|
|
pl:dydaktyka:games:start [2018/04/25 00:29] barbarag [Ćwiczenia] |
pl:dydaktyka:games:start [2019/06/27 15:50] |
====== AI Games ====== | |
===== 2017/2018 ===== | |
==== Ćwiczenia ==== | |
| |
| |
=== Ćwiczenia #6 - Unity - level design === | |
| |
* [[https://drive.google.com/open?id=1dpjNgd-q9U0-9z7dwVRqyTN-xEI9zKni|Standard Assets Package]] | |
* [[https://drive.google.com/open?id=1PtVQciurcpmTuKWjZHTE5hJ_CPUNpW2R|H. P. Lovecraft - "Pełzający Chaos"]] | |
* inne przydatne, darmowe pakiety: Low Poly: Free Pack, Mega Fantasy Props Pack | |
* potrzebujesz powtórki? zapisz się na [[https://www.udemy.com/learn-level-design-unity-basics-in-under-2-hours|darmowy kurs Level Design w Unity w mniej niż 2 godziny]] | |
| |
| |
=== Ćwiczenia #5 - Game Design Patterns === | |
| |
* [[https://drive.google.com/open?id=1mVv8pYb9ysXYNofvkk1wsuNsSNuGKTsB|Kolekcja Game Design Patterns]] | |
| |
| |
=== Ćwiczenia #4 - Unity 2D/3D === | |
| |
* Piekiełko do 2D Platformera {{:pl:dydaktyka:games:hell.png?linkonly|}} | |
* [[https://drive.google.com/open?id=1xdGsa3AuNNYsdfcSdiiSiVZ1_HIml8ew|Projekt w Unity - tyle udało nam się zrobić na ćwiczeniach]] | |
| |
=== Ćwiczenia #3 - Gry w perspektywie komunikacyjnej - analiza Bioshocka i tekstu Gallowaya === | |
| |
* [[https://www.youtube.com/watch?v=SRQqvlUpC-k|5-minutowe Streszczenie Bioshocka - YouTube]] | |
* Tu pojawią się notatki z tekstu Gallowaya "Język nie chce, aby go dostrzegano" | |
| |
=== Ćwiczenia #2 - Silniki gry === | |
| |
* Czym są silniki gry i jak działają | |
- Co potrzebujemy do zrobienia gry? | |
- Czym zajmuje się silnik gry? Architektura silnika gry | |
* Ćwiczenie: podział na grupy i zidentyfikowanie głównych funkcji silnika względem różnych gatunków gier (FPS, bijatyka, wyścigi, ...) | |
* Prezentacja różnych silników gier: Unity, Unreal, GameMaker, Godot, Pico-8 | |
- Brainstorming w grupach | |
- Techniczne wymagania względem silnika gier w kontekście różnych gatunków gier | |
- Przegląd dostępnych silników | |
- Unity: | |
- [[https://unity3d.com/learn/tutorials/topics/2d-game-creation/intro-2d-world-building-w-tilemap?playlist=17093|Penny Pixel Platformer - Tilemap]] | |
- [[http://www.flipwebapps.com/unity-assets/game-framework/tutorials/penny-pixel-platformer-part-1-winning-and-losing/|Penny Pixel Platformer - Unity Game Framework]] | |
- [[https://unity3d.com/learn/tutorials/s/roll-ball-tutorial|Roll-a-ball]] | |
- Game Maker Studio: | |
- [[https://www.yoyogames.com/download/studio/free|Game Maker Studio v. 1.4 (free)]] | |
- [[https://www.youtube.com/watch?v=IysShLIaosk&list=PLPRT_JORnIur3eKIaD-IayrdEt8pOor18|Kanał Shauna Spaldinga - Platformer Tutorial]] | |
| |
| |
| |
=== Ćwiczenia #1: 28.02.2018. - Wstęp === | |
| |
- Wprowadzenie: przykładowe gry planszowe - krótka sesja grania | |
- Dyskusja: mechaniki i estetyki gier, gatunki gier, modowanie | |
| |
| |
| |
===== Poprzednio ===== | |
| |
==== 1) Gry, zabawa, growość granie ==== | |
| |
**Bibliografia:** | |
* Filiciak „Światy z pikseli” : szczególnie teksty Juula „Gra, gracz, świat”, | |
* Frasca „Ludolodzy też kochają opowiadania”, Bartle „Gracze, którzy pasują do MUD-ów” | |
| |
| |
| |
==== 2) Anatomia gry ==== | |
| |
**Bibliografia:** | |
* Dovey, Kennedy „Kultura gier komputerowych” | |
* Aarseth, „Wywrotowa gra i gracz implikowany” (artykuł) : [[http://www.kulturaihistoria.umcs.lublin.pl/archives/884]] | |
| |
| |
| |
==== 3) Mechaniki ==== | |
| |
**Bibliografia:** | |
* Sicart, „Defining Game Mechanics” (artykuł) : [[http://gamestudies.org/0802/articles/sicart]] | |
* Holopainen, Bjork, „Game Design Patterns” | |
* Wzorce: [[http://gdp2.tii.se/index.php/Category:Patterns]] | |
| |
| |
**Prezentacje i wzorce** | |
{{:pl:dydaktyka:games:overview.ppt|}} | |
{{:pl:dydaktyka:games:framework.ppt|}} | |
{{:pl:dydaktyka:games:gamedesignpatterns.pdf|}} | |
| |
| |
**Zadanie domowe** | |
* proszę zebrać się w grupy | |
* proszę przejrzeć wzorce z pliku pdf oraz linku z bibliografii | |
* proszę zastanowić się nad wstępną koncepcją gry (wychodzimy od mechaniki) | |
| |
| |
| |
| |
| |