1. Sformułowanie zadania projektowego

Celem projektu jest stworzenie systemu webowego pozwalającego na prowadzenie inwentarza sprzętu przechowywanego w magazynie, wraz z przypisywaniem go do szafek oraz pudełek. System będzie wykorzystywać indywidualne kody kreskowe przy operacjach takich jak wprowadzanie artykułów do magazynu, wyprowadzanie artykułów z magazynu, inwentaryzacja (całościowa, „spis z natury”) oraz reinwentaryzacja pudełek (ponowne przypisanie pozycji do pudełek) i szafek (ponowne przypisanie pudełek do szafek). Aplikacja będzie umożliwiała generowanie kodów kreskowych dla elementów ich nieposiadających oraz drukowanie wygenerowanych kodów na arkuszach naklejek o konfigurowalnej geometrii (zachowując informację o ostatniej wykorzystanej naklejce z danego arkusza).

2. Analiza stanu wyjściowego

W chwili obecnej, znaczna część dostępnych na rynku rozwiązań wspomagających inwentaryzację, nie wykorzystuje czytników kodów kreskowych, wymuszając na użytkowniku mozolne przepisywanie informacji o produkcie. Dodatkowo, większość istniejących aplikacji wymaga od użytkownika kategoryzacji posiadanego sprzętu, co niejednokrotnie okazuje się problematyczne (sprzęt należący do wielu kategorii; brak miejsca w magazynie na wprowadzenie nowej kategorii itp.). Pomimo tego, istnieją już komercyjne systemy realizujące zakładaną w projekcie funkcjonalność.

3. Analiza wymagań użytkownika

• dodawanie i usuwanie pudełek oraz skrytek za pomocą formularza webowego

• dodawanie i usuwanie sprzętu do konkretnych pudełek za pomocą formularza webowego

• dodawanie i usuwanie sprzętu do konkretnych pudełek za pomocą czytnika kodów kreskowych

• edycja informacji o sprzęcie

• generowanie i drukowanie kodów kreskowych wraz zapamiętywaniem pozycji ostatniej zadrukowanej naklejki

4. Określenie scenariuszy użycia

a) Użytkownik otwiera aplikację. Wyświetlona zostaje lista skrytek oraz opcje: dodanie nowej skrytki, usunięcie skrytki (wyświetlone zostaje pytanie czy pudełka i sprzęt znajdujący się w nich ma zostać usunięty z bazy), wyświetlenie listy wszystkich przedmiotów, wyszukanie przedmiotu za pomocą formularza, wyszukanie przedmiotu za pomocą kodu kreskowego, generowanie kodów kreskowych dla przedmiotów, które ich nie posiadają.

b) Użytkownik wybiera skrytkę. Wyświetlana zostaje lista pudełek umieszczonych w skrytce oraz opcje: dodanie nowego pudełka, usunięcie istniejącego pudełka (wyświetlone zostaje pytanie czy sprzęt obecny w pudełku ma zostać usunięty z bazy), przeniesienie pudełka do innej skrytki.

c) Użytkownik wybiera pudełko. Wyświetlona zostaje lista przedmiotów znajdujących się w pudełku oraz opcje: dodanie nowego przedmiotu, usunięcie istniejącego przedmiotu, przeniesienie przedmiotu do innego pudełka, usunięcie wszystkich przedmiotów, włączenie dodawania za pomocą sczytywania, włączenie usuwania za pomocą sczytywania. Jeśli użytkownik włączy dodawanie za pomocą sczytywania, po przystawieniu kodu do czytnika, jeżeli sprzęt jest obecny w bazie zostaje przeniesiony do wybranego pudełka, w przeciwnym wypadku użytkownik zostaje poproszony o uzupełnienie informacji na jego temat (co najmniej nazwy). Jeśli użytkownik włączy usuwanie za pomocą sczytywania, po przystawieniu kodu kreskowego do czytnika, sprzęt zostaje całkowicie usunięty z bazy.

d) Użytkownik wybiera konkretny przedmiot (za pomocą wyszukiwarki lub z poziomu pudełka). Udostępniona zostaje możliwość edycji informacji na jego temat oraz generowania kodu kreskowego.

5. Identyfikacja funkcji

• logowanie

• dodawanie skrytki

• usunięcie skrytki

• dodanie pudełka

• przeniesienie pudełka

• usunięcie pudełka

• usunięcie wszystkich pudełek w skrytce

• dodanie przedmiotu

• przeniesienie przedmiotu

• edycja opisu przedmiotu

• usunięcie przedmiotu

• usunięcie wszystkich przedmiotów w pudełku

• usunięcie wszystkich przedmiotów w skrytce

• wyszukanie przedmiotu

• wyświetlenie wszystkich przedmiotów

• wyświetlenie wszystkich przedmiotów w skrytce

• wyświetlenie listy wszystkich przedmiotów w pudełku

• generowanie kodów kreskowych

6. Analiza hierarchii funkcji projektowanej aplikacji

7. Wybór encji i ich atrybutów

Lockers

  •	ID (integer) 
  •	Description (varchar)

Boxes

  •	ID (integer)
  •	locker_ID (integer)
  •	description (varchar)

Items

  •   ID (integer)
  •	bar_code (varchar)
  •	box_ID (integer)
  •	description (varchar)

Print_config

  •	description (varchar)
  •	height (integer)
  •	width (integer)
  •	height_margin (integer)
  •	width_margin (integer)
  •	cols (integer)
  •	rows (integer)

Last_bar_code

  •	bar_code (int)
  •	conf_description (varchar)
8. Projektowanie powiązań między encjami

9. Projekt diagramu STD

pl/dydaktyka/sbd/2012/projekty/inwentarz2/konceptualny.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0