Both sides previous revision
Poprzednia wersja
Nowa wersja
|
Poprzednia wersja
|
pl:dydaktyka:sbd:2012:tematy_projektow [2012/10/22 21:15] sebi |
pl:dydaktyka:sbd:2012:tematy_projektow [2019/06/27 15:50] (aktualna) |
| |
Celem projektu jest stworzenie systemu webowego pozwalającego na prowadzenie inwentarza sprzętu przechowywanego w magazynie, wraz z przypisaniem do szafek oraz pudełek. System powinien wykorzystywać kody kreskowe przy operacjach takich jak wprowadzanie artykułów do magazynu, wyprowadzanie artykułów z magazynu, inwentaryzacja (całościowa, "spis z natury") oraz reinwentaryzacja pudełek (ponowne przypisanie pozycji do pudełek) i szafek (ponowne przypisanie pudełek do szafek). Dla elementów nie posiadających kodów kreskowych, aplikacja powinna pozwolić na ich generowanie (zob. [[http://www.gnu.org/software/barcode|GNU Barcode]]) i drukowanie na arkuszach naklejek adresowych o konfigurowalnej geometrii (zachowując informację o ostatniej wykorzystanej naklejce z danego arkusza). | Celem projektu jest stworzenie systemu webowego pozwalającego na prowadzenie inwentarza sprzętu przechowywanego w magazynie, wraz z przypisaniem do szafek oraz pudełek. System powinien wykorzystywać kody kreskowe przy operacjach takich jak wprowadzanie artykułów do magazynu, wyprowadzanie artykułów z magazynu, inwentaryzacja (całościowa, "spis z natury") oraz reinwentaryzacja pudełek (ponowne przypisanie pozycji do pudełek) i szafek (ponowne przypisanie pudełek do szafek). Dla elementów nie posiadających kodów kreskowych, aplikacja powinna pozwolić na ich generowanie (zob. [[http://www.gnu.org/software/barcode|GNU Barcode]]) i drukowanie na arkuszach naklejek adresowych o konfigurowalnej geometrii (zachowując informację o ostatniej wykorzystanej naklejce z danego arkusza). |
| |
| |
| ===== NOWY: System rezerwacji okienek czasowych ===== |
| |
| Celem projektu jest stworzenie aplikacji webowej udostępniającej funkcjonalność rezerwowania okienek czasowych (podobną do [[http://support.google.com/calendar/bin/answer.py?hl=en&answer=190998|appointment slots]] w Google Calendar). Jednym z zastosowań jest rezerwowanie przez //studentów// okienek czasowych w godzinach konsultacji //prowadzących//. Założenia: |
| * z technicznego punktu widzenia, system jest klientem CalDAV mającym konto na wskazanym serwerze, |
| * osoby udostępniające możliwe do umówienia terminy ("prowadzący" - użytkownicy posiadający konta w systemie) również posiadają konta na ww. serwerze kalendarzowym, |
| * "prowadzący" uwierzytelniani przy pomocy podanego serwera IMAP, |
| * "prowdzący" definiują w systemie dostępne okienka (np. czwartki 13:00-14:30, okienka 15-minutowe), |
| * dwa tryby działania z perspektywy "studentów" (do ustalenia): |
| * zarezerwować termin może każda osoba posiadająca adres e-mail (nie posiada konta w systemie), |
| * osoby rezerwujące terminy ("studenci") są uwierzytelniani przy pomocy podanego serwera IMAP, konto "studenta" tworzone jest automatycznie przy pierwszym skorzystaniu z systemu. |
| Osoba chętna na zarezerwowanie okienka wybiera wolny slot i podaje swoje dane (imię, nazwisko, email). System wysyła zaproszenie CalDAV do właściciela slotu i oznacza slot jako wstępnie zarezerwowany. Właściciel kalendarza otrzymuje zaproszenie i może je przyjąć (accept), co powoduje oznaczenie w systemie terminu jako ostatecznie zarezerwowanego lub odrzucić (deny), co spowoduje zwolnienie terminu dla kogoś innego. Do osoby rezerwującej wysyłany jest najpierw e-mail z potwierdzeniem wysłania żądania rezerwacji (z linkiem do ewentualnego anulowania rezerwacji), a następnie drugie potwierdzenie po zatwierdzeniu rezerwacji przez własciciela slotu. |