Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:prolog:prolog_lab:listy1 [2014/03/18 08:16]
msl [Listy różnicowe] Do przećwiczenia
pl:prolog:prolog_lab:listy1 [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 69: Linia 69:
 <code prolog> <code prolog>
 ?- porownaj([a,​b,​c,​d]). ?- porownaj([a,​b,​c,​d]).
-No+false
 ?- porownaj([a,​b,​c,​c]). ?- porownaj([a,​b,​c,​c]).
-Yes+true
 </​code>​ </​code>​
  
Linia 78: Linia 78:
 ?- zamien([a,​b,​c,​d],​X). ?- zamien([a,​b,​c,​d],​X).
 X=[a,b,d,c] X=[a,b,d,c]
-Yes+true
 </​code>​ </​code>​
  
Linia 399: Linia 399:
  
 ===== Dla Zainteresowanych ===== ===== Dla Zainteresowanych =====
 +
 +==== Minecraft ====
 +Zastanówmy się nad próbą implementacji prostej gry typu [[http://​pl.wikipedia.org/​wiki/​Minecraft|Minecraft]]. Kluczowym elementem gry jest silnik wokselowy, który odpowiada za renderowania ogromnego świata przy użyciu prostych klocków zwanych [[http://​pl.wikipedia.org/​wiki/​Woksel|wokselami]]. Zaczniemy od rysowania przykładowego woksela. Proszę uruchomić program {{:​pl:​prolog:​prolog_lab:​cuboid.pl|}} (wymagane XPCE) i przeanalizować jego działanie.
 +
 +<code prolog>
 +?- cuboid(2,​2,​2).
 +</​code>​
 +
 +Następnie proszę zapoznać się z kodem odpowiadającym za animację {{:​pl:​prolog:​prolog_lab:​animation.pl|}}:​
 +
 +<code prolog>
 +?- sm.
 +</​code>​
 +
 +Zadania:
 +  - Przerobić predykat ''​cuboid''​ tak, żeby można było sprecyzować jego pozycję w przestrzeni
 +  - Napisać predykat ''​cuboids'',​ który przyjmuje listę współrzędnych i rysuje w nich sześciany o zadanej długości boku
 +  - Przy pomocy predykatu ''​cuboids''​ należy zamodelować [[http://​i.ytimg.com/​vi/​u1bX8kEy0pg/​maxresdefault.jpg?​|złożony obiekt ze świata Minecraft]]
 +  - Bazując na kodzie z ''​animation.pl''​ należy wprawić krowę w ruch sinusoidalny,​ imitujący [[https://​www.youtube.com/​watch?​v=QH2-TGUlwu4|kota z filmu]]
 +  - [Dla odważnych] dodać do animacji [[https://​archive.org/​details/​nyannyannyan|dźwięk]] podobny do tego z [[https://​www.youtube.com/​watch?​v=QH2-TGUlwu4|filmu]]
 +
 +Pytania:
 +  - Czy rozsądne jest rysowanie wszystkich klocków? Jak wykryć, które klocki są widoczne z perspektywy gracza? Pomocny może okazać się [[http://​et1337.com/​2015/​02/​18/​the-poor-mans-voxel-engine/#​|link]]
 +  - Czy możliwe jest zrobienie w podobny sposób imitacji poniższego [[http://​goo.gl/​YroZm|filmu]]?​
 +
  
 ==== Efektywność odwracania list ==== ==== Efektywność odwracania list ====
pl/prolog/prolog_lab/listy1.1395127015.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:59 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0