Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:plnxt:start [2009/02/21 17:17]
holownia
pl:plnxt:start [2013/01/17 12:14]
esimon Links to plnxt:plnxtdev:start changed to mindstorms:plnxt:plnxtdev:start
Linia 39: Linia 39:
   * [[pl:​mindstorms:​interfejs|Opis najbardziej przydatnych elementów interfejsu jednostki centralnej.]]   * [[pl:​mindstorms:​interfejs|Opis najbardziej przydatnych elementów interfejsu jednostki centralnej.]]
  
-Powyższe materiały są częścią serwisu [[pl:​mindstorms|Laboratorium AGH - LEGO Mindstorms]].+Powyższe materiały są częścią serwisu [[pl:​mindstorms:start|Laboratorium AGH - LEGO Mindstorms]].
  
 ====== Dokumentacja ====== ====== Dokumentacja ======
Linia 47: Linia 47:
 ====== Download ====== ====== Download ======
 ===== Release M0 ===== ===== Release M0 =====
-Pobierz {{:​plnxt:​plnxt-m0.tar.gz|PlNXT-M0}}+//​20.02.2009//: ​Pobierz {{:​plnxt:​plnxt-m0.tar.gz|PlNXT-M0}} 
 + 
 +===== Release M3 ===== 
 +//​09.05.2010//:​ Pobierz {{:​plnxt:​plnxt-m3.1.tar.gz|PlNXT-M3.1}}
  
 ====== Konfiguracja ====== ====== Konfiguracja ======
Linia 59: Linia 62:
 Różne moduły komunikacyjne wymagają różnego przygotowania środowiska:​ Różne moduły komunikacyjne wymagają różnego przygotowania środowiska:​
   * ''​nxt_actions_serial''​ -- praca przez lokalny port szeregowy,   * ''​nxt_actions_serial''​ -- praca przez lokalny port szeregowy,
-  * ''​nxt_actions_icommand''​ -- praca za pośrednictwem iCommand (Java),+  * ''​nxt_actions_icommand''​ -- praca za pośrednictwem ​[[http://​lejos.sourceforge.net/​icommand.php|iCommand]] (Java),
   * ''​nxt_actions_sockets''​ -- praca za pośrednictwem gniazd TCP.   * ''​nxt_actions_sockets''​ -- praca za pośrednictwem gniazd TCP.
 Tymczasowo możliwa jest używanie jedynie modułu ''​serial''​. ​ Tymczasowo możliwa jest używanie jedynie modułu ''​serial''​. ​
Linia 75: Linia 78:
 ====== Pierwsze kroki ====== ====== Pierwsze kroki ======
  
-Jeżeli masz już poprawnie przygotowane środowisko (patrz [[#​konfiguracja]],​ możesz przejść do pisania prostych programów. Zachęcam do zapoznania się z "​Pierwszymi krokami"​. +Jeżeli masz już poprawnie przygotowane środowisko (patrz [[#​konfiguracja]]), możesz przejść do pisania prostych programów. Zachęcam do zapoznania się z [[pierwsze_kroki|''​Pierwszymi krokami''​]].
- +
-[[pierwsze_kroki]]+
  
 ====== Strony pokrewne ====== ====== Strony pokrewne ======
 +Patrz [[pl:​mindstorms:​linki]] (część serwisu [[pl:​mindstorms:​start|Laboratorium AGH - LEGO Mindstorms]]).
 +
 ====== Licencja ====== ====== Licencja ======
  
Linia 104: Linia 107:
  
 ====== Prace rozwojowe ====== ====== Prace rozwojowe ======
-Dla [[plnxtdev:​start|deweloperów]].+Dla [[mindstorms:​plnxt:​plnxtdev:​start|deweloperów]].
  
 ====== Aktualności/​problemy ====== ====== Aktualności/​problemy ======
  
   * **14 stycznia 2009** -- PLNXT zostało użyte podczas zajęć ze studentami. Liczymy na uzyskanie opinii, które pomogą usunąć błędy. Wcześniej trwały prace nad modułem warstwy komunikacyjnej z wykorzystaniem połączenia szeregowego,​ opartego bezpośrednio na protokole LEGO. Protokół ten daje większe możliwości,​ niż używane wcześniej moduły icommand i sockets. Pozwala m.in. synchronizować pracę silników. Wyższa warstwa została przekształcona tak, żeby wykorzystać w pełni to, co daje nam protokół LEGO. Należy ją jeszcze wtórnie przystosować do użycia modułów warstwy komunikacyjnej,​ niezapewniających synchronizacji,​ jak również same te moduły. W tym momencie możliwe jest użycie tylko modułu serial jako warstwy komunikacyjnej.   * **14 stycznia 2009** -- PLNXT zostało użyte podczas zajęć ze studentami. Liczymy na uzyskanie opinii, które pomogą usunąć błędy. Wcześniej trwały prace nad modułem warstwy komunikacyjnej z wykorzystaniem połączenia szeregowego,​ opartego bezpośrednio na protokole LEGO. Protokół ten daje większe możliwości,​ niż używane wcześniej moduły icommand i sockets. Pozwala m.in. synchronizować pracę silników. Wyższa warstwa została przekształcona tak, żeby wykorzystać w pełni to, co daje nam protokół LEGO. Należy ją jeszcze wtórnie przystosować do użycia modułów warstwy komunikacyjnej,​ niezapewniających synchronizacji,​ jak również same te moduły. W tym momencie możliwe jest użycie tylko modułu serial jako warstwy komunikacyjnej.
pl/plnxt/start.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0