To jest stara wersja strony!


Projekt Konceptualny

1. Sformułowanie zadania projektowego

2. Analiza stanu wyjściowego

3. Analiza wymagań użytkownika

Aplikacja będzie posiadać prosty i przede wszystkim przyjazny w obsłudze interfejs użytkownika, zaprojektowany z naciskiem na User Experience, umożliwiający łatwe i szybkie wyszukiwanie tras oraz przystanków autobusowych i tramwajowych. Interfejs będzie uwzględniać rosnącą popularność dostępu do aplikacji internetowych poprzez urządzenia mobilne. Sam proces projektowania interakcji w systemie będzie bazować na koncepcji User Centered Design. Persony wyróżnione w projekcie to Użytkownik, którego celem jest jak najszybsze znalezienie informacji o rozmieszczeniu przystanków komunikacji miejskiej oraz łączących je tras; oraz Administrator, którego zdaniem jest dodawanie bieżących zmian w położeniu lub opisie przystanków i tras jak również akceptacja zmian sugerowanych przez użytkowników. Dodatkowo, administrator ma możliwość importu/eksportu danych do/z systemu w formacie XML. Projekt oraz dołączona dokumentacja ma pozwolić na łatwe rozszerzenie systemu o możliwość prezentacji innych niż przystanki punktów na mapie, np. bankomatów. Wyświetlanie map w systemie oparte jest na API platformy OpenStreetMap, dlatego w celu poprawnego działania wymaga jest przeglądarka internetowa włączoną obsługą JavaScript.

4. Określenie scenariuszy użycia

4.1. Użytkownik

1.1. Wyszukanie przystanku - Użytkownik wprowadza nazwę przystanku lub jej część. - System zwraca listę przystanków na mapie, których nazwa pasuje do zapytania. 1.2. Wyszukanie trasy - Użytkownik wprowadza nr linii oraz kierunek. - System zwraca przebieg trasy danej linii wraz z zaznaczonymi przystankami. 1.3. Edycja danych przystanku - Użytkownik wybiera znaleziony uprzednio (1.1. lub 1.2.) przystanek i wprowadza zmiany dotyczące położenia lub nazwy. - Użytkownik podaje swój adres email oraz potwierdza zmianę.

2. Administrator 2.1 Import danych - Administrator podaje lokalizację pliku z danymi w formacie XML na dysku lokalnym. - System przetwarza dane na format wewnętrzny. - Administrator potwierdza nadpisanie lub dodanie nowych danych. 2.2. Eksport danych - Administrator podaje żądaną nazwę pliku i obszar eksportu. - System przetwarza dane wewnętrzne, tworzy z nich plik w formacie XML i wysyła go do użytkownika. 2.3. Dodanie przystanku - Administrator wybiera na mapie położenie przystanku, wprowadza relewantne informacje i potwierdza dodanie. - System zapisuje przystanek w bazie. 2.4. Edycja danych przystanku - Administrator wybiera przystanek z listy dostępnych przystanków lub zaznacza go na mapie, edytuje jego położenie lub dane dodatkowe oraz potwierdza zmianę. - System zapisuje zmienione informacje. 2.5. Usunięcie przystanku - Administrator wybiera przystanek z listy dostępnych przystanków lub zaznacza go na mapie i potwierdza usunięcie. - System usuwa permanentnie przystanek z bazy. 2.6. Akceptacja sugestii użytkownika - Administrator wybiera z listy wszystkich nowych propozycji, zmiany które chce zaakceptować oraz potwierdza wybór. - System uaktualnia informację o wybranych przystankach i przenosi wszystkie propozycje do archiwum.

5. Identyfikacja funkcji

6. Analiza hierarchi funkcjii

7. Budowa i analiza diagramu przepływu danych

8. Wybór encjii i ich atrybutów

9. Projektowanie relacjii między encjami

10. Projekt diagramów STD

pl/dydaktyka/sbd/2009/projekty/mpk-gis/projekt_konceptualny.1259782917.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:55 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0