Sprawozdanie


Autorzy: Joanna Marta Hryńczak, Klaudia Izabela Tondos, Paula Ciuraszkiewicz

Robot: Czesław


Zapoznanie się z zestawem:

Pierwsze zajęcia rozpoczęły się merytorycznym wstępem na temat zasad korzystania z zestawów Lego Mindstorms. Następnie zapoznałyśmy się z poszczególnymi elementami zestawu (komputer sterujący, silniki, sensory, okablowanie robota, łączenia) oraz instrukcją User Guide. Za pomocą aplikacji Try Me sprawdziłyśmy działanie sensorów dotyku, światła, dźwięku i odległości. Nie były one uszkodzone.


Budowa robota:

Posługując się instrukcją obsługi QuickStart skonstruowałyśmy naszego pierwszego robota. Z początku wyposażyłyśmy go w czujnik dźwięku - co umożliwiło mu wykonanie algorytmu śledzenia. Następnie dodawałyśmy różne czujniki w zależności od wymagań wybranego programu.


Wykorzystane algorytmy:

Śledzenie: Robot poruszał się w kierunku źródła dźwięku (tj. osoby klaskającej w ręce).

Patrol: Czesio poruszał się po okręgu, a w reakcji na klaśnięcie (sensor dźwięku) zmieniał kierunek ruchu, wydając z siebie złowieszczy chichot. Na wyświetlaczu pojawiała się wtedy trupia czaszka, będąca niewątpliwie omenem śmierci. Efekt był tak przerażający, iż dwie osoby z grupy nie pojawiły się na ostatnich zajęciach…

Podrygiwacz: Czesio wykonuje skomplikowany układ taneczny: obrót w prawo, podjazd do tyłu, dwa obroty w lewo, podjazd do przodu, aż do napotkania przeszkody fizycznej (sensor dotyku). Wtedy stawał w miejscu i witał się mówiąc „Good morning!”


Uwagi końcowe:

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

pl/dydaktyka/wdk/2010/sprawozdania/kog20110124-09c.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0