Both sides previous revision
Poprzednia wersja
Nowa wersja
|
Poprzednia wersja
Nowa wersja
Both sides next revision
|
pl:dydaktyka:mgr:proposals:2019 [2018/08/01 13:11] kkutt [KKT] |
pl:dydaktyka:mgr:proposals:2019 [2018/08/13 11:06] pjm |
* Rozwiązanie ma działać tak, że nie będzie potrzeby nic dodatkowego instalować na serwerze (można założyć, że na serwerze jest Java). Mile widziane rozwiązanie a'la SQLite dla RDF (do sprawdzenia np. [[https://github.com/mro/librdf.sqlite]]) | * Rozwiązanie ma działać tak, że nie będzie potrzeby nic dodatkowego instalować na serwerze (można założyć, że na serwerze jest Java). Mile widziane rozwiązanie a'la SQLite dla RDF (do sprawdzenia np. [[https://github.com/mro/librdf.sqlite]]) |
* Dodatkowy pomysł: Tak naprawdę wtedy w ten sam sposób w sąsiedniej bazie można by trzymać PROV i go sprawniej przetwarzać (np. do grywalizacji) | * Dodatkowy pomysł: Tak naprawdę wtedy w ten sam sposób w sąsiedniej bazie można by trzymać PROV i go sprawniej przetwarzać (np. do grywalizacji) |
* [[..:eng2019:wikiui1:start|Natalia Materek]], [[..:eng2019:wikiui2:start|Izabela Adamska]] **Adaptacja interfejsu użytkownika na podstawie wykonywanych przez niego działań** | * <del>[[..:eng2019:wikiui1:start|Natalia Materek]], [[..:eng2019:wikiui2:start|Izabela Adamska]] **Adaptacja interfejsu użytkownika na podstawie wykonywanych przez niego działań**</del> |
* Został stworzony plugin [[http://loki.ia.agh.edu.pl/wiki/docs:prov|rozszerzonego changeloga]] dla Loki -- zapisuje on bardzo dużo informacji o przebiegu procesu tworzenia bazy wiedzy w wiki w notacji RDF (dzięki czemu tę metawiedzę da się łatwo przetwarzać). W szczególności na podstawie logów możemy podzielić użytkowników na klika grup, np. na //Adders// (tych, którzy dodają dużo nowych danych do wiki) i //Synthesizers// (tych, którzy integrują istniejące dane, robią linki, dodają adnotacje, dbają o spójność wiedzy) | * <del>Został stworzony plugin [[http://loki.ia.agh.edu.pl/wiki/docs:prov|rozszerzonego changeloga]] dla Loki -- zapisuje on bardzo dużo informacji o przebiegu procesu tworzenia bazy wiedzy w wiki w notacji RDF (dzięki czemu tę metawiedzę da się łatwo przetwarzać). W szczególności na podstawie logów możemy podzielić użytkowników na klika grup, np. na //Adders// (tych, którzy dodają dużo nowych danych do wiki) i //Synthesizers// (tych, którzy integrują istniejące dane, robią linki, dodają adnotacje, dbają o spójność wiedzy)</del> |
* W ramach pracy należy rozważyć sposoby dostosowywania interfejsu użytkownika w zależności od przynależności do grupy, czyli np. dla //Synthesizers// stworzymy boczny panel, gdzie będą mogli łatwo przeszukiwać wiki pod kątem słów kluczowych ("Te strony zawierają podobne informacje i mogą cię zainteresować") | * <del>W ramach pracy należy rozważyć sposoby dostosowywania interfejsu użytkownika w zależności od przynależności do grupy, czyli np. dla //Synthesizers// stworzymy boczny panel, gdzie będą mogli łatwo przeszukiwać wiki pod kątem słów kluczowych ("Te strony zawierają podobne informacje i mogą cię zainteresować")</del> |
* [[..:eng2019:gameloki:start|Maciej Prażuch]] **Grywalizacja w Loki** | * <del>[[..:eng2019:gameloki:start|Maciej Prażuch]] **Grywalizacja w Loki**</del> |
