Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:dydaktyka:krr:start [2016/02/17 12:19]
msl
pl:dydaktyka:krr:start [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 1: Linia 1:
-====== Knowledge Representation and Reasoning ​2014 ======+====== Knowledge Representation and Reasoning ​2017 ====== 
 + 
 +Wykłady z KRR w roku 2017 prowadzone są w oparciu o materiał kursu w języku angielskim. 
 + 
 +[[http://​ai.ia.agh.edu.pl/​wiki/​en:​dydaktyka:​krr:​start|Plan wykładów 2017]] 
 + 
 +Wskazane poniżej materiały są aktualne. Nowe materiały pomocnicze będą uzupełniane na stronie j.w. 
 +==== Wykłady_KRR:​2016 ==== 
 + 
 +  - **Wprowadzenie do zagadnień reprezentacji i przetwarzania wiedzy. Grafy i drzewa. Systemy statyczne i dynamiczne; przestrzeń stanów. Poszukiwanie ścieżek w grafie (przykład 25 ścieżek).** [23.02.2016]  
 +  - **Przeszukiwanie grafów. Graph Search vs. Tree Search. Backtracking Search. Implementacja w Prologu i w Pythonie.** [23.02.2016] 
 +  - **Algorytmy BFS i DFS. Algorytm Dijkstry. [[http://​edu.i-lo.tarnow.pl/​inf/​alg/​001_search/​0122.php|Grafy:​ reprezentacja,​ BFS, DFS, algorytm Dijkstry]] Algorytmy szukania (blind). [[http://​artint.info/​html/​ArtInt_46.html|Problem Solving as Search]]** [1.03.2016] 
 +  - **Metody szukania heurystycznego. Algorytm A*. Algorytmy inspirowane biologicznie. Przeszukiwanie wiązką.** [8.03.2016] 
 +  - **Wprowadzenie do programowania z ograniczeniami. Backtracking Search in Prolog. Przykłady problemów i rozwiązań. Biblioteka clp(fd).** [15.03.2016] 
 +  -**Programowanie z ograniczeniami. Biblioteka clp(fd) - przykłady zastosowań. Problemy rozwiązywania CP. Propagacja ograniczeń. Dekompozycja i porządkowanie ograniczeń. Przykład: SEND+MORE=MONEY (best solution)** [22.03.2016] 
 +  - Święta Wielkanocne [29.03.2016] 
 +  - **Programowanie z ograniczeniami. Wybrane metody propagacji ograniczeń. Przykład problemu harmonogramowania produkcji.** [5.04.2016] 
 +  - **Constraint Programming:​ Shift-Work Scheduling (NRP). Systemy regułowe - wprowadzenie.** [12.04.2016:​ ALi] 
 +  - **Systemy regułowe. Reprezentacja wiedzy, wnioskowanie,​ sterowanie wnioskowaniem. Wybrane narzędzia.** [19.04.2016] 
 +  - **Systemy regułowe. Synteza i analiza. Narzędzia i przykłady.** ​ [10.05.2016] 
 +  - **Przykłady systemów regułowych. Automatyczne planowanie. Zbiory rozmyte. ** [17.05.2016] 
 +  - Zbiory, relacje i systemy rozmyte. Rozmyte systemy regułowe. Logika rozmyta. Diagnostyka systemów. Wnioskowanie abdukcyjne i wnioskowanie na bazie niespójności. [24.05.2016] 
 +  - Egzamin zerowy testowy. [31.05.2016] 
 +  - Answer Set Programming (ASP). 
 +  - Metody optymalizacji w obszarze AI. Metaheurystki. 
 +  - Metody reprezentacji i przetwarzania wiedzy. 
 + 
 + 
 + 
 +---- 
 + 
 + 
 +==== Laboratoria ==== 
 + 
 + 
 +== Problemy satysfakcji ograniczeń i optymalizacji dyskretnej ==  
 + 
 +Poniższe laboratoria będą poświęcone reprezentacji problemów z rodziny satysfakcji ograniczeń i optymalizacji dyskretnej przy użyciu metod programowania z ograniczeniami. Po ich ukończeniu student powinien nabyć zdolności do modelowania problemów poprzez identyfikację występujących w nich zmiennych oraz stałych wraz z dotyczącymi ich ograniczeniami. Poruszona również zostanie kwestia skutecznego przeszukiwania przestrzeni stanów. 
 + 
 +  - [[pl:​dydaktyka:​csp:​intro|Wprowadzenie do problematyki i programowania z ograniczeniami]],​ 24.02.2016 
 +  - [[pl:​dydaktyka:​csp:​lab1|Flagowe problemy programowania z ograniczeniami]],​ 02-03-2016 
 +  - [[pl:​dydaktyka:​csp:​lab2|Podstawowe techniki modelowania w programowaniu z ograniczeniami]],​ 09-03-2015 
 +  - [[pl:​dydaktyka:​csp:​lab3|Rozwiązywania praktycznych problemów optymalizacyjnych]],​ 16-03-2016 
 +  - Dalszy ciąg [[pl:​dydaktyka:​csp:​lab3|Rozwiązywania praktycznych problemów optymalizacyjnych]],​ 23-03-2016 
 +  - Kolokwium, 06-04-2016 
 + 
 +**Problemy planowania i gry** 
 + 
 +Dział będzie dotyczył problemów planowania, zarówno w kontekście ogólnym jak też szczególnego przypadku gier z wieloma graczami. W trakcie laboratoriów student nabędzie umiejętności definiowania problemów planowania przy użyciu standardu PDDL oraz zapozna się z deklaratywnym opisem gier wraz z podstawowymi algorytmami służącymi do automatycznego grania.  
 + 
 +  - [[pl:​dydaktyka:​planning:​intro|Wprowadzenie do problematyki automatycznego planowania]],​ 06-04-2016  
 +  - [[pl:​dydaktyka:​planning:​pddl|Modelowanie problemów planowania w języku PDDL]], 13-04-2016 
 +  - [[pl:​dydaktyka:​planning:​pddl_2|Rozszerzenie problemów PDDL o fluenty]], 20-04-2016 
 +  - [[pl:​dydaktyka:​ggp:​gdl|Regułowa reprezentacja gier w języku GDL]], 27-04-2016  
 +  - [[pl:​dydaktyka:​ggp:​game_tree|Drzewo gry - algorytm MiniMax z cięciami Alpha-Beta]],​ 11-05-2016  
 +  - [[pl:​dydaktyka:​ggp:​mcts|Drzewo gry - Monte Carlo Tree Search]], 18-05-2016 
 +  - Kolokwium, 25-05-2016 
 + 
 +**Logiczna reprezentacja wiedzy i wnioskowanie** 
 + 
 +Poniższy dział będzie dotyczył modelowania wiedzy przy zastosowaniu logik deskrypcyjnych. Poruszona zostanie kwestia zapisu wiedzy w postaci zdań logicznych oraz sposoby wnioskowania z danego zbioru zdań. 
 + 
 +  - [[pl:​dydaktyka:​krr:​lab_dl|(dość formalny) wstęp do logik deskrypcyjnych]],​ 01-06-2016 
 +  - [[pl:​dydaktyka:​krr:​lab_dl_reasoning|Wnioskowanie w logikach deskrypcyjnych]],​ 08-06.2016 
 +====== KRR: lata 2013-2015 ​======
  
 ===== Cele kursu ===== ===== Cele kursu =====
pl/dydaktyka/krr/start.1455707943.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:52 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0