Projekt konceptualny

1. Sformułowanie zadania projektowego

Serwis wspomagający organizacje zawodów sportowych karate. Główną ideą tego projektu jest stworzenie narzędzia, które ułatwi organizacje takich turniejów. Motywem do podjęcia takiego tematu jest chęć pomocy jednemu z klubów sportowych, co w rezultacie może prze kształcić się na podpisanie kontraktu.

Program będzie umożliwiał kompleksową obsługę od samych zapisów po wprowadzanie wyników aż do wygenerowania wyników końcowych. Wyniki danych zawodów można śledzić na bieżąco ( w ciągu paru sekund od wprowadzenia pojawią się na stronie). Na stronie będzie można podglądnąć listę wszystkich turniejów/zawodów, które odbywają się w danym czasie. Strona będzie posiadała również spis wszystkich klubów oraz podstawowe informacje o nich.

2. Analiza stanu wyjściowego

W chwili obecnej nie istnieje produkt podobny do naszej propozycji. Rejestracja do zawodów tego typu odbywa się drogą telefoniczną lub poprzez email, natomiast sama ich obsługa przy wykorzystaniu arkuszy kalkulacyjnych. Co prawda większość klubów posiada swoje strony internetowe, jednak brakuje na rynku usługi, która pozwoliłaby na przejrzystą organizację oraz wydajny sposób zarządzania turniejami sportowymi.

3. Analiza wymagań użytkownika (wstępna)

MUST:

  • Możliwość tworzenia kont o różnej funkcjonalności:
    1. Organizator/Klub/Szkoła - konto umożliwiające zakładanie zawodów, zapisy na zawody oraz wprowadzanie członków własnych klubów, którzy mają wziąć udział.
    2. obsługa zawodów - konto generowane przez Organizatora, umożliwiające obsługę danych zawodów lub konkretnych dyscyplin.
    3. zawodnicy/wolni zawodnicy
  • System zapisu na zawody/turniej
    1. Moduł obsługi zawodów Karate:
      • Kumite - sparing, podział na kategorie według
      • wieku
      • wagi
      • płeć
    2. Kata - precyzyjne wykonywanie sekwencji, podział według:
      • wiek
      • płeć
    3. Tamashiwari - łamanie martwych przedmiotów
  • Każdy moduł posiada automatyczne losowanie par oraz na końcu generowanie wyników.
  • Wyświetlenie dostępnych zawodów/turniejów sportowych.
  • Lista Mailingowa klubów oraz wysyłanie zaproszeń.

SHOULD:

  • Obsługa abonamentu/płatności za możliwość pełnej obsługi zawodów.
  • Wstawienie reklam sklepów branżowych i sponsorów
  • Weryfikacja kont typu “klub” (ala allegro)

COULD:

  • Graficzne generowanie tabel i wyników losowań w wersji JPEG.
  • aplikacja flash/aplet java do wyświetlania danych na dodatkowym monitorze.
  • forum

WON’T:

  • Moduły do obsługi innych dyscyplin sportowych.
  • aplikacja na PC integrująca się z naszym serwisem.

Zadania, moduły do wykonania:

- projekt bazy danych (Paweł Łabuś)
- konfiguracja i zarządzanie serwerem bazy danych (Paweł Łabuś)
- Szkielet aplikacji MVC (Łukasz Duda)
- moduły i podmoduły do obsługi zawodów karate(Łukasz Duda, Paweł Łabuś)
- projekt strony, CSS, HTML, grafika (Łukasz Duda, Paweł Łabuś)
- Java Script (Łukasz Duda)
- walidacja formularzy(Paweł Łabuś)
- Moduł dodawania i weryfikacji użytkowników(Łukasz Duda,Paweł Łabuś)
- Moduł artykułów/stron (Łukasz Duda, Paweł Łabuś)
- Moduły statystyczne (Łukasz Duda)

4. Określenie scenariuszy użycia

Użytkownik:
Przeglądanie wyników
Przeglądanie informacji o zawodach

Klub:
Tworzenie nowych zawodów
Modyfikowanie informacji o zawodach (własnych)
Dodawanie odpowiednich kategorii
Własna lista zawodników
Tworzenie/dodawanie/usuwanie kont obsługi zawodów
Wysyłanie zaproszeń
Zapis na zawody innych klubów
Generowanie wyników końcowych

Obsługa zawodów:
Wprowadzanie wyników do poszczególnych kategorii/zawodów

Administrator:
Zarządzanie wszystkimi kontami
Zarządzanie zawodami
Tworzenie/modyfikowanie/usuwanie stron/artykułów/regulaminów

5. Identyfikacja funkcji

Dodanie użytkownika
Przypisanie użytkownika do grupy
Dodanie klubu
Dodawanie zawodów
Dodawanie wyników
Generowanie raportu

6. Wybór encji (obiektów) i ich atrybutów

Użytkownicy (users)
moduły (modules)
zawody (games)
kategoria zawodów (category_games)
przeciwnik (compettitor)
materiały (materials)
tamashiwari (tamashiwari)
kumite (kumite)
kata (kata_table)
sędziowie (table_referee)
zbiór (table_name)
zbiór nazwisk (table_surname)
połączenia użytkownika z odpowiednia grupa (user_conn_group)
grupy użytkowników (user_group)
połączenie klubów z daną grą (game_conn_user)

7. Projektowanie powiązań (relacji) pomiędzy encjami.

8. Projekt diagramów STD (State Transition Diagram – diagramy przejść pomiędzy stanami)

pl/dydaktyka/ztb/2012/projekty/karate/konceptualny.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0