To jest stara wersja strony!


Knowledge Representation and Reasoning

Wykłady

  1. 23.02.2016: Przeszukiwanie grafów:

Laboratoria

Problemy satysfakcji ograniczeń i optymalizacji dyskretnej

Poniższe laboratoria będą poświęcone reprezentacji problemów z rodziny satysfakcji ograniczeń i optymalizacji dyskretnej przy użyciu metod programowania z ograniczeniami. Po ich ukończeniu student powinien nabyć zdolności do modelowania problemów poprzez identyfikację występujących w nich zmiennych oraz stałych wraz z dotyczącymi ich ograniczeniami. Poruszona również zostanie kwestia skutecznego przeszukiwania przestrzeni stanów.

Problemy planowania i gry

Dział będzie dotyczył problemów planowania, zarówno w kontekście ogólnym jak też szczególnemu przypadkowi gier z wieloma graczami. W trakcie laboratoriów student nabędzie umiejętności definiowania problemów planowania przy użyciu standardu PDDL oraz zapozna się z deklaratywnym opisem gier wraz z podstawowymi algorytmami służącymi automatycznego grania.

Logiczna reprezentacja wiedzy i wnioskowanie

Poniższy dział będzie dotyczył modelowania wiedzy przy zastosowaniu logik deskryptywnych. Poruszona zostanie kwestia zapisu wiedzy w postaci zdań logicznych oraz sposoby wnioskowania z danego zbioru zdań.

pl/dydaktyka/krr/start.1456174904.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:52 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0