Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

pl:dydaktyka:games:start [2018/03/07 11:45]
barbarag [Ćwiczenia]
pl:dydaktyka:games:start [2019/06/27 15:50]
Linia 1: Linia 1:
-====== AI Games ====== 
-===== 2017/2018 ===== 
-==== Ćwiczenia ==== 
- 
-  - Ćwiczenia #1: 28.02.2018. 
-    - Wprowadzenie:​ przykładowe gry planszowe - krótka sesja grania 
-    - Dyskusja: mechaniki i estetyki gier, gatunki gier, modowanie 
- 
- 
-  - Ćwiczenia #2: 7.03.2018. 
-    - Wprowadzenie do silników gier 
-      - Co potrzebujemy do zrobienia gry? 
-      - Czym zajmuje się silnik gry? Architektura silnika gry 
-    - Brainstorming w grupach 
-      - Techniczne wymagania względem silnika gier w kontekście różnych gatunków gier 
-    - Przegląd dostępnych silników 
-      - Unity: ​ 
-        - [[http://​www.flipwebapps.com/​unity-assets/​game-framework/​tutorials/​penny-pixel-platformer-part-1-winning-and-losing/​|Penny Pixel Platformer]] 
-        - [[https://​unity3d.com/​learn/​tutorials/​s/​roll-ball-tutorial|Roll-a-ball]] 
-      - Game Maker Studio: 
-        - [[https://​www.yoyogames.com/​download/​studio/​free|Game Maker Studio v. 1.4 (free)]] 
-        - [[https://​www.youtube.com/​watch?​v=IysShLIaosk&​list=PLPRT_JORnIur3eKIaD-IayrdEt8pOor18|Kanał Shauna Spaldinga - Platformer Tutorial]] 
- 
- 
- 
-===== Poprzednio ===== 
- 
-==== 1) Gry, zabawa, growość granie ==== 
- 
-**Bibliografia:​** 
-  * Filiciak „Światy z pikseli” : szczególnie teksty Juula „Gra, gracz, świat”, ​ 
-  * Frasca „Ludolodzy też kochają opowiadania”,​ Bartle „Gracze, którzy pasują do MUD-ów” 
- 
- 
- 
-==== 2) Anatomia gry ==== 
- 
-**Bibliografia:​** 
-  * Dovey, Kennedy „Kultura gier komputerowych” 
-  * Aarseth, „Wywrotowa gra i gracz implikowany” (artykuł) : [[http://​www.kulturaihistoria.umcs.lublin.pl/​archives/​884]] 
- 
- 
- 
-==== 3) Mechaniki ==== 
-  
-**Bibliografia:​** 
-  * Sicart, „Defining Game Mechanics” (artykuł) : [[http://​gamestudies.org/​0802/​articles/​sicart]] 
-  * Holopainen, Bjork, „Game Design Patterns” 
-  * Wzorce: [[http://​gdp2.tii.se/​index.php/​Category:​Patterns]] 
- 
- 
-**Prezentacje i wzorce** 
-{{:​pl:​dydaktyka:​games:​overview.ppt|}} 
-{{:​pl:​dydaktyka:​games:​framework.ppt|}} 
-{{:​pl:​dydaktyka:​games:​gamedesignpatterns.pdf|}} 
- 
- 
-**Zadanie domowe** 
-  * proszę zebrać się w grupy 
-  * proszę przejrzeć wzorce z pliku pdf oraz linku z bibliografii 
-  * proszę zastanowić się nad wstępną koncepcją gry (wychodzimy od mechaniki) 
- 
- 
- 
- 
  
pl/dydaktyka/games/start.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0