* Praca polegająca na wprowadzeniu grywalizacji (gamification; elementy mechaniki gier przeniesione do czegoś co nie jest grą) do systemu wiki. Proponowane są: lista TOP 10, odznaki (badges), natural tests (otworzę ci losową stronę - oceń czy jest w porządku) czy bounty system (potrzebuję aby ktoś poprawił stronę o Sieciach Bayesowskich, bo nie znam się na temacie -- przyznam 100 punktów osobie, która to zrobi) | * <del>Praca polegająca na wprowadzeniu grywalizacji (gamification; elementy mechaniki gier przeniesione do czegoś co nie jest grą) do systemu wiki. Proponowane są: lista TOP 10, odznaki (badges), natural tests (otworzę ci losową stronę - oceń czy jest w porządku) czy bounty system (potrzebuję aby ktoś poprawił stronę o Sieciach Bayesowskich, bo nie znam się na temacie -- przyznam 100 punktów osobie, która to zrobi)</del> |
| |
Tematy związane z Affective Computing: | Tematy związane z Affective Computing: |
* [[..:eng2019:temat:start|Wolny]] **Rozpoznawanie emocji z wykorzystaniem Emotiv EPOC+** | * [[..:eng2019:temat:start|Wolny]] **Rozpoznawanie emocji z wykorzystaniem Emotiv EPOC+** |
* Hełm Emotiv EPOC+ to mobilny sprzęt do zbierania danych EEG (aktywność mózgu). Pracę można rozpocząć od replikacji rozwiązania z [[https://www.researchgate.net/publication/262288467_Detecting_Emotion_from_EEG_Signals_Using_the_Emotive_Epoc_Device|artykułu]]) | * Hełm Emotiv EPOC+ to mobilny sprzęt do zbierania danych EEG (aktywność mózgu). Pracę można rozpocząć od replikacji rozwiązania z [[https://www.researchgate.net/publication/262288467_Detecting_Emotion_from_EEG_Signals_Using_the_Emotive_Epoc_Device|artykułu]]) |
* [[..:eng2019:temat:start|Wolny]] **Projekt i implementacja systemu predykcji emocji na podstawie różnych modalności** | * [[..:eng2019:data2018analysis:start|Agnieszka Barszcz]], [[..:eng2019:temat:start|Wolny]] **Analiza danych z eksperymentu przeprowadzonego na wiosnę 2018 na AGH** |
* Emocje możemy przewidywać na podstawie danych z opasek (HR i GSR), ale też na podstawie wyrazu twarzy. W ramach pracy chcemy przygotować model, który dokona fuzji na przykład tych dwóch modalności | |
* Dla tej pracy wymagania do architektury zostaną wypracowane w dyskusji z prof. Nalepą i dr. Bobkiem | |
* [[..:eng2019:temat:start|Agnieszka Barszcz]], [[..:eng2019:temat:start|Wolny]] **Analiza danych z eksperymentu przeprowadzonego na wiosnę 2018 na AGH** | |
* Dane zebrano w ramach eksperymentu na Podstawach Sztucznej Inteligencji w marcu 2018 | * Dane zebrano w ramach eksperymentu na Podstawach Sztucznej Inteligencji w marcu 2018 |
* Analiza statystyczna, przygotowanie modeli uczenia maszynowego | * Analiza statystyczna, przygotowanie modeli uczenia maszynowego |
* [[..:eng2019:emovoice:start|Marcin Jakubowski]], [[..:eng2019:temat:start|Wolny]] **Analiza charakterystyk głosu @Android pod kątem wykrywania emocji** | * [[..:eng2019:emovoice:start|Marcin Jakubowski]], [[..:eng2019:temat:start|Wolny]] **Analiza charakterystyk głosu @Android pod kątem wykrywania emocji** |
* Przeglądowe porównania różnych systemów predykcji emocji wskazują, że najlepiej rokującą modalnością do przewidywania emocji w czasie rzeczywistym mogą być charakterystyki głosu. W ramach pracy należy przygotować system, który będzie wyciągał różne charakterystki głosu i na podstawie zbudowanego w ramach pracy modelu będzie przewidywał zmiany emocji użytkownika. | * Przeglądowe porównania różnych systemów predykcji emocji wskazują, że najlepiej rokującą modalnością do przewidywania emocji w czasie rzeczywistym mogą być charakterystyki głosu. W ramach pracy należy przygotować system, który będzie wyciągał różne charakterystki głosu i na podstawie zbudowanego w ramach pracy modelu będzie przewidywał zmiany emocji użytkownika. |
