Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

pl:dydaktyka:games:start [2018/04/24 23:59]
barbarag [Ćwiczenia]
pl:dydaktyka:games:start [2019/06/27 15:50]
Linia 1: Linia 1:
-====== AI Games ====== 
-===== 2017/2018 ===== 
-==== Ćwiczenia ==== 
- 
- 
-=== Ćwiczenia #6 - Unity - level design === 
- 
-  * [[https://​drive.google.com/​open?​id=1dpjNgd-q9U0-9z7dwVRqyTN-xEI9zKni|Standard Assets Package]] 
-  * [[https://​drive.google.com/​open?​id=1PtVQciurcpmTuKWjZHTE5hJ_CPUNpW2R|H. P. Lovecraft - "​Pełzający Chaos"​]] 
-  * inne przydatne, darmowe pakiety: Low Poly: Free Pack, Mega Fantasy Props Pack 
-  * potrzebujesz powtórki? zapisz się na [[https://​www.udemy.com/​learn-level-design-unity-basics-in-under-2-hours|darmowy kurs Level Design w Unity w mniej niż 2 godziny]] 
- 
- 
-=== Ćwiczenia #5 - Game Design Patterns === 
- 
-  * [[https://​drive.google.com/​open?​id=1mVv8pYb9ysXYNofvkk1wsuNsSNuGKTsB|Kolekcja Game Design Patterns]] 
- 
- 
-=== Ćwiczenia #4 - Unity 2D/3D === 
- 
-  * Piekiełko do 2D Platformera {{:​pl:​dydaktyka:​games:​hell.png?​linkonly|}} 
-  * Tutaj pojawią się materiały z tych ćwiczeń 
- 
-=== Ćwiczenia #3 - Gry w perspektywie komunikacyjnej - analiza Bioshocka i tekstu Gallowaya === 
- 
-  * [[https://​www.youtube.com/​watch?​v=SRQqvlUpC-k|5-minutowe Streszczenie Bioshocka - YouTube]] 
-  * Tu pojawią się notatki z tekstu Gallowaya "​Język nie chce, aby go dostrzegano"​ 
- 
-=== Ćwiczenia #2 - Silniki gry === 
- 
-  * Czym są silniki gry i jak działają 
- - Co potrzebujemy do zrobienia gry? 
-    - Czym zajmuje się silnik gry? Architektura silnika gry 
-  * Ćwiczenie: podział na grupy i zidentyfikowanie głównych funkcji silnika względem różnych gatunków gier (FPS, bijatyka, wyścigi, ...) 
-  * Prezentacja różnych silników gier: Unity, Unreal, GameMaker, Godot, Pico-8 
- - Brainstorming w grupach 
-      - Techniczne wymagania względem silnika gier w kontekście różnych gatunków gier 
-    - Przegląd dostępnych silników 
-      - Unity: ​ 
-        - [[https://​unity3d.com/​learn/​tutorials/​topics/​2d-game-creation/​intro-2d-world-building-w-tilemap?​playlist=17093|Penny Pixel Platformer - Tilemap]] ​ 
-        - [[http://​www.flipwebapps.com/​unity-assets/​game-framework/​tutorials/​penny-pixel-platformer-part-1-winning-and-losing/​|Penny Pixel Platformer - Unity Game Framework]] 
-        - [[https://​unity3d.com/​learn/​tutorials/​s/​roll-ball-tutorial|Roll-a-ball]] 
-      - Game Maker Studio: 
-        - [[https://​www.yoyogames.com/​download/​studio/​free|Game Maker Studio v. 1.4 (free)]] 
-        - [[https://​www.youtube.com/​watch?​v=IysShLIaosk&​list=PLPRT_JORnIur3eKIaD-IayrdEt8pOor18|Kanał Shauna Spaldinga - Platformer Tutorial]] 
- 
- 
- 
-=== Ćwiczenia #1: 28.02.2018. - Wstęp === 
- 
-    - Wprowadzenie:​ przykładowe gry planszowe - krótka sesja grania 
-    - Dyskusja: mechaniki i estetyki gier, gatunki gier, modowanie 
- 
-    ​ 
- 
-===== Poprzednio ===== 
- 
-==== 1) Gry, zabawa, growość granie ==== 
- 
-**Bibliografia:​** 
-  * Filiciak „Światy z pikseli” : szczególnie teksty Juula „Gra, gracz, świat”, ​ 
-  * Frasca „Ludolodzy też kochają opowiadania”,​ Bartle „Gracze, którzy pasują do MUD-ów” 
- 
- 
- 
-==== 2) Anatomia gry ==== 
- 
-**Bibliografia:​** 
-  * Dovey, Kennedy „Kultura gier komputerowych” 
-  * Aarseth, „Wywrotowa gra i gracz implikowany” (artykuł) : [[http://​www.kulturaihistoria.umcs.lublin.pl/​archives/​884]] 
- 
- 
- 
-==== 3) Mechaniki ==== 
-  
-**Bibliografia:​** 
-  * Sicart, „Defining Game Mechanics” (artykuł) : [[http://​gamestudies.org/​0802/​articles/​sicart]] 
-  * Holopainen, Bjork, „Game Design Patterns” 
-  * Wzorce: [[http://​gdp2.tii.se/​index.php/​Category:​Patterns]] 
- 
- 
-**Prezentacje i wzorce** 
-{{:​pl:​dydaktyka:​games:​overview.ppt|}} 
-{{:​pl:​dydaktyka:​games:​framework.ppt|}} 
-{{:​pl:​dydaktyka:​games:​gamedesignpatterns.pdf|}} 
- 
- 
-**Zadanie domowe** 
-  * proszę zebrać się w grupy 
-  * proszę przejrzeć wzorce z pliku pdf oraz linku z bibliografii 
-  * proszę zastanowić się nad wstępną koncepcją gry (wychodzimy od mechaniki) 
- 
- 
- 
- 
  
pl/dydaktyka/games/start.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0