Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:prolog:prolog_lab:reprezentacja_wiedzy [2015/03/31 16:24]
msl [Minecraft]
pl:prolog:prolog_lab:reprezentacja_wiedzy [2015/03/31 17:30]
msl -
Linia 334: Linia 334:
  
 ==== Minecraft ==== ==== Minecraft ====
-Zastanówmy się nad próbą implementacji prostej gry typu Minecraft. Kluczowym elementem gry jest silnik [[http://​pl.wikipedia.org/​wiki/​Woksel|voxelowy]]. Zaczniemy od rysowania przykładowego ​voxela. Proszę uruchomić program {{:​pl:​prolog:​prolog_lab:​cuboid.pl|}} (wymagane XPCE) i przeanalizować jego działanie.+Zastanówmy się nad próbą implementacji prostej gry typu [[http://​pl.wikipedia.org/​wiki/​Minecraft|Minecraft]]. Kluczowym elementem gry jest silnik ​wokselowy, który odpowiada za renderowania ogromnego świata przy użyciu prostych klocków zwanych ​[[http://​pl.wikipedia.org/​wiki/​Woksel|wokselami]]. Zaczniemy od rysowania przykładowego ​woksela. Proszę uruchomić program {{:​pl:​prolog:​prolog_lab:​cuboid.pl|}} (wymagane XPCE) i przeanalizować jego działanie.
  
 <code prolog> <code prolog>
Linia 347: Linia 347:
  
 Zadania: Zadania:
-  - Przy pomocy predykatu ''​cuboid/3''​ należy zamodelować ​złożony obiekt ze świata Minecraft, w naszym przypadku krowę. {{http://​i.ytimg.com/​vi/​u1bX8kEy0pg/​maxresdefault.jpg?​300|}}+  ​- Przerobić predykat ''​cuboid''​ tak, żeby można było sprecyzować jego pozycję w przestrzeni 
 +  - Napisać predykat ''​cuboids'',​ który przyjmuje listę współrzędnych i rysuje w nich sześciany o zadanej długości boku 
 +  ​- Przy pomocy predykatu ''​cuboids''​ należy zamodelować ​[[http://​i.ytimg.com/​vi/​u1bX8kEy0pg/​maxresdefault.jpg?​|złożony obiekt ze świata Minecraft]]
   - Bazując na kodzie z ''​animation.pl''​ należy wprawić krowę w ruch sinusoidalny,​ imitujący [[https://​www.youtube.com/​watch?​v=QH2-TGUlwu4|kota z filmu]]   - Bazując na kodzie z ''​animation.pl''​ należy wprawić krowę w ruch sinusoidalny,​ imitujący [[https://​www.youtube.com/​watch?​v=QH2-TGUlwu4|kota z filmu]]
   - [Dla odważnych] dodać do animacji [[https://​archive.org/​details/​nyannyannyan|dźwięk]] podobny do tego z [[https://​www.youtube.com/​watch?​v=QH2-TGUlwu4|filmu]]   - [Dla odważnych] dodać do animacji [[https://​archive.org/​details/​nyannyannyan|dźwięk]] podobny do tego z [[https://​www.youtube.com/​watch?​v=QH2-TGUlwu4|filmu]]
Linia 353: Linia 355:
 Pytania: Pytania:
   - Czy rozsądne jest rysowanie wszystkich klocków? Jak wykryć, które klocki są widoczne z perspektywy gracza? Pomocny może okazać się [[http://​et1337.com/​2015/​02/​18/​the-poor-mans-voxel-engine/#​|link]]   - Czy rozsądne jest rysowanie wszystkich klocków? Jak wykryć, które klocki są widoczne z perspektywy gracza? Pomocny może okazać się [[http://​et1337.com/​2015/​02/​18/​the-poor-mans-voxel-engine/#​|link]]
 +  - Czy możliwe jest zrobienie w podobny sposób imitacji poniższego [[http://​goo.gl/​YroZm|filmu]]?​
  
 ==== Zaawansowana Mapa ==== ==== Zaawansowana Mapa ====
pl/prolog/prolog_lab/reprezentacja_wiedzy.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0