* [[..:eng2019:mobilequest:start|Paweł Dzień]] **Opracowanie/Analiza elektronicznych (telefon, tablet) kwestionariuszy w eksperymentach afektywnych** | * <del>[[..:eng2019:mobilequest:start|Paweł Dzień]] **Opracowanie/Analiza elektronicznych (telefon, tablet) kwestionariuszy w eksperymentach afektywnych**</del> |
* Aktualnie eksperymenty afektywne przeprowadzane są przed komputerem, z wykorzystaniem myszy i klawiatury. W ramach projektu chcielibyśmy przygotować zbiór widgetów realizujących podstawowe funkcjonalności potrzebne w eksperymentach oraz stworzyć pilotażową próbę przeniesienia wybranych eksperymentów (np. procedury wykorzystanej w badaniach na PSI w marcu 2018) na urządzenie mobilne z Androidem | * <del>Aktualnie eksperymenty afektywne przeprowadzane są przed komputerem, z wykorzystaniem myszy i klawiatury. W ramach projektu chcielibyśmy przygotować zbiór widgetów realizujących podstawowe funkcjonalności potrzebne w eksperymentach oraz stworzyć pilotażową próbę przeniesienia wybranych eksperymentów (np. procedury wykorzystanej w badaniach na PSI w marcu 2018) na urządzenie mobilne z Androidem</del> |
* W badaniach eksperymentalnych bardzo ważne jest dobre zarządzanie losowaniem bodźców oraz w szczególności bardzo dokładne mierzenie czasu, dlatego preferowane są rozwiązania, które wykorzystują gotowe biblioteki do przeprowadzania eksperymentów psychologicznych (ponieważ ktoś już w nich zadbał o te kwestie). Wstępny przegląd takich narzędzi zostanie udostępniony zainteresowanej osobie. | * <del>W badaniach eksperymentalnych bardzo ważne jest dobre zarządzanie losowaniem bodźców oraz w szczególności bardzo dokładne mierzenie czasu, dlatego preferowane są rozwiązania, które wykorzystują gotowe biblioteki do przeprowadzania eksperymentów psychologicznych (ponieważ ktoś już w nich zadbał o te kwestie). Wstępny przegląd takich narzędzi zostanie udostępniony zainteresowanej osobie.</del> |
| |
| |
==== Prace magisterskie ==== | ==== Prace magisterskie ==== |
* [[..:mgr2019:temat:start|Wolny]] //Temat// | * [[..:mgr2019:temat:start|Wolny]] //Temat// |
| |
| * opracowanie klasyfikatorów emocji na podstawie danych z 2017/8, binarne, wieloklasowe |
| |
| * N. Kuczma: android, affective faces + aware + multimodalne |
| |
| * K. Osuch: affective loop, interakcja/kontrolery w grach |
| |
| * :!: AWARE a niestabilnosc API |
| |
| * social signal processing do detekcji emocji gracza: kamera/sylwetka, interakcja-pad/myszka |
| |
==== Prace inżynierskie ==== | ==== Prace inżynierskie ==== |
* Pisanie botów na slacku, w szczegolnosci botow reaktywnych i afektywnych | * [[..:eng2019:temat:start|Wolny]] Pisanie botów na slacku, w szczegolnosci botow reaktywnych i afektywnych |
* [[..:eng2019:temat:start|Wolny]] //Temat// | * [[..:eng2019:temat:start|Wolny]] BandReader + bitaliono |
| * callabcki do hearta na android gui |
| |
| * wzorce growe - digitalizacja |
| |
| * modele emocji NPC, emoBDI - demo i porownanie |
| |
| * probablictic logic programming, usecase pod katem etyki, gier |
| |
| * ANT+ i bitalino :!: sprawdzic eng z schotche |
| |
| * bandreader + AWARE!!! |
| |
| * cheststraps (WBinek/August) - HR |
| |
| * multiopaska samsunga :?: |
| |
| * nevermind + 2, gra od PJM - testy |
| |
| * bitalino + unreal? |
| |
===== SBK ===== | ===== SBK ===== |