadanie. Nie musieliśmy sami budować robota, bo zrobili to koledzy z wcześniejszej grupy. Nam przypadło zadanie napisania algorytmów sterowania dla Gienia. Po wejściu do sali byliśmy pod wrażeniem tworów jakie zostawili nasi koledzy. Roboty wykonane zgodnie z instrukcjami producenta Lego robiły wrażenie swoim wyglądem. Trzeba przyznać że na samodzielne wymyślenie podobnych konstrukcji należało by poświęcić bardzo dużo czasu, a na to nie pozwalają jedynie półtoragodzinne zajęcia. Czas przy robotach płynie bardzo szybko - a strasznie dużo pomysłów przychodzi do głowy i niestety tylko nieliczne można przetestować. W tym tygodniu współpracowaliśmy razem z Gieniem, który przy pomocy kolegów zamienił się w dźwig. Bardzo ciekawie został wymyślony mechanizm poruszania ramieniem i zamykania chwytaka, co przez chwilę z zainteresowaniem analizowaliśmy. Dodatkowo Gieniu miał zamontowane dwa czujniki: czujnik światła i czujnik dotyku, które ​wykorzystaliśmy ​w naszych algorytmach.
  
 **Zdjęcia Gienia:​**  ​ **Zdjęcia Gienia:​**  ​
Linia 45: Linia 45:
  
 {{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​alg-4.rbt|}} {{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​alg-4.rbt|}}
 +
  
 **Algorytm V**  **Algorytm V** 
Linia 53: Linia 54:
  
 {{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​alg-5.rbt|}} {{:​pl:​mindstorms:​studenci:​przedmioty:​jsi:​jsi2008:​alg-5.rbt|}}
 +
 +Widząc jak Gienio świetnie sobie radzi postanowiliśmy uwiecznić jego prace ;)
 +\\
 +[[http://​pl.youtube.com/​watch?​v=27lS8LX-vjs|Gienio lubi czerwony]]
 +\\
 +[[http://​pl.youtube.com/​watch?​v=CDOvcV2DQr4|Gienio nie lubi niebieskiego]]
 +
 ---- ----
  
 === Integracja i testowanie: === === Integracja i testowanie: ===
  
-Po napisaniu algorytmu przychodził czas na testowanie tego co stworzyliśmy. Nie mięliśmy w tym tygodniu większych problemów, a te co napotkaliśmy znajdują się opisane niżej.+Po napisaniu algorytmu przychodził czas na testowanie tego co stworzyliśmy. Testowaliśmy każdy algorytm dla różnych ustawień początkowych ramienia oraz różnych wysokości stojaków. Nie mięliśmy w tym tygodniu większych problemów, a te co napotkaliśmy znajdują się opisane niżej.
  
 ---- ----
Linia 63: Linia 71:
 === Problemy: === === Problemy: ===
  
-  * Mieliśmy problem ze stojakami na piłki. Te których opis budowy został zamieszczony w instrukcji były bardzo niestabilne i za wysokie tak że ramię robota nie mogło się swobodnie ruszać. Problem rozwiązaliśmy wykorzystując krótsze klocki z których były zbudowane stojaki.  ​+  * Mieliśmy problem ze stojakami na piłki. Te których opis budowy został zamieszczony w instrukcji były bardzo niestabilne i za wysokie tak że ramię robota nie mogło się swobodnie ruszać. Problem rozwiązaliśmy wykorzystując krótsze klocki z których były zbudowane stojaki. ​   
 +  * Na początku pracy Gienia stwierdziliśmy że podczas ruchu ramienia coś jest nie tak gdyż było słychać dziwne odgłosy stukania i zgrzytania. Było to spowodowane zapewne niedokładnością wykonania Gienia przez kolegów z grupy poprzedniej. My postanowiliśmy oszczędzić Gieniowi cierpienia i lekko zmodyfikowaliśmy jego konstrukcję tak alby działał jak należy.
  
 ---- ----
  
 === Wnioski: === === Wnioski: ===
 +
 +  * Zestaw Lego Mindstorms daje bardzo duże możliwości budowy różnorakich robotów jak i ich programowanie. Każda grupa miała innego robota zbudowanego z tego samego zestawu. ​
 +
 +  * Oprogramowanie mindstorms NXT daje duże możliwości programowania dość skomplikowanych algorytmów w bardzo prosty sposób. ​
 +
 +  * Mimo niedoskonałości czujniki zarówno dotykowy jak i koloru są wystarczająco niezawodne. Spełniają swoje zadanie w 100% bez większych problemów.
  
 ---- ----
Linia 73: Linia 88:
 === Propozycje rozszerzenia wiki: === === Propozycje rozszerzenia wiki: ===
  
 +  * Proponujemy wzbogacić wiki o instrukcję budowy ciekawych robotów wymyślonych przez studentów. Zamieszczanie algorytmów,​ które nie są standardowymi propozycjami producenta. ​
  
  
  
pl/mindstorms/studenci/przedmioty/jsi/jsi2008/jsi20081217-11c.1229813647.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:57 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0