Raport końcowy

  1. Implementacja bazy danych

    Korzystaliśmy z serwera SQL w wersji Microsoft Express Edition 2008.
    Struktura bazy danych została przedstawiona na rysunku niżej:

    2012/07/05 10:37
  2. Zdefiniowanie interfejsów do prezentacji, edycji i obsługi danych

    Na kolejnych rysunkach przedstawione są formularze umożliwiające obsługę serwisu: rejestrację, logowanie, dodawanie, edytowanie i usuwanie treści – zagadek i komentarzy.

    Rejestracja użytkownika

    Użytkownik musi podać nazwę, adres e-mail oraz co najmniej 4-literowe hasło, które wymaga potwierdzenia.

    Logowanie użytkownika

    By się zalogować, użytkownik musi podać swoją nazwę i poprawne hasło.

    Dodawanie zagadki

    Zalogowany użytkownik musi wprowadzić tytuł zagadki, ewentualny opis oraz wskazać plik do załadowania na serwer.

    Dodawanie odpowiedzi

    Zalogowany użytkownik może dodać odpowiedź wprowadzając jej treść oraz opcjonalnie wskazać plik graficzny do załadowania na serwer.

    Analogicznie można edytować zagadki lub komentarze, nie można jednak zmienić pliku powiązanego z daną treścią serwisu.

    Usuwanie zagadki

    Pod każdą zagadką jest przycisk, który powoduje przejście do okienka wymagającego potwierdzenie chęci usunięcia zagadki.

    Weryfikacja odpowiedzi

    Powoduje zmianę właściwości obiektu zagadki w systemie i może być przeprowadzone tylko przez autora zagadki.
    Pod każdą z odpowiedzi są dwa przyciski umożliwiające oznaczenie odpowiedzi jako prawidłową bądź nieprawidłową.

    2012/07/05 10:43
  3. Zdefiniowanie dokumentów do przetwarzania i prezentacji danych
    Przegląd zagadek

    Pozycja „Zagadki” w panelu menu powoduje przejście do listy istniejących w serwisie zagadek.
    Ponadto na stronie tytułowej znajduje się interaktywna przeglądarka ostatnio dodanych zagadek.

    Szczegóły zagadki

    Klikając na dowolnej zagadce (zdjęciu bądź tytule) użytkownik przechodzi do strony zagadki,
    przedstawiającej szczegóły – zdjęcie, opis oraz listę dodanych odpowiedzi.

    Ranking użytkowników

    W serwisie istnieje ranking użytkowników dostarczający informacji o istniejących użytkownikach
    oraz ich aktywności – liczbie dodanych zagadek, odpowiedzi oraz liczbie poprawnych odpowiedzi.

    2012/07/05 10:47
  4. Zdefiniowanie panelu sterowania aplikacji

    Każdy użytkownik może po zalogowaniu edytować lub usuwać dane dodane przez siebie – zagadki i odpowiedzi.
    Autor zagadek może dodatkowo weryfikować dodane odpowiedzi, oznaczając je jako prawidłowe lub nieprawidłowe.
    Każdy użytkownik ma też możliwość zmiany hasła.
    W systemie istnieje też możliwość nadawania roli administratora, który może edytować i usuwać wszystkie treści serwisu.

    2012/07/05 10:48
  5. Zdefiniowanie makropoleceń dla realizacji typowych operacji

    Korzystaliśmy z biblioteki NHibernate, która ułatwia komunikację warstwy logiki biznesowej z bazą danych,
    tworząc automatycznie obiekty na bazie. Dodatkowo zastosowaliśmy rozszerzenie Fluent NHibernate,
    dzięki któremu można uniknąć tworzenia plików xml opisujących reguły mapowania relacyjno – obiektowego dla każdego obiektu.

    2012/07/05 10:48
  6. Uruchamianie i testowanie aplikacji

    Aplikacja była testowana przez nas samych w środowisku lokalnym.
    Testy polegały na weryfikacji wymagań sprecyzowanych na początku projektu.

    2012/07/05 10:49
  7. Wprowadzanie danych

    Wszystkie dane są wprowadzane do bazy za pośrednictwem formularzy opisanych w punkcie 3 niniejszego dokumentu.

    2012/07/05 10:49
  8. Wdrażanie systemu do użytkowania

    System może zostać wdrożony, poprzez umieszczenie aplikacji na zewnętrznym serwerze.

    2012/07/05 10:49
  9. Przeprowadzenie szkolenia użytkowników.

    Dzięki prostocie serwisu, nie jest wymagane przeprowadzanie szkoleń dla jego użytkowników.

    2012/07/05 10:50
  10. Zapewnienie dokumentacji technicznej i użytkowej

    Nie zapewniamy dokumentacji użytkowej, ze względu na intuicyjną i prostą obsługę serwisu.

    2012/07/05 10:50
  11. Zapewnienie obsługiwania systemu po wdrożeniu

    Po wdrożeniu, system nie wymaga skomplikowanej obsługi – potrzebuje działającego serwera i bazy danych.

    2012/07/05 10:51
  12. Rozwijanie i modyfikowanie aplikacji

    Aplikację można rozwijać na wiele sposobów, dodając nowe funkcjonalności :

    • Bardziej zaawansowany ranking i system nagradzania punktowego
    • Większa integracja z facebookiem – publikowanie wpisów na ścianie użytkownika
    • Integracja z GoogleMaps pozwalająca na oznaczanie odgadniętych miejsc na mapie
    • Opracowanie mobilnej wersji systemu
    2012/07/05 10:53
  13. Opracowanie doświadczeń wynikających z realizacji projektu

    Praca nad projektem wiele nas nauczyła – poznaliśmy i zastosowaliśmy nowe technologie
    oraz nauczyliśmy się pracować w grupie wykorzystując metodykę SCRUM oraz używając systemu kontroli wersji.
    Nie rejestrowaliśmy czasu spędzonego nad realizacją projektu, więc nie jesteśmy w stanie oszacować kosztu realizacji wyrażonego w mandaysach

    2012/07/05 10:54
  14. Wykaz literatury, załączniki

    Wykorzystane technologie:

    • ASP.NET 4.0
    • ASP.NET MVC 3
    • WCF
    • NHibernate
    • OAuth 2.0

    Korzystaliśmy z tutoriali i dokumentacji zamieszczonych na stronach:

    2012/07/05 10:55
pl/dydaktyka/ztb/2012/projekty/fotodetektyw/koncowy.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0