Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
Nowa wersja Both sides next revision
pl:dydaktyka:mgr:proposals:2019 [2018/08/01 13:11]
kkutt [KKT]
pl:dydaktyka:mgr:proposals:2019 [2018/08/13 10:28]
kkutt [KKT]
Linia 14: Linia 14:
     * Rozwiązanie ma działać tak, że nie będzie potrzeby nic dodatkowego instalować na serwerze (można założyć, że na serwerze jest Java). Mile widziane rozwiązanie a'la SQLite dla RDF (do sprawdzenia np. [[https://​github.com/​mro/​librdf.sqlite]])     * Rozwiązanie ma działać tak, że nie będzie potrzeby nic dodatkowego instalować na serwerze (można założyć, że na serwerze jest Java). Mile widziane rozwiązanie a'la SQLite dla RDF (do sprawdzenia np. [[https://​github.com/​mro/​librdf.sqlite]])
     * Dodatkowy pomysł: Tak naprawdę wtedy w ten sam sposób w sąsiedniej bazie można by trzymać PROV i go sprawniej przetwarzać (np. do grywalizacji)     * Dodatkowy pomysł: Tak naprawdę wtedy w ten sam sposób w sąsiedniej bazie można by trzymać PROV i go sprawniej przetwarzać (np. do grywalizacji)
-  * [[..:​eng2019:​wikiui1:​start|Natalia Materek]], [[..:​eng2019:​wikiui2:​start|Izabela Adamska]] **Adaptacja interfejsu użytkownika na podstawie wykonywanych przez niego działań** +  * <del>[[..:​eng2019:​wikiui1:​start|Natalia Materek]], [[..:​eng2019:​wikiui2:​start|Izabela Adamska]] **Adaptacja interfejsu użytkownika na podstawie wykonywanych przez niego działań**</​del>​ 
-    * Został stworzony plugin [[http://​loki.ia.agh.edu.pl/​wiki/​docs:​prov|rozszerzonego changeloga]] dla Loki -- zapisuje on bardzo dużo informacji o przebiegu procesu tworzenia bazy wiedzy w wiki w notacji RDF (dzięki czemu tę metawiedzę da się łatwo przetwarzać). W szczególności na podstawie logów możemy podzielić użytkowników na klika grup, np. na //Adders// (tych, którzy dodają dużo nowych danych do wiki) i //​Synthesizers//​ (tych, którzy integrują istniejące dane, robią linki, dodają adnotacje, dbają o spójność wiedzy) +    * <del>Został stworzony plugin [[http://​loki.ia.agh.edu.pl/​wiki/​docs:​prov|rozszerzonego changeloga]] dla Loki -- zapisuje on bardzo dużo informacji o przebiegu procesu tworzenia bazy wiedzy w wiki w notacji RDF (dzięki czemu tę metawiedzę da się łatwo przetwarzać). W szczególności na podstawie logów możemy podzielić użytkowników na klika grup, np. na //Adders// (tych, którzy dodają dużo nowych danych do wiki) i //​Synthesizers//​ (tych, którzy integrują istniejące dane, robią linki, dodają adnotacje, dbają o spójność wiedzy)</​del>​ 
-    * W ramach pracy należy rozważyć sposoby dostosowywania interfejsu użytkownika w zależności od przynależności do grupy, czyli np. dla //​Synthesizers//​ stworzymy boczny panel, gdzie będą mogli łatwo przeszukiwać wiki pod kątem słów kluczowych ("Te strony zawierają podobne informacje i mogą cię zainteresować"​) +    * <del>W ramach pracy należy rozważyć sposoby dostosowywania interfejsu użytkownika w zależności od przynależności do grupy, czyli np. dla //​Synthesizers//​ stworzymy boczny panel, gdzie będą mogli łatwo przeszukiwać wiki pod kątem słów kluczowych ("Te strony zawierają podobne informacje i mogą cię zainteresować"​)</​del>​ 
-  * [[..:​eng2019:​gameloki:​start|Maciej Prażuch]] **Grywalizacja w Loki** +  * <del>[[..:​eng2019:​gameloki:​start|Maciej Prażuch]] **Grywalizacja w Loki**</​del>​ 
