Both sides previous revision
Poprzednia wersja
Nowa wersja
|
Poprzednia wersja
|
pl:mindstorms:lab:lab1 [2008/11/27 15:50] holownia |
pl:mindstorms:lab:lab1 [2019/06/27 15:50] (aktualna) |
**Prosimy o przestrzeganie powyższego wzoru, w celu ułatwienia pracy sobie i innym!** | **Prosimy o przestrzeganie powyższego wzoru, w celu ułatwienia pracy sobie i innym!** |
| |
Istotny jest podzial ról w zespole: należy wybrać osobę obslugującą: | Istotny jest podział ról w zespole: należy wybrać osobę obsługującą: |
* komputer (wiki, instrukcja), | * komputer (wiki, instrukcja) -> //Szef// |
* pudelko (wyciąganie i podawanie elementów), | * pudełko (wyciąganie i podawanie elementów) -> //Mechanik// |
* klocki (składanie, podlączanie elementów). | * klocki (składanie, podłączanie elementów) -> //Konstruktor// |
| |
| **Uwaga:** zachęcamy do zgłaszania sugestii co do koncepcji i działania laboratorium :-) |
| |
===== Wstęp ===== | ===== Wstęp ===== |
| Proszę pobieżnie zapoznać się z informacjami na stronie, dotyczącej wyposażenia laboratorium [[pl:mindstorms:lab:wyposazenie|tutaj]]. |
| |
Należy zidentyfikować: | Należy zidentyfikować: |
* opisy //Quickstart// (**QS**) i //User Guide// (**UG**) (wersja elektroniczna UG: {{:pl:mindstorms:dokumentacja:nxtuserguide_pl_.pdf|User Guide (PL)}}), | * opisy //Quickstart// (**QS**) - wersja papierowa zostanie rozdana na zajęciach i //User Guide// (**UG**) (wersja elektroniczna UG: {{:pl:mindstorms:dokumentacja:nxtuserguide_pl_.pdf|User Guide (PL)}}), |
* podzespoły: | * podzespoły: |
* Brick (komputer) - przegródka D2, | * Brick (komputer) - przegródka D2, |
Przetestować UI Brick: | Przetestować UI Brick: |
* uruchomić testowe programy "Try Me" (UG:16), | * uruchomić testowe programy "Try Me" (UG:16), |
* sprawdzić wskazania sensorów przez "View" UG:17, | * sprawdzić wskazania sensorów przez "View" (UG:17), |
* przejrzeć pełny opis UI (UG:20--21). | * przejrzeć pełny opis UI (UG:20--21). |
| |
===== Podłączenie do komputera ===== | ===== Podłączenie do komputera ===== |
* Uruchomić aplikację LEGO. | * Uruchomić aplikację LEGO. |
| {{:pl:mindstorms:lab:mindstorms_icon.png|}} |
* Podłączyć Brick przez USB do komputera. | * Podłączyć Brick przez USB do komputera. |
* Utworzyć nowy projekt. | * Utworzyć nowy projekt. |
| |
===== Programowanie ===== | ===== Programowanie ===== |
* skonstruować trywialny program składający się z 2 elementów w sekwencji sensor/motor | * Skonstruować trywialny program składający się z 2 elementów w sekwencji sensor/motor. |
* przesłać program do Brick i przetestować | * Przesłać program do Brick i przetestować. |
* powyższe 2 kroki powtórzyć dla kilku sensorów | * Powyższe 2 kroki powtórzyć dla kilku sensorów. |
| |
| ===== Budowa robota ===== |
| * Zbudować trywialnego robota mobilnego opisanego w instrukcji //QuickStart// |
| * Dołączyć z boku lub z przodu Brick wybrany sensor (np. sonar) |
| |
===== Logika ===== | ===== Logika ===== |
Użycie podstawowych konstrukcji sterujących (np. warunkowych) do budowania trywialnych miniprogramów. | * Użyć podstawowych konstrukcji sterujących (np. warunkowych) do stworzenia prostych programów. |
* zaprogramować algorytmy typu: jeżeli jakieś zdarzenie sensoryczne, wtedy, jeżeli inne coś innego, etc. | * Dokonać rozbudowy robota według własnego uznania |
| |
===== Koniec ===== | ===== Koniec ===== |
Po zakończeniu laboratorium a __przed__ wyjściem z sali należy: | Po zakończeniu laboratorium a __przed__ wyjściem z sali należy: |
* wyłączyć Brick i odłączyć USB | * wyłączyć Brick i odłączyć USB, |
* wylogować się | * wylogować się, |
* rozłączyć elementy | * schować Brick, silniki i sensory do pudełka, chyba, że na początku laboratorium robot był zbudowany - wówczas nie należy go rozmontowywać, |
* schować brick, silniki i sensory do pudełka | * zamknąć pudełko i uprzątnąć stanowisko. |
| |
| ===== SPRAWOZDANIE ===== |
| W przypisanej grupie przestrzeni nazw stworzyć stronę, na której: |
| * opisać krótko zbudowanego robota oraz działanie stworzonego programu |
| * uploadować pliki projektów, ewentualnie zdjęcia, filmiki |
| * zapisać spostrzeżenia, napotkane problemy, wnioski |
| [[pl:dydaktyka:piw:2010:wykaz_sprawozdan|Wykaz sprawozdań]] |