Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

pl:dydaktyka:mbn:zajecia [2013/12/11 16:02]
gjn [3 Pisanie artykułów i innych dokumentów]
pl:dydaktyka:mbn:zajecia [2019/06/27 15:50]
Linia 1: Linia 1:
- 
-===== Zajęcia ===== 
- 
-==== - Wprowadzenie i warsztat pracy ==== 
- 
-2013-10-23 -> GJN 
- 
-Celem przedmiotu jest wprowadzenie studentów w metodologię i warsztat związany z  
-  * prowadzeniem badań naukowych, ​ 
-  * uzyskiwaniem środków finansowania pracy naukowej, ​ 
-  * prezentacji wyników i rozwiązań. ​ 
-  * krytyczną weryfikacją badań, ​ 
-  * korzystania z repozytoriów artykułów naukowych i cytowań. 
- 
-1. Studia doktoranckie jako trzeci poziom kształcenia. ​ 
-  * Cele kształcenia na studiach doktoranckich. ​ 
-  * Studia doktoranckie a rozwój naukowy. ​ 
-  * Studia doktoranckie w krajach UE i USA.  
-  * Omówienie elementów kształcenia na studiach doktoranckich. ​ 
-  * Regulaminy. ​ 
-  * Stypendia wewnętrzne i zewnętrzne. ​ 
-  * Kryteria przyznawania stypendiów i terminy. ​ 
-  * Prawa i obowiązki studenta SD.  
-  * Omówienie najważniejszych etapów studiów doktoranckich. 
- 
-Dyskusja: 
-  * organizacja pracy na WEAIiIB 
-  * stypendia -> DIY 
-  * prowadzenie dydaktyki 
-  * moduły obieralne 
-  * ubezpieczenie 
-  * udział w projektach 
- 
-3. Struktura oraz organizacja instytucji naukowych i zespołów badawczych. 
-  * Instytucjonalizacja i globalizacja nauki. ​ 
-  * Światowe organizacje naukowe. ​ 
-  * Uniwersytety,​ instytuty badawcze. ​ 
-  * Zespoły i grupy badawcze. ​ 
- 
-Dyskusja: Prezentacja uczestników 
-  * sylwetka 
-  * motywacja 
-  * zespół, promotor?, OPI:​LudzieNauki 
-  * zainteresowania 
-  * plany i projekty 
- 
-2. Nauka jako element cywilizacji,​ relacje przemysłu i nauki 
-  * Nauka w świecie i jej rola.  
-  * Nauka a cywilizacja,​ gospodarka, technologia. ​ 
-  * Nauka w Polsce i na świecie, "​innowacje"​ 
-  * Rola firm rynku IT w wytyczaniu kierunków rozwoju Informatyki. ​ 
-  * Powiązanie badań naukowych z rozwojem nowoczesnych narzędzi informatycznych. ​ 
- 
-Dyskusja: 
-  * rola nauki 
-  * powiązania cywilizacji,​ gospodarki, technologii 
-  * okdrywanie vs kreowanie 
-  * soliści vs orkiestry 
-  * innowacyjność?​ 
-  * przemysł a uczelnie 
-  * przemysł a badania 
-  * technologia o funkcjonowanie orgazniacji publicznych,​ państwowych 
-  * otwartość technologiczna państwa, egoverment? 
- 
-**Zadania domowe:** 
-  - LaTeX 
-  - konto w OPI 
-  - zdefinowanie wybranego obszaru zainteresowań,​ lista problemów badawczych 
-  - bitbucket 
- 
-Następne zadania 
-  - prezentacja + dyskusja -> listopad-początek 
-  - opracowanie pisemne state of the art w LaTeX -> grudzień-styczeń 
-  - wniosek PRELUDIUM dla NCN -> listopad-styczeń 
-  - artykuł -> styczeń-luty 
- 
-==== - Cykl pracy badawczej ==== 
-:?: 2013-11-19 -> GJN 
-{{:​pl:​dydaktyka:​mbn:​hindexpres.pdf|}} 
- 
-5. Kategoryzacja badań naukowych, repozytoria cytowań, wykorzystanie,​ ocena jakości badań ​ 
-  * Elementy kategoryzacji badań naukowych. ​ [[http://​www.nauka.gov.pl/​komitet-ewaluacji-jednostek-naukowych-main/​]] 
-  * Kategoryzacja jednostek naukowych w Polsce, etc. [[https://​polon.nauka.gov.pl/​]] 
-  * Omówienie najważniejszych repozytoriów cytowań: Google Scholar, Scopus, SCI i Web of Knowledge. ​ 
-  * Indeksy cytowań i ich rola.  
-  * Kategoryzacja czasopism i konferencji naukowych. ​ 
-  * Wydawnictwa naukowe. Dane statystyczne. ​ 
-  * Dyskusja: Wady i zalety „indeksowania” osiągnięć naukowych. 
-  * Szkolenia BJ http://​www.bj.uj.edu.pl/​zb/​cytowania.pdf http://​www.bj.uj.edu.pl/​o_bib/​AQ1.php http://​www.bj.uj.edu.pl/​o_bib/​AQ_tematyka_od_I_2013.pdf 
-  * prezentacja KKL 
- 
-6. Metody wyszukiwania informacji naukowej 
-  * Wykorzystanie repozytoriów cytowań i bibliotek. ​ 
-  * IEEE Explore, DBLP. Publish or Perish. 