-    * Praca polegająca na wprowadzeniu grywalizacji (gamification;​ elementy mechaniki gier przeniesione do czegoś co nie jest grą) do systemu wiki. Proponowane są: lista TOP 10, odznaki (badges), natural tests (otworzę ci losową stronę - oceń czy jest w porządku) czy bounty system (potrzebuję aby ktoś poprawił stronę o Sieciach Bayesowskich,​ bo nie znam się na temacie -- przyznam 100 punktów osobie, która to zrobi)+    * <del>Praca polegająca na wprowadzeniu grywalizacji (gamification;​ elementy mechaniki gier przeniesione do czegoś co nie jest grą) do systemu wiki. Proponowane są: lista TOP 10, odznaki (badges), natural tests (otworzę ci losową stronę - oceń czy jest w porządku) czy bounty system (potrzebuję aby ktoś poprawił stronę o Sieciach Bayesowskich,​ bo nie znam się na temacie -- przyznam 100 punktów osobie, która to zrobi)</​del>​
  
 Tematy związane z Affective Computing: Tematy związane z Affective Computing:
   * [[..:​eng2019:​temat:​start|Wolny]] **Rozpoznawanie emocji z wykorzystaniem Emotiv EPOC+**   * [[..:​eng2019:​temat:​start|Wolny]] **Rozpoznawanie emocji z wykorzystaniem Emotiv EPOC+**
     * Hełm Emotiv EPOC+ to mobilny sprzęt do zbierania danych EEG (aktywność mózgu). Pracę można rozpocząć od replikacji rozwiązania z [[https://​www.researchgate.net/​publication/​262288467_Detecting_Emotion_from_EEG_Signals_Using_the_Emotive_Epoc_Device|artykułu]])     * Hełm Emotiv EPOC+ to mobilny sprzęt do zbierania danych EEG (aktywność mózgu). Pracę można rozpocząć od replikacji rozwiązania z [[https://​www.researchgate.net/​publication/​262288467_Detecting_Emotion_from_EEG_Signals_Using_the_Emotive_Epoc_Device|artykułu]])
-  * [[..:​eng2019:​temat:​start|Wolny]] **Projekt i implementacja systemu predykcji emocji na podstawie różnych modalności** +  * [[..:​eng2019:​data2018analysis:​start|Agnieszka Barszcz]], [[..:​eng2019:​temat:​start|Wolny]] **Analiza danych z eksperymentu przeprowadzonego na wiosnę 2018 na AGH**
-    * Emocje możemy przewidywać na podstawie danych z opasek (HR i GSR), ale też na podstawie wyrazu twarzy. W ramach pracy chcemy przygotować model, który dokona fuzji na przykład tych dwóch modalności +
-    * Dla tej pracy wymagania do architektury zostaną wypracowane w dyskusji z prof. Nalepą i dr. Bobkiem +
-  * [[..:​eng2019:​temat:​start|Agnieszka Barszcz]], [[..:​eng2019:​temat:​start|Wolny]] **Analiza danych z eksperymentu przeprowadzonego na wiosnę 2018 na AGH**+
     * Dane zebrano w ramach eksperymentu na Podstawach Sztucznej Inteligencji w marcu 2018     * Dane zebrano w ramach eksperymentu na Podstawach Sztucznej Inteligencji w marcu 2018
     * Analiza statystyczna,​ przygotowanie modeli uczenia maszynowego     * Analiza statystyczna,​ przygotowanie modeli uczenia maszynowego
Linia 34: Linia 31:
   * [[..:​eng2019:​emovoice:​start|Marcin Jakubowski]],​ [[..:​eng2019:​temat:​start|Wolny]] **Analiza charakterystyk głosu @Android pod kątem wykrywania emocji**   * [[..:​eng2019:​emovoice:​start|Marcin Jakubowski]],​ [[..:​eng2019:​temat:​start|Wolny]] **Analiza charakterystyk głosu @Android pod kątem wykrywania emocji**
     * Przeglądowe porównania różnych systemów predykcji emocji wskazują, że najlepiej rokującą modalnością do przewidywania emocji w czasie rzeczywistym mogą być charakterystyki głosu. W ramach pracy należy przygotować system, który będzie wyciągał różne charakterystki głosu i na podstawie zbudowanego w ramach pracy modelu będzie przewidywał zmiany emocji użytkownika.     * Przeglądowe porównania różnych systemów predykcji emocji wskazują, że najlepiej rokującą modalnością do przewidywania emocji w czasie rzeczywistym mogą być charakterystyki głosu. W ramach pracy należy przygotować system, który będzie wyciągał różne charakterystki głosu i na podstawie zbudowanego w ramach pracy modelu będzie przewidywał zmiany emocji użytkownika.
