Różnice
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
|
|
pl:dydaktyka:games:start [2018/03/07 00:56] barbarag 2017/2018 first update |
pl:dydaktyka:games:start [2019/06/27 15:50] |
====== AI Games ====== | |
===== 2017/2018 ===== | |
==== Ćwiczenia ==== | |
| |
- Ćwiczenia #1: 28.02.2018. | |
- Wprowadzenie: przykładowe gry planszowe - krótka sesja grania | |
- Dyskusja: mechaniki i estetyki gier, gatunki gier, modowanie | |
| |
| |
- Ćwiczenia #2: 7.03.2018. | |
- | |
| |
| |
| |
===== Poprzednio ===== | |
| |
==== 1) Gry, zabawa, growość granie ==== | |
| |
**Bibliografia:** | |
* Filiciak „Światy z pikseli” : szczególnie teksty Juula „Gra, gracz, świat”, | |
* Frasca „Ludolodzy też kochają opowiadania”, Bartle „Gracze, którzy pasują do MUD-ów” | |
| |
| |
| |
==== 2) Anatomia gry ==== | |
| |
**Bibliografia:** | |
* Dovey, Kennedy „Kultura gier komputerowych” | |
* Aarseth, „Wywrotowa gra i gracz implikowany” (artykuł) : [[http://www.kulturaihistoria.umcs.lublin.pl/archives/884]] | |
| |
| |
| |
==== 3) Mechaniki ==== | |
| |
**Bibliografia:** | |
* Sicart, „Defining Game Mechanics” (artykuł) : [[http://gamestudies.org/0802/articles/sicart]] | |
* Holopainen, Bjork, „Game Design Patterns” | |
* Wzorce: [[http://gdp2.tii.se/index.php/Category:Patterns]] | |
| |
| |
**Prezentacje i wzorce** | |
{{:pl:dydaktyka:games:overview.ppt|}} | |
{{:pl:dydaktyka:games:framework.ppt|}} | |
{{:pl:dydaktyka:games:gamedesignpatterns.pdf|}} | |
| |
| |
**Zadanie domowe** | |
* proszę zebrać się w grupy | |
* proszę przejrzeć wzorce z pliku pdf oraz linku z bibliografii | |
* proszę zastanowić się nad wstępną koncepcją gry (wychodzimy od mechaniki) | |
| |
| |
| |
| |
| |