Both sides previous revision
Poprzednia wersja
Nowa wersja
|
Poprzednia wersja
|
pl:dydaktyka:sbd:2009:projekty:mpk-gis:raport_koncowy [2010/03/09 11:18] sbd09 |
pl:dydaktyka:sbd:2009:projekty:mpk-gis:raport_koncowy [2019/06/27 15:50] (aktualna) |
Można również odnieść wrażenie, że moduł eksportujący dane z OSM ma pewne niedociągnięcia - eksportując dane dotyczące jakiegoś obszaru może okazać się, że są one niekompletne. W relacjach znajdują się bowiem drogi (ways), ale brak jest informacji o ich przebiegu.\\ | Można również odnieść wrażenie, że moduł eksportujący dane z OSM ma pewne niedociągnięcia - eksportując dane dotyczące jakiegoś obszaru może okazać się, że są one niekompletne. W relacjach znajdują się bowiem drogi (ways), ale brak jest informacji o ich przebiegu.\\ |
Jeśli chodzi o problemy typowo techniczne, to pewne problemy pojawiły się podczas przetwarzania danych zakodowanych poprzez moduł pygresql w Pythonie, w związku z czym wykorzystano psycopg2, który radzi sobie z tym bez problemów (wysyła dane jako "escape strings", poprzedzone prefiksem E). | Jeśli chodzi o problemy typowo techniczne, to pewne problemy pojawiły się podczas przetwarzania danych zakodowanych poprzez moduł pygresql w Pythonie, w związku z czym wykorzystano psycopg2, który radzi sobie z tym bez problemów (wysyła dane jako "escape strings", poprzedzone prefiksem E). |
| |
====-. Wnioski ===== | ====-. Wnioski ===== |
Zrealizowany projekt został zakończony połowicznym sukcesem. Cześć aplikacji oparta o prezencję danych udało się nam zrealizować w 100 %. Użytkownik uzyskał możliwość podglądu danych dotyczących funkcjonowania komunikacji miejskiej w Krakowie. Administrator ma możliwość prostego i intuicyjnego wprowadzania danych przez wizualny edytor. Niestety nie udało się nam do końca zrealizować importu i eksportu danych zawartych w [[www.openstreetmap.org]]. Import przystanków działa bez zarzutu, z kolei część projektu odpowiadająca za import danych związanych z trasami linii tramwajowych i autobusowych działa nie do końca tak jak sobie tego życzyliśmy. Związane jest to z faktem, że relacje wprowadzane przez użytkowników do bazy w serwisie [[www.openstreetmap.org]] są niepełne. Owszem można pobrać trasę linii, ale ta trasa jest nierozróżnialna w sensie czy to jest linia X z A->B czy z B->A. Dokładnie ten problem został opisany w punkcie 6 raportu końcowego. Podsumowując udało się stworzyć aplikację uniwersalną, która jest w stanie pracować w różnych miastach, a nie tylko w Krakowie. Użycie PostGIS pozwoliło w łatwy sposób konstruować zapytania geolokacyjne. | Zrealizowany projekt został zakończony połowicznym sukcesem. Cześć aplikacji oparta o prezencję danych udało się nam zrealizować w 100 %. Użytkownik uzyskał możliwość podglądu danych dotyczących funkcjonowania komunikacji miejskiej w Krakowie. Administrator ma możliwość prostego i intuicyjnego wprowadzania danych przez wizualny edytor. Niestety nie udało się nam do końca zrealizować importu i eksportu danych zawartych w [[www.openstreetmap.org]]. Napotkane problemy zostały szczegółowo opisane w punkcie 6 raportu końcowego. Podsumowując udało się stworzyć aplikację uniwersalną, która jest w stanie pracować w różnych miastach, a nie tylko w Krakowie. Użycie PostGIS pozwoliło w łatwy sposób konstruować zapytania geolokacyjne. Uważamy że należy dalej rozwijać tematyką związaną z komunikacją miejską, dlatego że pozwoli to użytkownikom w łatwy sposób uzyskać informacje o funkcjonowaniu transportu publicznego. |
| |
====-. Rozwój ==== | ====-. Rozwój ==== |
====-. Pliki źródłowe ==== | ====-. Pliki źródłowe ==== |
{{:pl:dydaktyka:sbd:2009:projekty:mpk-gis:bazy_danych.zip}} | {{:pl:dydaktyka:sbd:2009:projekty:mpk-gis:bazy_danych.zip}} |
| {{:pl:dydaktyka:sbd:2009:projekty:mpk-gis:import.tar.gz|}} |
| |
====-. Żrodło ==== | ====-. Żrodło ==== |