Both sides previous revision
Poprzednia wersja
Nowa wersja
|
Poprzednia wersja
|
pl:plnxt:start [2009/02/21 16:50] holownia |
pl:plnxt:start [2019/06/27 15:50] (aktualna) |
* [[pl:mindstorms:interfejs|Opis najbardziej przydatnych elementów interfejsu jednostki centralnej.]] | * [[pl:mindstorms:interfejs|Opis najbardziej przydatnych elementów interfejsu jednostki centralnej.]] |
| |
Powyższe materiały są częścią serwisu [[pl:mindstorms|Laboratorium AGH - LEGO Mindstorms]]. | Powyższe materiały są częścią serwisu [[pl:mindstorms:start|Laboratorium AGH - LEGO Mindstorms]]. |
| |
====== Dokumentacja ====== | ====== Dokumentacja ====== |
====== Download ====== | ====== Download ====== |
===== Release M0 ===== | ===== Release M0 ===== |
Pobierz {{:plnxt:plnxt-m0.tar.gz|PlNXT-M0}} | //20.02.2009//: Pobierz {{:plnxt:plnxt-m0.tar.gz|PlNXT-M0}} |
| |
| ===== Release M3 ===== |
| //09.05.2010//: Pobierz {{:plnxt:plnxt-m3.1.tar.gz|PlNXT-M3.1}} |
| |
====== Konfiguracja ====== | ====== Konfiguracja ====== |
===== Przygotowanie środowiska ===== | ===== Przygotowanie środowiska ===== |
| |
Różne moduły komunikacyjne wymagają różnego przygotowania środowiska. | Różne moduły komunikacyjne wymagają różnego przygotowania środowiska: |
* ''nxt_actions_serial'' -- praca przez lokalny port szeregowy | * ''nxt_actions_serial'' -- praca przez lokalny port szeregowy, |
* ''nxt_actions_icommand'' -- praca za pośrednictwem iCommand (Java) | * ''nxt_actions_icommand'' -- praca za pośrednictwem [[http://lejos.sourceforge.net/icommand.php|iCommand]] (Java), |
* ''nxt_actions_sockets'' -- praca za pośrednictwem gniazd TCP | * ''nxt_actions_sockets'' -- praca za pośrednictwem gniazd TCP. |
Tymczasowo możliwa jest używanie jedynie modułu “serial”. | Tymczasowo możliwa jest używanie jedynie modułu ''serial''. |
Wkrótce będzie to poprawione. Wobec tego dalsze instrukcje są przygotowane jedynie dla tego modułu. | Wkrótce będzie to poprawione. Wobec tego dalsze instrukcje są przygotowane jedynie dla tego modułu. |
| |
====== Pierwsze kroki ====== | ====== Pierwsze kroki ====== |
| |
Jeżeli masz już poprawnie przygotowane środowisko (patrz [[#konfiguracja]], możesz przejść do pisania prostych programów. Zachęcam do zapoznania się z "Pierwszymi krokami". | Jeżeli masz już poprawnie przygotowane środowisko (patrz [[#konfiguracja]]), możesz przejść do pisania prostych programów. Zachęcam do zapoznania się z [[pierwsze_kroki|''Pierwszymi krokami'']]. |
| |
[[pierwsze_kroki]] | |
| |
====== Strony pokrewne ====== | ====== Strony pokrewne ====== |
| Patrz [[pl:mindstorms:linki]] (część serwisu [[pl:mindstorms:start|Laboratorium AGH - LEGO Mindstorms]]). |
| |
====== Licencja ====== | ====== Licencja ====== |
| |
| |
====== Prace rozwojowe ====== | ====== Prace rozwojowe ====== |
Dla [[plnxtdev:start|deweloperów]]. | Dla [[mindstorms:plnxt:plnxtdev:start|deweloperów]]. |
| |
====== Aktualności/problemy ====== | ====== Aktualności/problemy ====== |
| |
* **14 stycznia 2009** -- PLNXT zostało użyte podczas zajęć ze studentami. Liczymy na uzyskanie opinii, które pomogą usunąć błędy. Wcześniej trwały prace nad modułem warstwy komunikacyjnej z wykorzystaniem połączenia szeregowego, opartego bezpośrednio na protokole LEGO. Protokół ten daje większe możliwości, niż używane wcześniej moduły icommand i sockets. Pozwala m.in. synchronizować pracę silników. Wyższa warstwa została przekształcona tak, żeby wykorzystać w pełni to, co daje nam protokół LEGO. Należy ją jeszcze wtórnie przystosować do użycia modułów warstwy komunikacyjnej, niezapewniających synchronizacji, jak również same te moduły. W tym momencie możliwe jest użycie tylko modułu serial jako warstwy komunikacyjnej. | * **14 stycznia 2009** -- PLNXT zostało użyte podczas zajęć ze studentami. Liczymy na uzyskanie opinii, które pomogą usunąć błędy. Wcześniej trwały prace nad modułem warstwy komunikacyjnej z wykorzystaniem połączenia szeregowego, opartego bezpośrednio na protokole LEGO. Protokół ten daje większe możliwości, niż używane wcześniej moduły icommand i sockets. Pozwala m.in. synchronizować pracę silników. Wyższa warstwa została przekształcona tak, żeby wykorzystać w pełni to, co daje nam protokół LEGO. Należy ją jeszcze wtórnie przystosować do użycia modułów warstwy komunikacyjnej, niezapewniających synchronizacji, jak również same te moduły. W tym momencie możliwe jest użycie tylko modułu serial jako warstwy komunikacyjnej. |