-  * [[..:​eng2019:​mobilequest:​start|Paweł Dzień]] **Opracowanie/​Analiza elektronicznych (telefon, tablet) kwestionariuszy w eksperymentach afektywnych** +  * <del>[[..:​eng2019:​mobilequest:​start|Paweł Dzień]] **Opracowanie/​Analiza elektronicznych (telefon, tablet) kwestionariuszy w eksperymentach afektywnych**</​del>​ 
-    * Aktualnie eksperymenty afektywne przeprowadzane są przed komputerem, z wykorzystaniem myszy i klawiatury. W ramach projektu chcielibyśmy przygotować zbiór widgetów realizujących podstawowe funkcjonalności potrzebne w eksperymentach oraz stworzyć pilotażową próbę przeniesienia wybranych eksperymentów (np. procedury wykorzystanej w badaniach na PSI w marcu 2018) na urządzenie mobilne z Androidem +    * <del>Aktualnie eksperymenty afektywne przeprowadzane są przed komputerem, z wykorzystaniem myszy i klawiatury. W ramach projektu chcielibyśmy przygotować zbiór widgetów realizujących podstawowe funkcjonalności potrzebne w eksperymentach oraz stworzyć pilotażową próbę przeniesienia wybranych eksperymentów (np. procedury wykorzystanej w badaniach na PSI w marcu 2018) na urządzenie mobilne z Androidem</​del>​ 
-    * W badaniach eksperymentalnych bardzo ważne jest dobre zarządzanie losowaniem bodźców oraz w szczególności bardzo dokładne mierzenie czasu, dlatego preferowane są rozwiązania,​ które wykorzystują gotowe biblioteki do przeprowadzania eksperymentów psychologicznych (ponieważ ktoś już w nich zadbał o te kwestie). Wstępny przegląd takich narzędzi zostanie udostępniony zainteresowanej osobie.+    * <del>W badaniach eksperymentalnych bardzo ważne jest dobre zarządzanie losowaniem bodźców oraz w szczególności bardzo dokładne mierzenie czasu, dlatego preferowane są rozwiązania,​ które wykorzystują gotowe biblioteki do przeprowadzania eksperymentów psychologicznych (ponieważ ktoś już w nich zadbał o te kwestie). Wstępny przegląd takich narzędzi zostanie udostępniony zainteresowanej osobie.</​del>​
  
  
Linia 44: Linia 41:
  
 ==== Prace inżynierskie ==== ==== Prace inżynierskie ====
-  * Pisanie botów na slacku, w szczegolnosci botow reaktywnych i afektywnych  +  * [[..:​eng2019:​temat:​start|Wolny]] ​Pisanie botów na slacku, w szczegolnosci botow reaktywnych i afektywnych  
-  * [[..:​eng2019:​temat:​start|Wolny]] ​//Temat//+  * [[..:​eng2019:​temat:​start|Wolny]] ​BandReader
  
  
pl/dydaktyka/mgr/proposals/2019.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0