Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:dydaktyka:sbd:2012:projekty:sieci:start:konceptualny [2012/11/27 20:26]
sbd12
pl:dydaktyka:sbd:2012:projekty:sieci:start:konceptualny [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 59: Linia 59:
     * stworzenie szaf (w pokojach)     * stworzenie szaf (w pokojach)
     * stworzenie paneli krosowniczych w szafach     * stworzenie paneli krosowniczych w szafach
-    * określenie położenia gniazdek (w pokojach lub szafach) poprzez stworzenie nowych obiektów+    * określenie położenia gniazdek (w pokojach lub szafach) poprzez stworzenie nowych ​obiektów lub serii obiektów
   - Dodanie elementów aktywnych   - Dodanie elementów aktywnych
     * dodanie switchy w szafach. Podpinanie poprzez kliknięcie w menu switcha na „dodaj port” oraz wybraniu z listy gniazdka z którym może być port połączony     * dodanie switchy w szafach. Podpinanie poprzez kliknięcie w menu switcha na „dodaj port” oraz wybraniu z listy gniazdka z którym może być port połączony
Linia 68: Linia 68:
  
 ==== Scenariusz 2 - modyfikacja istniejącej sieci ==== ==== Scenariusz 2 - modyfikacja istniejącej sieci ====
 +
 +Konieczność rozbudowy sieci na kolejne piętra. Administrator musi dodać nowe urządzenia na nowym piętrze, a następnie zreknofigurować sieć. Konieczne będzie przeadresowanie urządzeń oraz stworzenie dodatkowych sieci VLAN łączących pokoje między piętrami. Dodawanie nowych urządzeń oraz urządzeń następuje tak samo jak podczas tworzenia nowej sieci, czyli dodając urządzenie oraz  łącząc je z reszta sieci wybierając inne urządzenia z listy. W przypadku przeadresowania,​ konieczne będzie znalezienie elementu oraz jego edycja.
  
 ==== Scenariusz 3 - eksport informacji o sieci do pliku DOT ==== ==== Scenariusz 3 - eksport informacji o sieci do pliku DOT ====
 +
 +Należy przeprowadzić szczegółową inwentaryzację sprzętu. Konieczne jest więc uzyskanie informacji o wszystkich urządzeniach,​ np. w jakich pomieszczeniach się znajdują.
  
 ====== 5. Identyfikacja funkcji ====== ====== 5. Identyfikacja funkcji ======
Linia 88: Linia 92:
 ====== 8. Wybór encji i ich atrybutów ====== ====== 8. Wybór encji i ich atrybutów ======
  
-{{:​pl:​dydaktyka:​sbd:​2012:​projekty:​sieci:​start:​diagram_v04m_1_.png|}}+{{:​pl:​dydaktyka:​sbd:​2012:​projekty:​sieci:​start:​diagram_v06h.png|}}
  
 ====== 9. ERD - diagram relacji między encjami ====== ====== 9. ERD - diagram relacji między encjami ======
Linia 96: Linia 100:
 ====== 10. Projekt diagramów STD ====== ====== 10. Projekt diagramów STD ======
  
-{{:​pl:​dydaktyka:​sbd:​2012:​projekty:​sieci:​start:​stany.png|}}+1) Diagram stanów podczas tworzenia sieci: 
 + 
 +{{:​pl:​dydaktyka:​sbd:​2012:​projekty:​sieci:​start:​przejsciastanowtworzeniev02.png|}} 
 + 
 +2) Diagram stanów podczas konfiguracji:​ 
 + 
 +{{:​pl:​dydaktyka:​sbd:​2012:​projekty:​sieci:​start:​przejsciastanowkonfiguracjav02.png|}} 
 + 
 +3) Diagram stanów opisujący edycje: 
 + 
 +{{:​pl:​dydaktyka:​sbd:​2012:​projekty:​sieci:​start:​przejsciastanowedycjav02.png|}} 
 + 
pl/dydaktyka/sbd/2012/projekty/sieci/start/konceptualny.1354044380.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:55 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0