Ćwiczenie 4: Pojemniki - lista
Ćwiczenie to jest częścią większego zadania, które będzie polegać na zaprojektowaniu szablonów kilku rodzajów klas pojemnikowych z wykorzystaniem mechanizmu dziedziczenia oraz iteratora dla tych klas.
Ćwiczenie 4. polegać będzie na zaprojektowaniu szablonu pojemnika typu lista.
Po co
Doskonalenie umiejętności definiowania szablonów.
Utrwalenie umiejętności posługiwania się mechanizmami dziedziczenia, polimorfizmu.
Zapoznanie się z podstawowymi strukturami danych.
Oddawanie ćwiczenia
Przebieg ćwiczenia
Ćwiczenie polega na napisaniu dwóch klas:
Obie klasy powinny
dziedziczyć klasę abstrakcyjną opisaną w
ćwiczeniu 3 w sposób
publiczny.
Klasy powinny obsługiwać wszystkie opisane tam metody.
Nie ma przymusu tworzenia metod czy też klas specjalizowanych.
Program powinien mieć budowę modułową.
Nie dublujemy kodu, tzn. nie piszemy dwa i więcej razy kodu, który wykonuje podobne zadania - ta kwestia będzie ważnym kryterium oceny.
Do realizacji ćwiczenia nie można wykorzystywać już gotowych rozwiązań (STL, Qt, tip).
Zaistniałe nieprawidłowe sytuacje powinny zostać obsłużone poprzez wyrzucenie wyjątku przy pomocy klasy
aghException
.