Różnice
Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Both sides previous revision
Poprzednia wersja
|
|
pl:dydaktyka:planning:intro [2016/04/06 08:43] msl [Rozwiązywanie problemu] |
pl:dydaktyka:planning:intro [2016/04/06 08:45] msl [Rozwiązywanie problemu] |
{{ :pl:dydaktyka:planning:blocks_world_state_space.png?300 |Przykładowa przestrzeń stanów w świecie klocków}} | {{ :pl:dydaktyka:planning:blocks_world_state_space.png?300 |Przykładowa przestrzeń stanów w świecie klocków}} |
| |
Podstawową metodą przeszukiwania przestrzeni stanów jest zastosowanie heurystycznych algorytmów, np. [[https://en.wikipedia.org/wiki/A*_search_algorithm|A-star]]. Problemem tego podejścia jest zależność od heurystyki, która musi być [[https://en.wikipedia.org/wiki/Admissible_heuristic|dopuszczalna]] i nie przenosi się łatwo do innych problemów tego typu. Z drugiej strony jednak to właśnie dobrze dobrana heurystyka często sprawia, że problem daje rozwiązać się w rozsądnym czasie. | Podstawową metodą przeszukiwania przestrzeni stanów jest zastosowanie heurystycznych algorytmów, np. [[https://en.wikipedia.org/wiki/A*_search_algorithm|A-star]]. Problemem tego podejścia jest zależność od heurystyki, która musi być [[https://en.wikipedia.org/wiki/Admissible_heuristic|dopuszczalna]] i nie przenosi się łatwo do innych problemów tego typu. Z drugiej strony jednak to właśnie dobrze dobrana heurystyka często sprawia, że problem daje rozwiązać się w rozsądnym czasie (dlatego też aktualnie jest wkładane dużo wysiłku w automatyczne odkrywanie heurystyk). |
| |
== Zadania == | == Zadania == |