-  * Ważniejsze repozytoria danych i sposoby korzystania. ​ 
-  * Ważniejsze formaty danych. 
- 
-7. Konferencje,​ udział 
-  * szukanie 
-  * CfP 
-  * konferencja,​ workshop, multikonf 
-  * proces 
-  * easychair 
-  * delegacje, dwz 
-  * artykuły 
-  * geistowy kalendarz 
-  * post/​proceedings,​ ksiazki 
-  * punkatcja 
- 
-8. Konferencje,​ organizacja 
-  * udział w PC i OC 
-  * recenzje 
-  * easychair 
-  * czemu gjn nie jest w grecji 
- 
-4. Omówienie cyklu pracy badawczej ​ 
-  * Naukowiec a zespół naukowy. ​ 
-  * Co produkuje naukowiec i zespół naukowy? ​ 
-  * Publikacje, dokumentacja naukowa i inne produkty badań. ​ 
-  * Ocena jakości rezultatów badań. ​ 
-  * Finansowanie badań. ​ 
-  * Dyskusja: Struktury naukowe i biznesowe: podobieństwa i różnice. 
- 
- 
-==== - Pisanie artykułów i innych dokumentów ==== 
-prof. Gryboś 03.12.2013 
- 
-7. Metodologia pisania artykułu naukowego ​ 
-  * Rola artykułu naukowego. ​ 
-  * Rodzaje artykułów naukowych. ​ 
-  * Struktura artykułu naukowego. ​ 
-  * Sposoby pisania poszczególnych elementów artykułu: tytuł, podsumowanie,​ wstęp, state_of_the_art etc.  
-  * Edycja artykułu naukowego. ​ 
-  * Spis literatury. ​ 
-  * Gdzie i jak wysłać artykuł? 
- 
-8. Metodologia pisania innych dokumentów ​ 
-  * Rozdziały w książkach,​ książki i dysertacje. ​ 
-  * Ważniejsze oficyny wydawnicze. ​ 
-  * Dysertacja doktorska: oddzielny dokument. ​ 
-  * Dysertacja doktorska: zestaw jednotematycznych artykułów. ​ 
-  * Etapy przygotowywania i obrony pracy doktorskiej. ​ 
-  * Dalsze stopnie i tytuły akademickie w Polsce i na świecie. ​ 
-  * Habilitacja i profesura. ​ 
-  * Recenzje dorobku. ​ 
-  * Listy referencyjne. 
- 
-==== - Projekty i finansowanie ==== 
-9. Finansowanie badań naukowych 
-  * Grant a projekt naukowy. ​ 
-  * Instytucje i organizacje finansujące badania naukowe. ​ Świat. USA. Unia Europejska. Polska. ​ 
-  * Rodzaje i programy projektów naukowych: UE, USA, Polska. ​ 
-  * Etapy i sposoby ewaluacji projektów naukowych. 
- 
-10. Metodologia przygotowania projektu naukowego ​ 
-  * Zalecenia ogólne. ​ 
-  * Struktura projektu naukowego - ogólnie. ​ 
-  * Programy narodowe. ​ 
-  * Struktura projektu wysyłanego do Narodowego Centrum Nauki. ​ 
-  * Omówienie paneli i różnych programów (calls) NCN.  
-  * Programy unijne. ​ 
-  * Organizacja konsorcjum i typowa struktura projektu finansowanego przez Unię Europejską. ​ 
-  * Terminologia angielska związana z programami unijnymi. 
- 
-==== - Efektywność badań ​ ==== 
-11. Ocena wyników badań naukowych - recenzje 
-  * Rola recenzji naukowej – pomoc, a nie instrument współzawodnictwa. ​ 
-  * Sposób pisania recenzji projektu naukowego i artykułu. ​ 
-  * Podobieństwa i różnice. ​ 
-  * Terminologia angielska używana w pisaniu recenzji. ​ 
- 
-12. Etyka w nauce 
-  * Prawa autorskie i problemy ich naruszania. ​ 
-  * Plagiaty, fałszywe konferencje,​ hochsztaplerzy naukowi czyli o nieuczciwości w nauce. ​ 
-  * Dyskusja. 
- 
-==== - Strona praktyczna ==== 
- 
-  * używanie repozytoriów cytowań: Scopus, Web of Science, DBLP, End Note i inne.` 
-  * portale społecznośćiowe a nauka: LinkedIn, Research Gate 
-  * recenzowanie artykułów,​ wybranych przez uczestników 
-  * prezentacja wybranego przez studenta problemu naukowego. ​ 
-  * napisanie krótkiej publikacji typu state_of_the_art + recenzja 
-  * przygotowanie i prezentacja projektu naukowego typu NCN Opus/FP7 ICT przez członków grupy seminaryjnej. 
-  * przygotowanie recenzji prezentowanych projektów typu NCN Opus/FP7 ICT przez grupy studentów i ich prezentacja. 
-  * praca w systemie Easychair 
-  * praca z systemem LaTeX 
-  * style art. np. Springer LNCS, IEEE, Easychair 
-  * CEUR 
- 
  
pl/dydaktyka/mbn/zajecia.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0